אני אוהבת אוכל טוב, דייט רומנטי עם הגברבר שלי, בקבוק יין ולספק לעצמי הפסקה מהטירוף של היומיום. אבל לחיים יש חוקים משל עצמם, ומצאתי את עצמי נבלעת בטירוף של עבודה ומעבר דירה וללא טיפה של זמן לעצמי.
לפעמים צריך שמשהו יקרה כדי למצוא תירוץ לעצור הכל ולקחת הפסקה, וחגיגות שמונה השנים של בקאפיקו האיטלקית היו תירוץ מושלם. 
הבחירה במטבח האיטלקי לדייט היא כמעט אוטומטית, כי אין על שילוב של אווירה רומנטית, פחמימות מנחמות ויין טוב. 

בקאפיקו ממוקמת בנווה צדק הנהדרת ולכן לקחנו קצת את הזמן והתהלכנו ברחובותיה הרומנטיים ושוקקי החיים, איך שהתיישבנו במסעדה, הרגשנו שחזרנו לאיטליה האינטימית, הקלילה.

רואים שאני נהנית? בקאפיקו (צילום: אוראל כהן ברנסון)
רואים שאני נהנית? בקאפיקו (צילום: אוראל כהן ברנסון)

קחו טיפ- שבו בחוץ אם לא קר מדי, או לפחות תתחילו את הארוחה בכוס יין בחוץ. לא תאמינו כמה כיף לשבת בנוף האורבני עם כוס יין ולתת ללחצי היום לשקוע ולהיעלם. במיוחד במסעדה הזו, שבה תפריט יינות מכובד שיודע לשלב בין יינות מקומיים לקלאסיקות איטלקיות. 
החלטנו לבוא בראש פתוח, ונתנו לצוות לבחור לנו את היינות ואת הארוחה - לפעמים זה לא עובד, אך פה זה עבד ברובו.
בקאפיקו משיקים לכבוד חגיגות יום ההולדת תפריט ספיישלים, שכולל בתוכו מנות אלמותיות שהיו במסעדה במשך השנים לצד מנות חדשות ומפתיעות.
התחלנו בפסטת אניילוטי רכה ונגיסתית, ממולאת בחציל שרוף וגבינת מסקרפונה. שילוב מצויין, קרירות וחום בביס אחד והכל מצומצם ברוטב חמאה חומה ויין מופלא שעטפו את הפסטה ברכות.
המשכנו עם קלאסיקה שבוצעה לעילא- קרצ'ופי (ארטישוקים) כבושים עם שום קונפי ופסטו. מנה נהדרת שמשלבת מיקס של חמצמצות מהארטישוק, מליחות מהפרמז'ן, חריפות מהצ'ילי ומתיקות מהשום הקונפי. המשכנו לעוד קלאסיקה- ריזוטו עשיר וחמאתי עם נגיעות כמהין עדינות, ובוראטה בעלת נוכחות שמנתית וקרמית, ששודכה לעגבניות ובלסמי מצומצם.
דווקא המנה המוצלחת של הערב הייתה יותר מהכיוון המקומי של בקאפיקו- טרטר סלמון עם אבוקדו על יוגורט כבשים. בתור אחת שפחות מתחברת לדגים, זו הייתה מנה נהדרת ורעננה, טעמי היוגורט והאבוקדו, בשילוב המלח הגס והצ'ילי יצרו חיבור נפלא של טעמים.

כדי להרגיש את איטליה במיטבה הלכנו בעיקריות, איך לא, על פיצה ופסטה. בקאפיקו מתהדרת בבצק פיצה ייחודי ותפריט פיצות רחב במיוחד, הבצק של הפיצה הוא לא בסגנון נאפוליטני תפוח אלא יותר קריספי ופריך. בחרנו בפיצה פונגי, עשירה בסוגי פטריות שונים וחלמון של ביצה, שנתן מרקם מעניין והעשיר את הרוטב.
זוכרים שאמרתי שרוב ההמלצות היו מעולות? אז דווקא בגיזרת הפסטה קצת התבאסנו. ההמלצה הייתה פפרדלה סלמון, הפסטה הייתה מצויינת, וכמו שאר הפסטות, גם היא הייתה עשויה במקום והגיעה בצורת קרעים. דווקא הרוטב והדג היו פחות טובים - הדג מעט יבש, והמנה בכללותה הייתה פשוט פחות לטעמי.

איטליה לקינוח. בקאפיקו (צילום: אוראל כהן ברנסון)
איטליה לקינוח. בקאפיקו (צילום: אוראל כהן ברנסון)

גם בקינוחים הלכנו על הקו הקלאסי, כי עם קלאסי לא טועים. טירמיסו קליל וקרמי, במתיקות עדינה, מה שהפך אותו לשונה מרוב המסעדות שאני מכירה, ועוגת גבינה עם קרמבל יוגורט ופירות יער, שילוב חמוץ–מתוק שסוגר את הארוחה בטעם של עוד.

ואם כל זה לא עשה לכם חשק לאכול שם – למסעדה נכנס בקרוב תפריט חורף חדש ומעניין, עם 8 מנות מחממות לחורף הקר, 4 סוגי פיצות חדשות ו-5 קוקטיילים מיוחדים!

אז למתי אתם מזמינים?

שבזי 49, תל אביב
טל להזמנות 03-60241111
https://ontopo.co.il/beccafico?source=homepage