טרנד ברי היין ששוטף את העיר  הוא אחד הדברים הכי כיפיים שקורים פה בשנה האחרונה, בעיקר כי הוא לא טרנד חד פעמי  או כזה שנמאס מהר אלא משהו שרוב הסיכויים יישאר ורק יתפתח . בניגוד לעוד איזה טרנד אוכל, יין זה דבר שרק יכול להתפתח, להתבגר ולהשתבח וככל שיהיו עוד ועוד , נמשיך לקבל ברי יין שונים ומגוונים שיתאימו לכולם ולא רק לחובבי יין, כאלו שאוהבים יינות מיוחדים , כאלו שמגישים רק קלאסיים או לדוגמא ברי יין קלילים וגסטרונומיים כמו הבר שעליו נדבר היום.
בקיצור אני בעד אם לא הבנתם את זה.

אחד מברי היין היותר מגניבים וטעימים, הוא הווינונה פוראבר. 
שניה לפני שנספר על הבר, בואו נדבר על השם, השם לקוח מתוך הקעקוע שג'וני דפ הקדיש בתחילת שנות ה-90 לארוסתו בת ה-18 דאז, ווינונה ריידר, אחרי הפרידה (בכל זאת כלום לא נצחי) שונה  הקעקוע ל"ווינו פורבר". אנקדוטה משעשעת למרות מצבו רווי הסמים של ג'וני שעליו לא חושבים ולו לרגע כשנכנסים לווינונה – בר היין.

על  מה כן חושבים? על כמה האוכל הולך להיות טעים ואיזה יין בא לנו לנסות.
על האוכל אמון אחד השפים האהובים עלי וזוכה משחקי השף - אבייתר מלכה שהוא גם שותף במקום. אבייתר תמיד יודע להוציא מירקות ודגים טעמים מופלאים, אל תדאגו גם בשר הוא עושה נפלא אבל באמת שיש לו ידי זהב כשזה מגיע לירקות ודגים ויש לו בעיקר את היכולת לייצר פשטות ונינוחות במנה ועדיין להעיף את החך בטעמים. הכל נראה כל כך הגיוני ונקי אבל הטועם הוא הכי נכון שיש.
ההבאה של אבייתר לקדמת הבמה של בר יין הופכת את המקום לגסטרו-בר יין, כלומר לא עוד בר יין שמתמקד רק ביינות אלא כזה שבא להאכיל אותך ולספק לך חווית ערב מלאה, בין אם אתם רוצים לפרק כמה בקבוקים או לבוא לאכול ולשתות כוס יין ליד. בעיני זה ה-דבר כרגע לאור השינויים שהסצנה הקולינרית עוברת בשנים האחרונות.

תנו לנו כזה ביס כל יום. וינונה פוראבר (צילום: רן בירן)
תנו לנו כזה ביס כל יום. וינונה פוראבר (צילום: רן בירן)

הבעלים של המקום שאחראים גם לכמה מקומות נהדרים נוספים (דנים, ג'ין קלאב סופרים, גולדן בוריטו ובית הקפה דה סטריטס) מספקים פה תפריט יין מרשים במיוחד עליו חתום אלעד שהם.
התפריט מאד מאד נגיש, בגובה העיניים, פחות מתמקד בשנות בציר או מילים גבוהות ויותר בטעמים ישירים וטעימות,  אבל היופי הוא שהתפריט לא שגרתי, יש בתוכו לא מעט יינות ישראלים אבל יש בו המון דגש על יינות לא שגרתיים מהארץ ומחול , יינות עולם חדש והרבה פחות יינות מזנים קלאסיים. כאילו באו לומר, "כולנו כבר מכירים את הקלאסיים, בוא ניתן לכם לטעום משהו קצת אחר".  נחמד לראות תפריט ששם את אותו דגש על יינות לבנים כמו אדומים, בעיקר כי המדינה הזו לוהטת כמעט תמיד ויינות כתומים ולבנים הם מאסט בכל שעות היום, כמו כן יש כמות נכבדה של יינות בכוסות אבל בהחלט רוצים פה שתזמינו בקבוק והמחיר של הבקבוקים יותר נגיש, הכוסות נעים בין 38-58, הבקבוקים מתחילים מ- 150 שקלים. 

מה אוכלים?

ברוסקטה דג מעושן במחטי אורנים (48 שקלים של פורל ורדרד על פרוסת לחם עבה ונדיבה עם ליטוף של קרם פרש ופלפל שנתנו רעננות ועוקצנות בביס אחד, ממליגה רומנית שקיבלה קיק מקסיקני עם בצלים ותירס חרוכים וכמובן חלפניו, בייבי קישואים חצויים שניצלו במינימליסטיות על לבאנה וחוץ שרי עם קראנץ של שקדים, כמובן שהיינו חייבים לקחת את מנת הטלוויזיה של אבייתר – אניולטי דלעת שרופה בחמאת מרווה ועוגיות אמרטי ושפע של פלפל שחור שנתן קונטרסט למתיקות, צינורות כרישה ממולאים בגבינה מלוחה לצד רומסקו, נתח קצבים על שפעצלה שמנמן ופנקוטה מגניבה של תירס שמרגישה כמו פופקורן בחלב, כל אלו הם חלק קטן מהתפריט העשיר שיש במקום.

אבייתר מלכה (צילום: רן בירן)
אבייתר מלכה (צילום: רן בירן)

מה שותים?

בגיזרת היינות  התחלנו עם מבעבע נהדר של גונץ הסלובני, מבעבע על טהרת הפינו בלאן שיש בו מעט מליחות והמון פרי, שווה לכם לטעום כל דבר של גונץ כי הוא כרטיס כניסה נהדר לעולם היינות הטבעיים. דגמנו את הבלנד שווינונה בנו עם יקב פלטר הנהדר, הענבים מלקחו מהבציר הראשון  מכרמים של היקב בעשנייה בצפון רמת הגולן. שילוב של סמיון עם מעט סוביניון בלאן שעוברים יישון חלקי בחביות, היין שמתקבל מפוצץ בפרי ורעננות עם מעט עץ ברקע שמספק טקסטורה כיפית בלגימה.
טעמנו לבן איטלקי נהדר  של יקב קנצ'לי שיודע לעשות איטלקי טבעי כיפי ממש עם תסיסה עדינה ורעננות קריספית, עברנו ל קוט דה ז'ורה סבניין לה סאר עם מינרליות מודגשת וחמיצות מאוזנת לצד טעמי פרי חזקים.

שילוב אולטימטיבי בין וינונה ליקב פלטר (צילום: רן בירן)
שילוב אולטימטיבי בין וינונה ליקב פלטר (צילום: רן בירן)

סיימנו ביין שנוצר משילוב ספרדי וצרפתי הנקרא "ברוטל" שכמו כל שם הזוי חייב להיות מאחוריו סיפור מגניב ואכן יש: הסיפור של ברוטל הולך אחורה לשנת 2010, עת ביקרו שני יצרנים ספרדיים אגדיים את היצרן הצרפתי רמי פוז'ול בדרום צרפת לאורך כל הטעימה הם מלמלו "סה ברוטל" מה שנשמע לצרפתי העדין כמו עלבון על היין שלו והתגלה אח"כ כמחמאה אדירה סטייל "איזה בן זונה של יין" כל הסיפור הסתיים בסולחה ענקית בין היננים הצרפתיים לספרדים והקמת חוק חדש שיין "ברוטל " הוא יין באמת טבעי ללא תוספות וכל יין שרוצה לעשות לעצמו תווית ברוטל היום צריך שהיין יהיה הכי טבעי שהוא יכול והכי קשוח שלו.

אין לי מקום כדי לספר על כל טעימות היין שנתנו לנו באותו היום אז רק אסכם שווינונה מייצרת שילוב אולטימטיבי וחכם, לקחו בר יין, ניקו ממנו קצת יהירות ושואו, בנו תפריט אוכל שיחמיא לו אבל גם יעמוד בזכות עצמו ויצרו תפריט יין שונה ומעניין, עשיר ויצירתי , המחשבה הזו על כל פרט ופרט מייצרת חווית בילוי, לא רק אוכל ושתיה אלא בילוי- נהדרת! שמתאימה לכל אחד לכל חוויה ולכל מין וגיל. 

***אפרטיבו בוינונה פוראבר

 בוינונה פורבאבר, מקדימים את הפתיחה לשעה 17:00 ומפנקים באפרטיבו עד השעה 19:00 שכולל 20% הנחה על תפריטי היין והאוכל.
במסגרת החודש הראשון לאפרטיבו יהיו ערבי מזיגות מיוחדות של אנשי יין שוינונה אוהבת במיוחד.

וינונה פוראבר, שלמה המלך 2 א-ה מ-17:00 שישי סגור שבת מ-18:00