ייתכן שההוכחה לסיומו של משבר המסעדות נמצאת בלאנץ' ב"קלארו", המסעדה רחבת הידיים במתחם שרונה, שהכילה, להערכתנו, מעל ל־100 סועדים, כשאכלנו בה באמצע הצהריים. ההגעה בצהריים, למעשה, הייתה ברירת מחדל עבורנו. במשך שבועות ארוכים ניסינו להשיג מקום ליום שישי בערב – לשווא. אלא שמתברר שגם בשעת צהריים המקום לא מובטח.

המסעדה של השף רן שמואלי זכתה לאינספור ביקורות משבחות, ובצדק. האווירה האקסקלוסיבית, השירות החייכני, ההקפדה על הפרטים הקטנים, ובראשם היצירתיות במנות, הופכים את "קלארו" למסעדת גורמה, אך בגובה העיניים. המחירים לא זולים, אם כי בצהריים יש הצעה עסקית משתלמת יותר: במחיר המנה העיקרית – הגבוה כשלעצמו – מקבלים גם מנה ראשונה, שגם היא מתומחרת גבוה, ויחד עם שתייה, העסקה כבר הופכת למשתלמת.

עוד לפני שהגיעו המנות הראשונות, זכינו למנה ראשונה בונוס: גספצ'ו קר. צבעו כתמתם, למרות שהוא מוכן מעגבניות שרי צהובות; בפינתו גבינת פטה ובצל, מעליו טיפות שמן צ'ילי וגם פרח צף מעל. טעימה קטנה, והלב הקר שלנו נמס. ככה פותחים ארוחה: בטעמים מפתיעים, בהשקעה בפרטים הקטנים, במחשבה מחוץ לסיר.

מסעדת קלארו (צילום: פרטי)
מסעדת קלארו (צילום: פרטי)

דג ים נא הוא שם קוד למנה ראשונה נפלאה נוספת: מעל ליוגורט חמצמץ מצאנו נתחי טונה אדומה נהדרים, מתובלים במינימום, לצדם טבולה של פריקי, פיסטוקים וסלסת עגבניות. נפלא. הפרטנרית, שהזמינה תמנון צרוב, הסתפקה בשני ביסים שאמרו הכל – המנה לא לטעמה. כשנאספה צלחתה, המלצרים (המצוינים, אגב) לא התעניינו מדוע לא נשנשה זו עוד מצלחתה.

תמורת מחיר המנה העיקרית, 164 שקלים, זכינו לכל הטוב הזה, ואז הגיע גם פילה לוקוס עשוי במתינות ומתובל בעדינות, ולצדו יוגורט, בנוסף להפתעה שפיצתה את הפרטנרית: מה שנראה תחילה כמו תפוחי אדמה, התברר לשמחתנו כלפתות צלויות בחמאת תפוזים. בשתי מילים: נהנינו נורא. במילה אחת: פצצה. 

"קלארו", הארבעה 23 פינת דוד אלעזר (שרונה), תל אביב, 03-6017777.

חדשות האוכל

שומרים על השמנת
"השמנת אצלנו סמיכה וכבדה יותר, ועל כן הגלידה אינה נמסה בקלות", אומרים לנו ברשת גלידת אנדרי. "בגלידות אין חומרים מייצבים, רק מרכיבים טבעיים ופירות טריים כמו מנגו, פירות יער, תות שדה ועוד". את רשת הגלידות הקים אנדרי חבש ביפו בשנת 1975. מאז הגלידרייה ממוקמת באותו המקום, אלא שנוספו לה סניפים ברמלה, ברמת גן ובראשון לציון.

ברשת מוצעים 36 טעמים שונים, בין טעמי הגלידה החדשים: גלידת טרטופו - גלידת שוקולד אוורירית על בסיס שוקולד נוטלה בתוספת בוטנים, אגוזים וזרזיפי ופל; גלידת שקדים ודבש (בתמונה) – גלידת וניל שמנת עם דבש טהור ואיכותי ממכוורת מובילה, במתיקות מעודנת עם רוטב קינמון, שקדים מסוכרים כתושים דק־דק ותוספת של מקלות וניל; וגלידת בייגלה מלוח – גלידת קרמל ברוטב בייגלה מלוח (14 שקלים לכדור).

גלידת שקדים ודבש (צילום: אייל קרן)
גלידת שקדים ודבש (צילום: אייל קרן)

אוראו ללא גלוטן
לראשונה בישראל, רשת וניליה משיקה גלידת אוראו אמיתית ללא גלוטן בכל הסניפים ברחבי הארץ. עוגיות אוראו נטולות גלוטן משווקות אך ורק בארצות הברית, וכעת וניליה הביאה אותן ארצה.

גלידת אוראו ללא גלוטן (צילום: שירן חי כהן)
גלידת אוראו ללא גלוטן (צילום: שירן חי כהן)


העוגייה עצמה זהה בטעמה לחלוטין לעוגיית אוראו המקורית, המכילה גלוטן. "הרשת מגלה מחויבות גבוהה לצורכיהם של צליאקים ורגישים לגלוטן, שמספרם גדל מדי שנה, ובסניפיה יש מבחר גדול של טעמים ומוצרים ללא גלוטן, כמו קרפ ללא גלוטן", אומר אסף בלנק, מנכ"ל החברה (18 שקלים לכדור).