פוקאצ'ה עם מטבלים, אנטיפסטי של ירקות שורש, סטייק אנטרקוט: את כל אלה לא תוכלו למצוא ב"פופה", אחת המסעדות האהובות על הסלבס, שגם השף שהקים את מטבחה הפך לסלב בעצמו. אלא שאורן אסידו, כוכב "האח הגדול" כבר לא מבשל פה, ובמקומו מונה סגנו ליאור כהן, בסך הכל בן 24, נטול גינונים וככל הנראה רחוק שנות אור מריאליטי.

התוצאה היא תפריט יצירתי במיוחד, שאין בו ולו מנה אחת סטנדרטית. במקום הפוקאצ'ה המסורתית מגישים כאן בריוש תימני - למעשה, זו המנה היחידה בתפריט שנשארה ממורשתו של אסידו.

המאפה העגול, המוגש בפרזנטציה מגרה, הוא רך ושומני, מזכיר את הקובנה, רק שכאן הוא מתקתק יותר ומוצע בגרסה מעודנת יותר. במקום המטבלים המסורתיים מוגשים כאן חמאת מרווה וקרם עגבניות שרי (44 שקלים). במקום האנטיפסטי, השף מכין ארטישוק ירושלמי שנצלה על גחל, שוחה בקרם שורשים עדין עם חמאה חומה, ומעל גבינת עומר מגורדת. מנה לא פוטוגנית, אבל שונה ומחממת, חמימה ומנחמת, וגם מחירה סביר (51 שקלים).

בריוש תימני (צילום: פרטי)
בריוש תימני (צילום: פרטי)


המלצרים ייעצו לנו להתנסות בכמה שיותר מנות ראשונות על מנת לחוות כמה שיותר טעמים. הסלוגן הוא "כאן תאכלו מנות שאתם לא יכולים להכין בבית". אחת מהן היא כנראה מאכל הרחוב ההודי פאני פורי - כדורי בצק מטוגנים הממולאים בפירה, חומוס, צ'ילי ותמרהינדי – שמקבל כאן פרשנות בדמות טרטר דג לבן, צ'ילי מותסס, שזיף מיובש ואיולי יוגורט.

המלצר מסביר שכדאי לוותר על הגינונים, ולהכניס את הכדור - בגודל פינג פונג - במלואו לפה בבת אחת. הטעמים מתפשטים בבת אחת, החמיצות שולטת ויחד איתה חריפות קלה, ביס שקשה להסביר. מנה טעימה וגם פוטוגנית (43 שקלים).


במקום הסטייק, מוגשים כאן ספריבס טלה. וכפי שהבנתם, כל קשר בין הספריבס שהורגלתם אליהם לספריבס בגרסת "פופה" מקרי לחלוטין. כאן הבשר מפורק מהעצם, מונח על פיתת יוגורט עדינה, שלא גונבת את ההצגה אלא רוקדת ברקע, ובצד משוויה אדומה פיקנטית ובישבש חמוץ.

משימת ההרכבה מוטלת על הסועד: מניחים את המשוויה והבישבש על גבי הבשר ואוכלים ביד, כמו פיצה. רוב הסיכויים שהרוטב ינטוף לכם מהפה - אל תתביישו, זה קורה לכולם (86 שקלים). זה גם המקום לקרוא למנהלי המסעדה היוקרתית לשדרג את מפיות הנייר לטובת מפיות בד. אם כבר יוקרה, לכו על זה עד הסוף.


תפריט הקוקטיילים רחב, הטעמים מטריפים, אבל כמותם גם המחירים. יש כאלה שעוברים את ה־70 שקלים, הגזמה פראית. חדרי הנוחיות הם למעשה בובות מטריושקה ענקיות שנכנסים לתוכן לשם הפרטיות. עוד סטורי מצוין לאינסטגרם. 

"פופה", יהודה הלוי 46, פינת אלנבי, תל אביב, 077־2302777 (לא כשר)