יום העצמאות שוב פה ואנחנו כרגיל נאבקים לעשות משהו קצת שונה, מנות שיתנו טוויסט חוץ מהנקניקיות והעראייס שכבר טחנו.
אז בלי לחפור יותר מידי הבאנו מ'נתח קצבים' בשר ומ'נטורזה' ירקות ופירות והבאנו לכם 4 מתכונים שיהיו קצת שונים על השולחן מרשימים ובעיקר קלים להכנה

ליבת חציל על הגריל עם בשר טחון וירוקים לצד טחינת עגבניות שרופות

את החציל השרוף כולכם מכירים. ההמלצה שלנו היא לבחור חצילי בלאדי טובים ושמנמנים נטולי גרעינים ולתת להם קלייה בתנור לפני הגריל. לאחר מכן יש לקלות על הגריל לקבלת טעם מעושן ואז לקלף את הקליפה אבל להשאיר את ראש החציל.
במקביל טגנו 200 גר' בשר טחון בכף שמן זית עם חצי בצל קצוץ ומעט מלח פלפל. מלאו כל ליבת חציל בבשר ופזרו מעל מלא ירוקים קצוצים. 
לצד זה או מעל הגישו טחינת עגבניות שרופות : קולים 2 עגבניות עסיסיות בשמן זית על מחבת לוהטת עד רכות וצריבה מלאה. טוחנים את העגבניות עם טחינה מוכנה ושני שיני שום או מערבבים אותן עם חצי כוס טחינה גולמית, רבע כוס מים, 2 שיני שום ומיץ מלימון שלם, מלח ופלפל בהתאם לחשקים שלכם. 
רעיונות // הוסיפו כפית אריסה אל  תערובת הבשר או חצי כפית כורכום וחצי כפית ראס אל חנות. אם אין בעית כשרות שימו יוגורט במקום הטחינה

רול אספרגוס ובשר צלוי

רול אספרגוס בסינטה
רול אספרגוס בסינטה

מנה מהירה ומרשימה, חשוב שרצועות הבשר לא יהיו עבות כדי שהמנה תיצלה בצורה אחידה
12 אספרגוסים חלוטים (מושרים לעשר דקות במים רותחים ואז במי קרח)
12 רצועות סינטה / שייטל דקות ורחבות או 24 צרות
שמן זית
בלסמי מצומצם
מלח פלפל
מתבלים במלח פלפל את הבשרים משני הצדדים, צורבים כל רצועה מצד אחד לחצי דקה. את הצד הצרוב מניחים כלפי מעלה ועליו אספרגוס חלוט, מגלגלים את הבשר סביב האספרגוס. אם השתמשתם בשתי רצועות, גלגלו בצורה לא אחידה למראה יותר מעוצב. מירחו בשמן זית ושימו על הגריל עד לקבלת צריבה יפה בכל הצדדים. זלפו מעט בלסמי מצומם ותזללו מיד!
רעיונות// ניתן להשרות את הבשר במרינדה כדי לקבל טעמים נוספים ומומלץ להוסיף בצל ירוק לאספרגוס, הבצל הצלוי נותן טעם בצלי עדין לבשר

ממתקי צלעות טלה במרינדה לימונית על הגריל

צלעות טלה על הגריל (צילום: אסנת גואטה)
צלעות טלה על הגריל (צילום: אסנת גואטה)

חשוב לבחור קצב איכותי כי פה לחומר הגלם יש חשיבות גדולה, וחשוב שתעבדו עם בשר נקי וטרי.
את הצלעות יש להשרות במרינדה כמה שיותר, עדיף לא פחות משעתיים.
למרינדה: פלפל, 2 שיני שום מגורר, קליפת מגוררת מלימון שלם, מיץ משני לימונים, 3-4 ענפי זעתר טרי, 3-4 עלי מרווה, שמנז, 1 כף דבש. 
ערבבו את כל חומרי המרינדה והכניסו את הצלעות אל תוך שקית עם המרינדה, שקשקו היטב את השקית כך שהמרינדה תעטוף היטב את הבשר. השאירו לפחות לשעתיים. 
צלו על גריל חם כ-2 דקות מכל צד, הקפידו למרוח את המרינדה גם בזמן הצליה.

פירות על הגריל

פירות על הגריל (צילום: depositphotos)
פירות על הגריל (צילום: depositphotos)

זה הקינוח הכי מפתיע, הכי קל והכי כיפי שיש. לפירות יש מתיקות טבעית שמתקרמלת ברגע שהיא פוגשת חום. פירות כמו אננס, תות, אפרסקים, אפרשזיף, ענבים,  ובננות יתנו לכם ביס מושלם של מתיקות וחמיצות. 
על הפירות להיות בשלים אבל מוצקים - אל תתפשרו וקנו ממקום שבו אתם יודעים שהאיכות טובה אחרת הקינוח יהרס.
כל מה שאתם צריכים לעשות זה או לחתוך את הפירות בהתאם לצורה, פרוסות לאננס, חצאים לאפרסק ושלם לתותים ובננות, להשרות אותם במרינדה לשעה לספיגת טעמים ולצרוב על גריל בחום בינוני. חשוב מאד להבריש את הפירות במרינדה לפני, בזמן ואחרי שהם על הגריל
מרינדות: בכל המרינדות הנוזל הוא הדומיננטי והתיבולים הם בכמות קטנה בהתאם לטעמים שאתם רוצים
מרינדה 1 // רום ,ברנדי או ליקר עם סוכר חום ומעט מיץ לימון 
מרינדה 2// קרם קוקוס, שבבי קוקוס, מיץ ליים או לימון- מתאים יותר לאננס, פאפאיה ובננה
מרינדה 3 // ליקר תפוזים, חמאה מומסת, דבש, קינמון טחון
רעיונות // שיפודי פירות! אנשים יעופו על זה וילדים יסכימו לאכול.. הגישו עם קרם פרש או רוטב שוקולד חם וכולם לא יפסיקו לדבר על הקינוח שלכם.

חג עצמאות שמח
(תודה מיוחדת לנטורזה ונתח קצבים על חומרי גלם מעולים)