3 פיצות שונות הגיעו למערכת, האחת של מסעדת פומו נלקחה הבייתה להתנסות כי היא דרשה הכנה ושתי האחרות  שהגיעו היישר מראשון לציון, נזללו ברעבתנות כיאה לעובדים חיוניים ומורעבים.
שתי הפיצות הנזללות היו פיצות נאפוליטניות, שתיהן מראשון לציון, את שתיהן לא הכרנו עד אותו רגע  ובשתיהן חווינו טעמים מסקרנים ובצק משובח שגילו לנו שיש עולם שלם של פיצות מחוץ לתל אביב.

יאלה תג'עג'עו // פיצת JAJA

הראשלצית הזו נפתחה כבר-מסעדה איטלקי שמח וצעיר כשבמרכזו תנור אבן ענקי שמפיץ ריחות מטריפים ומוציא אחלה מנות . אבל אנחנו בזמני קורונה ומה שנשאר מהבר השמח זו הפיצה השמחה. פה עושים פיצה נאפוליטאנית טיפה אחרת, הבצק עובר תפיחה איטית של 72 שעות עם אותם שוליים שמנמנים ותפוחים אבל הבסיס הוא יותר קראנצ'י בגלל תנור האבן ואני מתה על זה. מין שילוב מושלם של פיצה רומאית לפיצה נאפוליטנית.
על הבצק אחראי גלעד סלומון הפיציולו שחבר לברק בירנבאום (בר האוטו) וביחד הם פתחו את JAJA ומספקים כרגע משלוחי פיצות, פסטות וסלטים. אנחנו פה לדבר על הפיצות.
מה אוכלים: בשונה מסה-טו, התפריט פה יותר רחב  וכולל גם הרבה מנות מהמטבח האיטלקי. יש  פה 17 פיצות שונות! מפיצות קלאסיות, עגבניות חריפה, בוראטה איטלקית, בטטה ושמנת דרך פיצות מסקרנות של חציל בלאדי וביצה ועד פיצות ממש מורכבות כגון פיצת תפו"א מדורה וריקוטה, פיצת שקשוקה ואפילו פיצת סביח. המחירים ינועו מ-51 ועד 59 שקלים - מחיר ממש שווה!.
מה בתכל'ס: אמנם הקו האיטלקי פחות דומיננטי פה אבל אל תתנו לתוספות הבומבסטיות לבלבל אתכם, מדובר פה על בצק מעולה ויופי של חומרי גלם מעל, פיצת תפו"א מדורה הייתה הפייבוריטית מבחינתנו, הריקוטה הייתה קרמית, תפו"א נתנו קצת קראנץ לביס ועל כל זה היה לימון וצ'ילי שפשוט הקפיצו את הפיצה לעולמות אחרים, לצד זה ניסינו פיצה קלאסית חריפה עם אנשובי שפשוט הוכיחה שאין על קלאסיות.
השילוב של הטעמים הלא שגרתיים ויוצאי הדופן לצד המחירים הממש שווים מייצרים שילוב מנצח בעיננו.
איך מזמינים: משלוחים ו- TA. רוטשילד 86 ראשון לציון להזמנות : 077-9386330 מחיר משלוח 10 – 17 שקלים להזמנות

אז מה עם פיצת השקשוקה? פיצת JAJA (צילום: ספיר קוסא)
אז מה עם פיצת השקשוקה? פיצת JAJA (צילום: ספיר קוסא)

פיצת סה-טו- רגע זו פיצה או קינוח???

על פי השמועות, פיצה סה טו, היא תולדה של אהבה. אהבה לאוכל ואהבה זוגית. הפיצאיולו סטפנו גרלה, התמחה בבצקים ופיצות נאפוליטניות ולאחר שטייל בעולם הצליחה לתפוס אותו ישראלית חמודה בשם מאי (למה זה קורה רק לאחרות!?) והביאה אותו לארץ, לראשון לציון. לפני שנה פתח סטפנו את פיצת סה-טו בהצלחה מרובה. למה דווקא שם בצרפתית ולא באיטלקית? אל תשאלו אותי.
הפיצות של סה טו, הן נאפוליטניות קלאסיות, סטפנו יוצר בצק מחמצת ביגה שעובר תסיסה מוקדמת והתפחה של 48 שעות ומרגישים את זה בכל ביס. כל הפיצות שהגיעו היו בעלות שוליים עבים ותפוחים בעלות מליחות עדינה והחלק של הפיצה דק וגדוש בתוספות עשירות ו.. אפילו מתוקות.
בימים אלה יצר סטפנו תפריט פיצות חדש ואף הוסיף יחד עם השף קונדיטור אפיק רזגור, קינוחי פיצה, ביניהם פיצה עוגת גבינה  ואפילו כנאפה.
מה אוכלים:
התפריט של סה-טו בנוי מ-10 פיצות ממוספרות בינהן:
פיצה 1- רוטב עגבניות, מוצרלה טרייה, שום קונפי ובזיליקום. 50 ₪ / פיצה 4- חמאת הבית, מוצרלה טרייה, פטה כבשים, גבינת גורגונזולה, אגוזי מלך ועלי תרד 64 ₪ ; פיצה 5- מוצרלה טרייה, גבינת עיזים, עגבניות מיובשות ובצל ירוק 59 ₪ / פיצה 6- רוטב קארי פיקנטי, מוצרלה טרייה, בטטה, פטריות ובצל ירוק 63 ₪ / פיצה 8- רוטב עגבניות, מוצרלה טרייה, בצל סגול, בצל ירוק וריבת בצל 61 ₪ / פיצה 9– קרם פולנטה, מוצרלה טרייה, פטריות, שמן כמהין ופטרוזיליה 64 ₪ ; פיצה 10- רוטב פסטו, מוצרלה טרייה, עגבניות מיובשות, פטה כבשים, אגוזי מלך ואורוגולה 64 ₪ / פיצה 11– מוצרלה טרייה, מוצרלה מעושנת, בייקון, בצל ירוק ופלפל שחור גרוס 67 ₪
את עניין המשלוחים פותר סטפנו עם ההמלצה, לחמם את התנור ל 180 מעלות ולשים את הפיצה דקה וחצי לחימום.
אבל בואו נדבר על הקטע של המתוק, יש בזה משהו גאוני - לייצר פיצה מתוקה, תכלס זה בצק ועל בצק אפשר לשים הכל, אבל כמו כל דבר - הכל חייב מינון. בקינוחים טעמנו פיצה עוגת גבינה- כלומר בצק של פיצה ועליו מיקס גבינות מתוקות עם שטרוייזל עוגיות ורוטב פירות יער (62 ₪)  וטעמנו פיצה כנאפה- בצק פיצה ועליו גבינה מתוקה, מי ורדים, קדאיף בחמאה, פיסטוקים גרוסים, שוקולד לבן ומחית פיסטוק (67 ₪) ,ויש גם פיצת פאדג' חם עם שוקולד לבן (ב-59 ₪), להפתעתנוו , פיצת עוגת הגבינה התקבלה בהתלהבות רבתית, תערובת הגבינות המתוקות נתנה קונטרה יפה לבצק הטיפה מלוח וזה הרגיש כמו גבינית קלאסית של פעם, גם רוטב פירות היער נתן אחלה איזון, הכנאפה לעומת זאת נזנחה אחרי כמה ביסים בתואנת מתיקות מוגזמת ואובר מי ורדים וגם כי הבצק פשוט לא עבד פה וזה יצר מנה מכבידה.
מה בתכל'ס: הבצק פשוט מושלם, באמת שהוא מהטובים שאכלנו. במלוחות ממש אהבנו שיש שילובי בשר מעניינים כגון בייקון ופרושוטו- מרגיש איטליה עד הסוף, אבל דווקא פיצה 10 עם הגורגונזולה ואגוזי המלך הפתיעה אותנו במיוחד בטעמים שלה ונבחרה לפייבוריטית. אין מה לומר שעניין המתוקות ישחק מעולה בארוחת חבר'ה או כשיש ילדים - מה שכן המחיר שלה גבוה מידי.
איך מזמינים: בטייקאווי (תוך 25 דקות), או דרך משלוח.  טלפון 077-793-0013, להזמנות

פיצת עוגת גבינה של סה טו (צילום: אפיק גבאי)
פיצת עוגת גבינה של סה טו (צילום: אפיק גבאי)

לנסות בבית // מארז הפיצה של פומו ובר איטליה

המסעדות פומו ובר איטליה של שחר ברנע משיקות ערכות להכנה בייתית של פיצה בבית-הערכה כוללת: 2 כדורי בצק, רוטב עגבניות, מוצרלה, פרמז'ן אורגנו, צ'ילי ובזיליקום טרי, עלות הערכה היא 96 שקלים ואחרי שניסינו אנחנו יכולים לדווח לכם שיצאה לנו בקלות פיצה נהדרת! ההוראות היו מדוייקות וקלות לביצוע, הבצק משובח וכנל כל התוספות. הקלילות שבהכנה מהווה אופציה מושלמת לערב עם חברים או ילדים בעלות שפויה
להזמנות

ערכת הפיצה של פומו (צילום: וולט)
ערכת הפיצה של פומו (צילום: וולט)