הדבר הראשון שאני עושה כשאני מגיעה למקום חדש, זה שופינג אוכל, מחפשת את שוק האוכל הקרוב או סופר ענק ומתחילה לשוטט אחוזת דיבוק בחיפוש אחר מטעמים שלא הכרתי. מבאס אותי לומר שברוב הפעמים הסופרים בחו"ל מספקים חווית קניות מרגשת יותר מאשר בארץ, לאו דווקא בגלל המוצרים שאני לא מכירה אלא בעיקר בגלל השפע, הניראות והמחיר. בארץ הסניפים הגדולים של טיב טעם מצליחים לספק חוויה מאד דומה אבל בהחלט אין הרבה כאלו.

ולכן כשהגעתי למתחם של קנקון, הרגשתי לשניה מלאת התרגשות כאילו נשלחתי היישר לחו"ל ולשווקי האוכל המטורפים של ספרד ואיטליה.
 קנקון היא חברה משפחתית שהתחילה כמפעל המייבא ומייצא מוצרי אווז כבר לפני 20 שנה. ככל הגדלה הדרישה לדגה ופירות ים, התחילה החברה גם לשווק ולייבא פירות ים, ובמשך הזמן גם ייבוא בקר לצד שיווק בשרה מקומי מרמת הגולן, הסניף הגדול באשדוד נפתח ברעש וצלולים אבל אל תוך הקורונה הם פתחו את הסניף הענק בראשון לציון ותקשיבו לי- זו חווית קניות מעולם אחר.
 

לונה פארק של קניות

הסניף בראשון הוא פשוט חובה לכל פודיז באשר הוא ובעיקר לחובבי הפירות ים והבשר.  המקום ענק, מתפרש על שטח של 1,200 מ"ר של קצביית ענק, מחלקת דגים ופירות ים מהנקיות ועשירות שראיתי אי פעם בארץ, מחלקת גבינות ונקניקים מטורפת ומתת מחלקות המחולקות בהתאם לאיזורים ונושאים לצד בית קפה קטן שם לקחתי לי אספרסו כדי להתאושש.

שמפניה, מולים ועגלה מוזהבת. מה עוד צריך בחיים? (צילום: אסנת גואטה)
שמפניה, מולים ועגלה מוזהבת. מה עוד צריך בחיים? (צילום: אסנת גואטה)

חווית הקניות בקנקון אפופה ניחוחות של חו"ל ושווקי ענק בעולם עם דגש על הדברים הקטנים והמעוצבים, נתחיל בזה שחוץ מעגלות קניה רגילות יש גם עגלות מוזהבות! קטנות ויותר אינטימיות שמתחילות את כל הסיבוב הזה עם מלא סטייל ותסלחו לי על הקיטש הנשי אבל זה ממש מגניב בעיני. בכל פינה היה איש או אשת צוות שעזרו לי עם כל השאלות ואפילו פינה של טעימות כי בכל זאת הרעב ממש מתפתח ככל שמסתובבים.
באמצע החנות ישנה פינה מעוגלת ונוצצת המוקדשת כולה לקוויאר והיא מאד קרובה למחלקת האלכוהול כי אם כבר קניתם קופסת קוויאר, לא תפנקו את עצמכם באיזה יין משובח או שמפניה? כמו כל דבר בקנקון, גם מחלקת האלכוהול מעוצבת וגדולה, מגוון ענק של יינות מהארץ ומהעולם לצד  בקבוקי ג'ין, קוניאק ו-ויסקי, כוסות ואביזרים משלימים לכל החוויה. 

פירות ים, בשר ושמפניה- החיים הטובים

משם טיילנו למחלקה האהובה עלי- דגים ופירות ים, אמנם המחיר הממוצע בקנקון הוא גבוה יחבית לסופרים רגילים אבל הדגים לעומת זאת הכי זולים שראיתי כולל מחירי שוק! קלאמרי טרי עלה 69 שקלים, סלמון 79 שקלים, חבילת מולים בפחות ממאה, דגים ענקיים במחירים מגוחכים של 45 שקלים לקילו ואפילו לובסטרים חיים היו שם. אחד הדברים המעניינים הוא שאין בכלל ריח של דגים, מתברר שיש במקום מערכת שאיבה ומיזוג מיוחדים ששואבים את ריחות הדגים והבשר. חווית קניה אחרת כבר אמרנו? 
סיימתם עם הדגים? אז זהו שלא! ליד מחלקת הדגים יש מקררים ענקיים מלאים בדגים ופירות ים קפואים וגם הם במחירים ממש זולים, שרימפסים בגדלים שונים, סלמון בשלל חיתוכים, דגים מפולטים מסוגים שונים, קלאמרי, מולים ועוד. שמישהו ישכח אותי בסופר לאיזה שבוע.

אחרי שסיימנו עם הדגים הגברבר גרר אותי כמובן למחלקת הבשר שמבוססת ברובה על וואגיו שקנקון מייבאים במגוון ענק, יש פה נתחים לבישול ארוך במחירים נהדרים אבל המחלקה שתדליק כל קרניבור היא הויטרינה של ההסטייקים המיושנים במקום שנחתכים בהתאם לפנטזיה שלכם, אנחנו לקחנו טומהאוק שיושן חודשיים ב- 169 שקלים לק"ג, תאמינו לנו שהוא היה מושלם.

לונה פארק של חומרי גלם מרגשים (צילום: אסנת גואטה)
לונה פארק של חומרי גלם מרגשים (צילום: אסנת גואטה)

המומים מכל השפע שהמקום מציע עברנו בדרך במחלקת המתוקים כדי להעמיס כמה עוגיות בטעמים מעניינים כגון שקדים ורוברב, שוקולד ואוכמניות, אח"כ עצרנו במחלקה האסייאתית הקפואה והעמסנו כמה גיוזות נהדרות וכבר יכולתי לדמיין את הארוחה שלנו הערב.

סיימנו מרוגשים ומותשים במחלקת הגבינות והנקניקים, שם תגלו שפע של נקניקיות וואגיו שמייצרים במפעל של קנקון, עם או בלי גבינה, מתובלות או נקיות ליד כמות כ"כ גדולה של גבינות מכל העולם  (מעל 300!) שבאמת היה קשה להאמין שאנחנו בארץ ושתכל'ס אטני יכולה לקפוץ לפה בכל רגע נתון או לעשות משלוח. כמובן שהעמסנו 2 חבילות של נקניקיות וחתיכה יפה של ברי צרפתית כי החיים קצרים וצריך להנות מהם בביסים גדולים.

כמו שאמרתי בהתחלה- קנקון מבחינתי היא עצירת חובה לכל חובב אוכל באשר הוא, השפע הוא ענק, הנקיון והעיצוב של המקום מספקים חווית קניות מהממת חושים וקל להסתובב שם שעתיים בלי לשים לב שהזמן חולף.

סניף ראשון לציון: ילדי טהרן 10, ראשון לציון
אתר אינטרנט