שש שנים חלפו מאז עידו לביא פתח את ג׳לידו ברמת החייל והביא גלידה איטלקית מדוייקת וטעמים נועזים אל החך הצפון תל אביבי, לאחר שיצרה לעצמה קהל  מעריצים, החליט עידו לפתוח את ג׳לידו ברחוב שינקין שמתעורר לחיים ולהביא למרכז העניינים קצת מתוק.

עידו, בן 32, התחיל את לימודיו הקולינריים אצל ״אסטלה״ והחל לעבוד בתחום, הבין שהאהבה האמיתית שלו היא דווקא לגלידה ולכן בחר לטוס לבולוניה שבאיטליה בכדי ללמוד באקדמייה להכנת גלידה, שם קיבל את התואר שף גלסייר. בסיום הלימודים שב לישראל בכדי להביא את שיטת הכנת הגלידה האיטלקית לישראל. גל הגלידריות בוטיק בארץ תפס תאוצה של ממש בשנים האחרונות והיום כל סניף של גולדה נראה כמו ארמון תענוגות. אני לא מכירה את הקרביים של גולדה וכד' אבל יצא לי להכיר את של ווניליה ואת של ארטא בנחלת בנימין וראיתי הקפדה מדהימה על חומרי גלם והכנה ידנית של כל מוצר ובהתאם לכך אני מאד אוהבת את שתי הגלידריות האלו. 
גם פה אצל עידו יצא לי לגלות בחור צעיר, קצת אובססיבי לפרטים הקטנים, כזה שקולה לבד את הפיסטוקים שלו ומכין את הממרחי אגוזים שלו בעצמו ולא קונה מוכן, מייצר ריבות ורטבים מפירות ויושב עד השעות הקטנות במטבח ומכין גלידות שונות. אולי בגלל זה  היה לי ממש קל להתחבר לגלידה שלו ולגלות טעמים לא סטנדרטיים ופחות מתוקים ממה שציפיתי.

עידו לביא (צילום: אפיק גבאי)
עידו לביא (צילום: אפיק גבאי)

עידו מייצר לג׳לידו כ-40 טעמים, מתוכם כ-20 קבועים ועוד 20 מתחלפים כדי שלא יהיה לכם משעמם. בין כל הטעמים יש כמובן מבוססי חלב ושמנת ומעל ל-20 טעמים ללא חלב שעל חלק מהם לא תאמינו שהן לא חלביות מרוב שהן קרמיות. כמו כן יש גלידות ללא סוכר בטעמים מתחלפים. בין הטעמים הטבעוניים ניתן למצוא: פקאן מלוח קרמל מדהים, אגוזי קשיו ופירות יער, חלבה אספרסו שקדים, אננס סלרי נענע שהפך להיות הפייבוריט של כל השכונה, קוקוס אספרסו שקדים ועוד ובין הגלידות על בסיס שמנת ניתן למצוא: פאי לימון מתקתק חמצמץ, תפוז עם חתיכות שוקולד מריר שיפתיע אתכם ממש, שוקולד בלגי, עוגת גבינה חמצמצה עם פירות יער, וניל קלאסי ועוד רבים וטובים. אני מודה שאני חובבת טעמים מרירים חמצמצים ובכלל קצת אחרים ולכן ממש אהבתי את הריקוטה הדרים, פנקוטה ופסיפלורה, התפוז דם מדהים, מריר ועז צבע, חמאת הבוטנים והשוקולד מושלמת וקרמית ממש למרות שאין בה טיפת שמנת.

המבורגר גלידה של ג'לדו- כזה אנחנו רוצים (צילום: אפיק גבאי)
המבורגר גלידה של ג'לדו- כזה אנחנו רוצים (צילום: אפיק גבאי)

אני אישית פחות אדם של מתוקים אבל רוב האנשים כן חובבי מתוק ולכן אי אפשר להתעלם מתפריט המתוקים שעידו מציע, בעיקר שהם באמת עשויים במקום עם המון תשומת לב לכל חומר גלם :וופל בלגי מבצק שמרים לצד כדורי גלידה וקצפת / קרפ במילויים שונים / פנקייק שמנמנן עם תוספות  וגולת הכותרת - צ'וקו בורגר- ״לחמניית בורגר״ עם שוקולד ממולאת בכדור גלידה

ג׳לידו
שינקין 22, תל אביב
טלפון: 03-504-1113
שעות פתיחה: א׳-ש׳: 10:00-22:00