מסעדת HARVEY'S SMOKEHOUSE, היא מעשנת העץ הראשונה והיחידה באזור ירושלים. במקום פועלות שתי מעשנות עץ ענקיות אשר יובאו במיוחד מארה"ב על ידי שף חיים (הרווי) סנדלר, יליד קנדה שעשה עלייה בשנת 2010 מוונקובר.

כבר כשנכנסתי בדלת, העיצוב האמריקאי החמים עטף אותי יחד עם ריחות הבשר המעושן. מבין המגוון שבתפריט העשיר, הצעתי למצרית לבחור בשבילי את המנות מאחר והכל היה נשמע מעולה. המנה הראשונה שהוגשה הייתה אצבעות אנטריקוט (68 ש"ח) המורכבת מרצועות סטייק מעושן השוחות ברוטב ברביקיו, צ'יפוטלה ודבש. על זו נאמר "ללקק את האצבעות". שווה כל שקל.

אסאדו בהארוויס (צילום: אנדרו מלקובסקי)
אסאדו בהארוויס (צילום: אנדרו מלקובסקי)

לצדה הוגש ה"צ'ימיצ'נגה" (48 ש"ח) - בוריטו בקר מטוגן לצד סלסת פיקו דה גאיו וגוואקאמולי. המנה נראית כמו מאפה חתוך לארבע חתיכות ואני יכולה להישבע שהיא אחת מהטעימות שאכלתי אי פעם. אל תשכחו למרוח את ממרח הגוואקמולי לפני כל ביס. וכשעוד לא סיימתי להתענג, הגיע סלט סמוקהאוס של הארווי (78 ש"ח) - עשיר בירקות, ברוטב ראנץ' ובחתיכות עוף בברביקיו טעימות להפליא, המון בצל קריספי מעל ופייקון (בייקון טלה). טעים, טעים, טעים.

בינתיים, הוגשה פלטה המורכבת משלושה סוגי בשר: רוסטביף 4 שעות עישון (38 ש"ח ל-100 גרם) בטמפרטורת החדר, בשר צלעות מפורק 18 שעות עישון (38 ש"ח ל-100 גרם), בריסקט 14 שעות עישון (36 ש"ח ל-100 גרם) - ואיך אסביר לכם - טעמים מיוחדים שלצערי הרב לא הכרתי קודם. כל ביס מעולם אחר. המחירים משתנים ומתחילים מ-100 גרם ומעלה.

תפריט עשיר, מגוון מנות (צילום: אליקים כהן)
תפריט עשיר, מגוון מנות (צילום: אליקים כהן)

למרכז השולחן קיבלתי נתח אנטריקוט ארגנטינאי מיושן "גורינה" (135 ש"ח), משובח ויפה במידת עשייה M מדוייקת להפליא. הוא הגיע לצד קולסלאו וצ'יפס על בוצ'ר - שווה כל שקל. לצדו הוגש ספייריבס טלה מתפרק מהעצם, 12 שעות עישון (48 ש"ח ל-100 גרם, משקל משתנה) בעישון עץ היקורי. לא היה אפילו צורך בסכין מאחר והבשר נפרד מהעצם בקלי קלות. המנה מתאימה לחובבי בשר מלוח ושמן. נתח ייחודי שלא טועמים כל יום.

לסיכום, המסעדה כשרה ועושה שימוש בחומרי גלם טריים ואיכותיים. התפריט עשיר במחירים לכל כיס וניתן למצוא בו קוקטיילים, מבחר משקאות אלכוהוליים , בירות מהחבית וגם קינוחי פרווה נהדרים. היא נמצאת ממש במרכז העיר, במרחק הליכה של דקה בודדת מכל חניה באזור. מומלץ להזמין מקום מראש מאחר והמסעדה מתמלאת בשעות הערב.

פופקורן צ'יז (צילום: אנדרו מלקובסקי)
פופקורן צ'יז (צילום: אנדרו מלקובסקי)

אז אם אתם בירושלים ואתם חובבי בשר מושבעים, לא כדאי לכם לפספס את מסעדת HARVEY'S SMOKEHOUSE, יפו 33, ירושלים, שעות פתיחה: יום א'-ה' 12:00-23:00 יום שבת: סגור.