כל תל אביבי מכיר את הפינה הלא מוצלחת של בית ציוני אמריקה, מסעדות ובארים רבים עברו תחת הלוקיישן המרכזי הזה שכביכול אמור לייצר הצלחה מיידית לכל לקוח שייקח אותו. מתברר שלא. אפילו צביקי עשת- אחד המסעדנים החזקים בארץ שחולש על לא מעט מסעדות מוצלחות ומיזמים היסטריים, כשל בתיחזוק המקום. 

ואז הגיעו האחים

האחים אסף ויותם דוקטור, שהם הבעלים של המסעדות הפופולאריות: האחים, דוק ואייבי, חיפשו כל הקורונה איך לנצל את המצב ולמצוא פתרונות ומענה מחודש למצב המסעדנות בתקופת הקורונה,  הם פתחו את מכולת האחים שסיפקה שפע של מנות מהמסעדות שלהם לצד חומרי גלם שונים ובמקביל חיפםשו לוקיישן חדש, רחב ומאוורר יותר למסעדה שלהם שאיתה יוכלו לגדול והקורונה איפשרה את זה.
הלוקיישן החדש בבית ציוני אמריקה מביא את האחים לשיא חדש, המסעדה ממוקמת בכמה חללים כשהמרכזי שבהם הוא בחלל הפתוח לצד בר רחב ועשיר וחלל פנימי  ויותר רגוע. כמו כן גם המכולת תעבור אל הלוקיישן החדש במתוכנת פיזית ולא רק אונליין ותספק את אותו קונספט של חומרי גלם ומנות.

אנרגיה. אוכל. אנשים

משהו קורה כשנכנסים למתחם החדש של האחים, איזושהי אנרגיה מחשמלת באוויר, משהו ברעש המענג של אנשים מדברים , צוחקים לצד רעש הצלחות והמזלגות וריחות המזון, משהו בתאורה הרכה ובזרימה של האנשים כאילו הכל טבעי, הכל נכון. ואז הבנתי שמפה אין דרך חזור, יש רק עליה ושהלוקיישן המקולל הזה הולך להיות הלוקיישן הכי חם בעיר.

הבר במעדת האחים (צילום: נועם פריסמן)
הבר במעדת האחים (צילום: נועם פריסמן)

התפריט החדש של האחים הוא שילוב בין ישן לחדש, יש בו הרבה מהמנות הקלאסיות של האחים עם קצת שינויים אבל הקונספט אותו קונספט. ירקות- דגים- בשר, הרבה עונתיות, הרבה מקום של כבוד לחומר הגלם המקומי והרבה טריות.  הדבר העיקרי שהשתנה בעיני הן מנות המדפונה - שיטת בישול בדואית עתיקה בה קוברים נתח בשר כלשהו תחת פחמים לוהטים לשעות ארוכות. בגרסת "האחים"  תוכלו לקבל נתחי עוף, טלה ובקר שניצלו בתנור הג'וספר שהוא בעצם תנור אימתני שעובד על פחמים,  או סוג של גהינום, קטן וחמוד כפי שהם אוהבים לקרוא לו, מה שמספק תחושה דומה יחסית למדפונה המסורתית.

אז מה אוכלים פה?
תכל'ס הכל, וגם כל אחד יוכל למצוא מה שהוא אוהב בגלל השפע.
תתחילו בכוס יין לבן קר וצלוחית מושלמת של גבינת ג'יבנה מלוחה עטופה בשמן זית ירקרק וארומטי לצד צלוחית של פלפל חריף ואיזו פיסת חלה כי הביס הזה יפתח לכם תאבון מטורף, משם תעברו לכבד המרוקאי, פיסות כבד צלויות ורכות על פרוסת חלה מתובלות בתערובת תבלינים שאני הצלחתי לזהות בה בהרט ופפריקה אבל מי יודע. מיצי הכבד נספגים בחלה וזה יופי של ביס. צלחת של פרוסות רוסטביף סינטה בשרניות עם שפע של ירוקים קצוצים ופיסטוקים  שנתנו רעננות למנה סיכמה בצורה מושלמת את הפור פליי של הארוחה הזו. יאללה אנחנו חמים ומוכנים להמשיך באקשן .
אם אתם אנשי פחמימות , אל תוותרו על ספאייח כי הוא פשוט טעים וזה ביס מושחת, לא משנה אם זה התרד התורכי וגבינת המאירי או הטלה השמנמן. זה ביס נהדר.
לא לוותר גם על איזשהו ירק צלוי שזו המומחיות בעיני של האחים, היכולת לקחת ירקות ולתת להם טקסטורה וטעמים שלא חשבתם שאפשר להוציא מאותו ירק ולכן אם עוד לא אכלתם את הקולורבי האפוי או הכרוב הערבי הצלוי ארוכות- זה הזמן שלכם לחטוף אורגזמות קטנות של הנאה קולינרית ולרוץ לקנות קולורבי.

ביס מענג. כבד מרוקאי על חלה (צילום: אסנת גואטה)
ביס מענג. כבד מרוקאי על חלה (צילום: אסנת גואטה)

בשלב הזה צריך להחליט אם אתם בעניין של מלא מנות קטנות שזה דבר ממש כיפי, מומלץ וקל לעשות ב"אחים " או לקפוץ מדרגה וללכת על מנה גדולה כגון המדפונה או איזה המבורגר טוב.
במחלקת הגריל השפע מבלבל ועושה חשק לנסות את הכל. הדניס השלם צלוי בגוספר וממולא בעשבים, הקבב דג ים עשיר בעשבי תיבול ובא על מג'דרה של אייבי עם יוגורט ועשבים, השישקבב העסיסי  והפרגית מסחאן מגיעים על סלוף שסופג את כל המיצים ותלולית יוגורט חמצמץ, עשבי תיבול, בצלים ושקדים או פיסטוקים ושיםוד הכבד מתובל רק במלח גס ופלפל גרוס והוא מושלם וממש נמס בפה.
הקינוחים משתנים אבל כל ההמלצות של הצוות הסתכמו לכדי מנה אחת, בסבוסה עם קרם פרש ודובדבנים שאכן הייתה ביס מאוזן של חמיצות ומתיקות ונטולת כבדות לארוחה המופלאה הזו

לא נותר לי אלא להעריץ את האחים על הדרך שהם עושים בעולם האינסטנט של ימינו, על ההתמדה והרצון התמידי להתפתח וליזום קולינרית, על השירות המעולה שתמיד נשאר מקצועי אבל הכי חברי שיש, על התעוזה ועל היכולות המופלאות. 
לכו, או יותר נכון רוצו לאכול שם.