מצילים את השום הישראלי // ארוחה באסיף
מצבו של השום הישראלי הולך ומדרדר בגלל הכנסת השום הסיני וחוסר ידיעה של הצרכנים מה מקומי ומה לא, מה שמשאיר את המגדלים עם מלא סחורה שמתקלקלת.

אסיף- המרכז לתרבות אוכל בישראל, מתגייסת להעלאת המודעות למשבר השום הישראלי ולתמיכה בחקלאים המקומיים.
אסיף רכשו כמות נכבדה של שום ישראלי ממגדלים מקומיים, ולאורך חג הסוכות, יציעו במקום תפריט ״קפה אסיף״ בלילינבלום תל אביב,  ספיישלים שונים המבוססים על שום ועל מתכונים של בשלניות ושפיות: נועה לוי (קובנייה ברוטב שום), מיכל וקסמן (ספגטיני שום ושומר) ורינת צדוק (קציצות דג ברוטב שום ועשבים על קרם שעועית לבנה ושום). בנוסף, במעדנייה של קפה אסיף יהיה ניתן לרכוש בשבוע החג צנצנות של שום קונפי. כמו כן, ביום ו', ה-14 באוקטובר, יציעו חלות שום למכירה אותן ייאפו מורן גולן וגילי טנא.
לילינבלום 29 תל אביב, חול המועד סוכות - תגיעו כי זה חשוב

פסטה שום. אסיף (צילום: מתן שופן)
פסטה שום. אסיף (צילום: מתן שופן)

בראנץ סתיו בדפי 
בראנץ' שהוא לא עוד בראנץ' - התפריט החדש של מזי חלבי וג'נה ריץ' עשה התאמות מתבקשות ממנות הלילה, התעלם מהפיתוי להפוך לבית קפה רגיל, ושאב השראה מהחמארות העממיות של הים התיכון. פתיחה של צלוחיות קטנות וממזריות שמשדכות ברזאולה וגבינת פקורינו, תמנון וצ'יפוטלה, פדרון וטולום וגם במיה עם אבן יוגורט (15-30 שקלים), ממשיך עם צלחת דגים כבושים, נשען אחורה עם מקושקשת-בייקון (46 שקלים) או סלט ירקות וחתיכת גבינה, מתקדם לבורקס פתוח ובו פורל מעושן עם עגבניות חריפות וביצה רכה (42 שקלים),  לצד מנות "רציניות יותר כמו טליאטלה עם מולים (72 שקלים), מליטות מטוגנות עם צזיקי קישואים וזעתר (52 שקלים), שיפוד שרימפס וחמאת זעפרן (82 שקלים)  ומלבי קוקוס שמעליו קרמבל שמן זית וענבים קפואים, או ברד פודינג מושחת לסיום מתוק ממש
מתי: שישי ושבת 12-17:00
"דפי", דה פיג'וטו 23, תל אביב, 03-5552920 

השף מידד סטבינסקי פותח טברנה יוונית
השף מידד סטבינסקי פתח את אהן תאי התאילנדית התל אביבית לאחר שחזר משהות של עשר שנים בתאילנד, שם היו בבעלותו 2 מסעדות יווניות, אחת מהן איסופס הייתה מומלצת מישלין . החודש הוא בא להתארח בסטודיו של דן לב לארוחה פתוחה, ויחד עם דן יהפכו את הסטודיו לטברנה יוונית, אוכל טוב מחומרי גלם הטריים ביותר מהים התיכון, מוסיקה יוונית אוזו ויין טוב. 
להזמנות

פותחים שולחן עם מידד סטינבסקי (צילום: מידד סטבינסקי)
פותחים שולחן עם מידד סטינבסקי (צילום: מידד סטבינסקי)

אפרטיבו בוינונה פוראבר
ברוח החגים וכחלק מהתארגנות לשעון חורף ולשתיה מוקדמת , בוינונה פורבאבר, מקדימים את הפתיחה לשעה 17:00 ומפנקים באפרטיבו עד השעה 19:00 שכולל 20% הנחה על תפריטי היין והאוכל.
הזמנות מקום לאפרטיבו יתקבלו עד השעה 18:30- בימים א-ה
במסגרת החודש הראשון לאפרטיבו יהיו ערבי מזיגות מיוחדות של אנשי יין שוינונה אוהבת במיוחד.
-ביום א 23.10 נטלי שפריר, מלכת היינות הטבעיים תבוא למזוג יינות פרא
-ביום ב 24.10 אלעד שוהם, איש היין של וינונה, שיודע למצוא את יהלומים נסתרים ימזוג יינות בסימן של סתיו
וינונה פוראבר, שלמה המלך 2 א-ה מ-17:00 שישי סגור שבת מ-18:00
 

וינונה פוראבר (צילום: רן בירן)
וינונה פוראבר (צילום: רן בירן)

פסטיבל ארץ חדשה מגיע לשוק רמלה עם יונית צוקרמן
לראשונה - שוק רמלה השוקק יהיה פתוח גם בלילה!
מלכת המטבח' יונית צוקרמן נבחרה להוביל את האספקט הקולינרי בפסטיבל 'לילות רמלה' שיתקיים השנה לראשונה בעיר בתאריכים 18-20 באוקטובר, במסגרת אירועי "ארץ חדשה", אירועי קונספט לחיזוק התיירות המקומית של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל.

במרכז הפסטיבל יפתח השוק השוקק של רמלה לראשונה מידי ערב עד השעה 23:00, ויציע לקהל המבקרים דוכני אוכל, סדנאות שף עם מלכת המטבח יונית צוקרמן, דוכני אוכל, מופעי רחוב, מופעי מוזיקה ועוד. מטרת הפסטיבל, להביא את איכויותיה ועושרה התרבותי וההיסטורי של העיר רמלה לקדמת הבמה. ובאמצעותו יוכל הקהל הרחב מכל הארץ ליהנות ממגוון קולינרי נרחב בעיר, להכיר תרבויות ומסורות עשירות, זאת רבע שעה בלבד מתל-אביב.
פרטים נוספים באתר: https://eretz.negev-galil.gov.il/

יונית צוקרנמן (צילום: עז תלם)
יונית צוקרנמן (צילום: עז תלם)

חוגגים אוקטוברפסט בפיצה סנטרל
חגיגות אוקטוברפסט  לא פסחו גם על פיצה סנטרל בחולון, שיחגגו את אוקטוברפסט בחגיגות פיצהפסט - פסטיבל שכולו בירה ופיצה ב 18-31 באוקטובר. במהלך השבועיים של הפסטיבל תהפוך פיצה סנטרל - לפיצה בווארית עם תוספות מפתיעות בהשראה גרמנית ובווארית שיוצרות שילוב מפתיע וטעים במיוחד: פיצה פרעצל - רוטב עגבניות , מוצרלה, פטה, קלמטה , קרעי פרעצל  ורוטב איולי צ׳ילי  / פיצה בוואריה - רוטב עגבניות, מוצרלה , נקניקיות רידיפיין, בצל סגול, כרוב כבוש ורוטב איולי חלפיניו / פיצה ברלין - רוטב עגבניות , מוצרלה, טבעות בצל בטמפורה , חלפיניו , אורוגולה ורוטב צ׳דר בירה / פיצה בלאק פורסט - רוטב שמנת פירות יער על בצק שחור, מוצרלה, פטריות שימגי, גבינת מנורי, בזיליקום, שקדים קלויים.
עם הפיצה תימזג גם בירת ויינשטפן הבווארית במחיר מבצע של 1+1
הרוקמים 26 מרכז עזריאלי חולון | 03-6009666. כשר 

פיצה סנטרל (צילום: נטלי יששכרי)
פיצה סנטרל (צילום: נטלי יששכרי)

סיור קולינרי ברחבי תל אביב לחגיגות העשור של הכרמים האקולוגיים של תבור
יקב תבור חוגג עשור לכרמים האקולוגיים בסיור קולינרי מיוחד שיעביר אושיית האוכל עמית אהרנסון. הסיור יכלול ביקור המלווה בטעימות יין ומנות ב-5 מהמסעדות המובילות בתל אביב: Weiss, Pronto, Popina, פרא ושיינע.
הסיורים יתקיימו שלוש פעמים בכל יום ב' בתאריכים ה-31 באוקטובר ה-7 וה-14 בנובמבר.
מחיר : 400 ₪ ויכלול 5 כוסות יין של יקב תבור, 5 מנות שף, עד 10 אנשים בסיו
ניתן לרכוש כרטיסים באתר ובאפליקציית  ontopo.co.il

יקב תבור (צילום: יקב תבור)
יקב תבור (צילום: יקב תבור)