יום העצמאות הפך כבר מזמן ליום "המנגל הלאומי", ומה טוב יותר מבשר ישראלי איכותי? עו"ד יהונתן הירשפלד מנכ"ל אמב"ל – ארגון מגדלי הבקר לבשר ישראלי הסביר: "כשרוכשים בשר ישראלי איכותי משיגים שתי מטרות: הראשונה, נהנים מבשר איכותי ובריא, שיש לנו שליטה מלאה על הגידול שלו שנעשה תחת בקרה ופיקוח. השנייה, תמיכה בחקלאות הישראלית ששומרת על אדמות המדינה והריבונות על הקרקע, מקטינה שריפות ותומכת בכלכלה ובביטחון הישראלי".

לכל אירועי יום העצמאות 2022 ברחבי הארץ>>>

לקראת יום העצמאות עולה צריכת בשר הבקר בארץ באופן משמעותי – בין 15% ל-20% וזאת הזדמנות טובה לקבל כמה טיפים לרכישת בשר בקר טרי וכיצד לעשות אותו:

  • רכשו בשר רק באטליזים שמוכרים בשר ישראלי טרי – שאלו את הקצב האם הוא קונה מבוקרים ישראלים.
  • בדקו את הריח – לבשר יש ריח ייחודי, ולא של חומרי ניקיון שסייעו להסיר עובש. אם אתם מריחים ריח לא נעים, רואים סימנים ירוקים (גם קטנים) על פני הבשר או ששטח הפנים שלו חלקלק-רטוב, סימן שהחל תהליך ריקבון והבשר אינו ראוי למאכל.
  • בשר טרי וטוב מתאפיין בצבע אדום אך לא אדום מבריק. הברק נוצר מכימיקלים מוזרקים שנועדו לרכך אותו ולשמור בתוכו נוזלים. כמו כן, שוליים כהים של הבשר מעידים על התייבשות עקב שהייה ממושכת במקרר שבאטליז.
  • אחסון הבשר – יש לשמור את הבשר באזור הקר ביותר במקרר. במקרה של חלקים פנימיים, בשר טחון ובשר עגל שגילו שלושה עד חמישה חודשים - יש לצרוך אותם תוך יום יומיים. בשר חתוך לסטייקים או קוביות, ניתן לשמור עד ארבעה ימים, אך כמובן שההמלצה היא להכינו בהקדם.
  • בשר טרי – עדיף לצרוך בסמוך לרכישה, אין טעם לרכוש בשר ולהקפיא אותו. אם בכל זאת דברים לא הסתדרו והקפאתם, יש לעוטפו בניילון ניצמד ולהפשירו במקרר במסננת במשך מספר ימים ולא במיקרוגל.
  • חלקי הבקר המומלצים לסטייקים: חלקים אחוריים – כף, פילה, שייטל (כנף העוקץ), סינטה (מותן). חלקים קדמיים – אנטריקוט (ורד הצלע). קצב טוב ידע להתאים את הבשר לצרכן ולמטרות.
  • השריית סטייקים במרינדה יעניקו לבשר טעם נפלא. ניתן להשרות אותם למשך הלילה בתערובת של שמן זית, יין ועשבי תיבול לפי הטעם.
  • לפני הצלייה חשוב שהבשר יגיע לטמפרטורת החדר, אך יש להגיע לטמפרטורה זאת בקצב ההפשרה הטבעי, אין להניח בשר קר על הגריל.
  • השימוש בגריל (מָצְלֶה) - הגריל צריך להיות בחום גבוה, ללא אש בוערת, כאשר הגחלים לוחשות וצבען כתום ולבן. יש לפזר את הגחלים בצורה אחידה על מנת שהחום יהיה זהה בכל הנקודות ולא יהיה מצב שבו יהיה חלק שרוף וחלק קר.
  • צליית הסטייק – אין לשחק עם הסטייק, יש להניח אותו לזמן קצר על כל אחד מהצדדים על מנת לאטום אותו ואז לצרוב אותו למידת העשייה הרצויה. אין להפוך אותו כל כמה דקות או לדקור אותו על מנת לראות מה מצבו. ניתן להוסיף קצת מלח גם לפני ההורדה מהגריל. הסטייק טעים ביותר כשהוא יורד מהגריל, לכן אין טעם להכין אותו שעות לפני האכילה.

בתיאבון ויום עצמאות שמח!