פסגה קולינרית ספרדית בישראל:  אסטרייה דאם, הבירה הרשמית של ברצלונה, מביאה לישראל שלושה מכוכבי המטבח הקטלוני המודרני לשני ערבי ספיישל, שבהם יבשלו את המנות המסעירות המאפיינות את הקולינריה הקטלונית לצד כוכבי המטבח המקומי: הלל תווקולי, מוטי טיטמן וחביב משה.

לדברי יוזמי הפרויקט: "אנו שואפים להעביר לסועדים בישראל חוויה ספרדית מלאה, "קומפלטו", שתהיה חגיגה של צבעים וטעמים, כמובן בליווי הבירה אסטרייה דאם, שהכי מאפיינת את ברצלונה"

הארוחות יתקיימו בתאריכים 21-22 בפברואר.

חגיגת טאפאסים בעיר הלבנה: השף ארתור מרטינז הוא שף ובעלים של מסעדת AÜRT במלון הילטון בברצלונה אשר בשנת 2020 זכתה בכוכב מישלן ראשון וב-Repsol Sun  מטעם מדריך המסעדות הספרדי הנחשב REPSOL GUIDE. מרטינז יתארח אצל השף המוערך מוטי טיטמן במסעדת מלגו ומלבר, שדורגה לאחרונה במקום ה-40 בתחרות ה-50 BEST של המסעדות הטובות במזה״ת לשנת 2023. 

בין המנות: קרוקט ביף בורגיניון עם קטשופ קארי ומלפפון חמוץ, חמון ספרדי וחמאה מעושנת, קארי ירוק של צלופח מעושן ואספרגוס סיני, תבשיל זנב שור על בריוש צלוי, ברביקיו ספרדי וקוויאר, שורש פטרוזיליה עם גלידת יוגורט, אבן יוגורט ומרנג עלי דפנה, טירמיסו עם סירופ אספרסו, גלידת רום, מדלן וקציפת מסקרפונה.

מסעדת ARUT ספרד (צילום: יחצ)
מסעדת ARUT ספרד (צילום: יחצ)

טאפאסים חדשניים מול חופי תל אביב: השף אוריאל קסלאס, הבעלים של מסעדת Taverna Teòric נחשב לאחד השפים החדשניים ביותר במטבח הבאסקי העכשווי. בשנת 2017 זכה קסלאס בתואר השף הטוב ביותר בברצלונה ובמקום הראשון בתחרות BCC-Eroski Saria לחדשנות גסטרונומית עם מוצרים מקומיים. קסלאס יבשל עם השף הלל תווקולי במסעדת אנימאר אשר דורגה לאחרונה במקום ה-32 בתחרות ה-50 BEST של המסעדות הטובות במזה״ת לשנת 2023. 

בין המנות: קרוקטס עוף ושרימפס עם מיונז זעפרן,רושטי ירושלמי, איולי זעתר, סרדין ים תיכון, סמסבוסק ים עם איולי צ'יפוטלה, פריקסה פולנטה עם לשון כבושה וצרובה בגריל, ריזוטו ברווז, צלופח, קרמה קטלנה מסורתי, קרוסטיני עם שמן זית וקרם שוקולד.

מסעדת Taverna Teòric בברצלונה (צילום: יחצ)
מסעדת Taverna Teòric בברצלונה (צילום: יחצ)

חגיגת טאפאסים כשרה בקיסריה: השף אלאן גויארד, שעבד במסעדות הטובות באירופה הוא השף והבעלים של La Mundana, טאפאס בר שיקי ואחד הגסטרו ברים הפופולריים ביותר בברצלונה. בבר שזכה לעיטור ה-״ביב-גורמאנד״ הנחשב. גויארד יתארח אצל השף חביב משה במסעדת מריפוסה בקיסריה, שם ירקחו יחד חגיגה כשרה של טאפאסים. 

בין המנות: קונוס קציפת קרבונרה קטלוני של סלמון מעושן, ביס של טונה אדומה ושמן אספרסו, קרם מנגו, חלב שקדים ויוזו, פומלה וזרעי שומר מקורמלים, כרישה צלויה בגריל, ויניגרט אפר כרישה וקרפצ׳ו שייטל כבוש , גראטן תפו"א קריספי ואיולי צלפים וחרדל, רביולי פתוח של אווז מפורק, קינוח קטלוני קלאסי של גנאש שוקולד, שמן זית, מלח וטוויל לחם  וקינוח של ברולה וניל וארטישוק ירושלמי.

מסעדת La Mundana בברצלונה (צילום: יחצ)
מסעדת La Mundana בברצלונה (צילום: יחצ)

לקוחות MAX נהנים מהטבה בלעדית ברכישה של ארוחת טאפאס זוגית. 60 ש"ח הנחה לאדם, למימוש עד לשתי הטבות בעסקה. כמו כן, יזכו מחזיקי אשראי MAX באפשרות לרכוש את ההטבה ולשריין מקום 24 שעות לפני כולם. ניתן לרכוש את הכרטיסים לארוחות מראש באתר

****

אודות אסטרייה דאם: בירה לאגר פרמיום בהירה המכילה 4.6% אלכוהול, אלגנטית ומלאת סטייל ספרדי–קטלוני. אסטרייה דאם היא חלק בלתי נפרד מהתרבות והסצנה הקולינרית של ספרד, ונחשבת ל"כוכבת של ברצלונה". בטעמה וסגנונה, הבירה מתכתבת עם קולינריה ים-תיכונית עכשווית, ותואמת את הסגנון הקולינרי העכשווי של ישראל.