האורות, הנראות, הבר הארוך במזרח התיכון והדיג׳יי שמנגן בלייב מוזיקה שחותמת את הוויב של המתחם, הכניסו אותנו לאווירה מיד, סוג של בר שהוא גם פיין וגם קליל וצ׳יל באותו זמן. אז התיישבנו על הבר המעוצב בסגנון מודרני-אלגנטי, מוכנות לחוויה מבטיחה, וכבר היינו במצב הרוח הנכון לקוקטיילים. 

הלכנו על ״קפטן טאי״ (48 ש"ח) על בסיס רום עם תפוזים ועוד. טעם עשיר אבל מתוק מדי אפילו בשבילי, חולת מתוק. הזמנו גם את ״T&T״ (48 ש"ח) על בסיס ג׳ין, תות ומלפפון. פרשי וקליל, מעט מתקתק ומאוד טעים. בהמשך ניסינו גם את ״ג׳זמין״ שהיה גם חמצמץ וגם מתקתק ובעיקר תפוזי, מה שדווקא ממש אהבנו. 

מסעדת DNA בהובלת יוסי שטרית (צילום: סטודיו אסף קארלה דימיטרי)
מסעדת DNA בהובלת יוסי שטרית (צילום: סטודיו אסף קארלה דימיטרי)

כשסרקנו את התפריט נפל האסימון. מדובר במתחם פוד טראק כשר המשלב כמה מטבחים, כל אחד של שף שונה, עם DNA משלו. מצד אחד מבלבל קצת, מצד שני מגוון ועשיר באופציות. יש לזה אופי, זרמנו. התחלנו במטבח היפני, עם מנת גיוזה פרגית (24 ש"ח) מעולה. הבצק דק, המילוי עסיסי מאוד ורוטב הסויה טעים. הזמנו גם את מנת ה״גיו ניקו באן״ (22/39 ש"ח), קוביות לחי עגל בקארי יפני עם טעמים עמוקים וטובים, בתוך באן רך. מנה טובה אם כי מעט מלוחה, אך זה לא הפריע לנו כל כך. 

מטבח יפני מחייב גם סושי, אז בחרנו ב״תאי רול״ (54 ש"ח), עם דג דניס נא, עטוף בבטטה סגולה, קרמל מיסו וקריספי שאלוטס. היה טרי, קליל וקריספי. אהבנו. ניסנו גם את ה״צ׳יפוטלה רול״ הצמחוני (42 ש"ח) שנשמע מבטיח. גזר, אבוקדו ומלפפון, עטוף באגס בטמפורה וצ׳יפוטלה. לא היה רע, אבל לא נפלנו, ציפינו לטעמים יותר חזקים. 

הפודטראק היפני במתחם DNA של יוסי שטרית (צילום: סטודיו אסף קארלה דימיטרי)
הפודטראק היפני במתחם DNA של יוסי שטרית (צילום: סטודיו אסף קארלה דימיטרי)

מיפן המשכנו ישר לתאילנד, מטבח שנוי במחלוקת בישראל, החך הישראלי מתקשה לקבל את הטעמים האותנטיים של תאילנד ואפשר להבין למה. ״jai” של שף תומס זוהר מציעה תפריט עשיר שבא להעניק את חוויית ״פתיחת השולחן״ התאילנדית, אנחנו בחרנו בסלט אטריות שעועית ומוסר ים בטמפורה (34/ 58 ש"ח). הסלט מתובל מאוד וחריף, עם טעמים חזקים של רוטב דגים, מלא במרכיבים, כשהחשוב ביניהם לטעמנו היה דווקא הנענע שמאזן את הטעמים והחריפות ומחמיא לדג שהיה עסיסי מאוד. 

לקחנו גם את מנת ה״גאי גולה״ (48/ 68 ש"ח) שנאמר לנו שפופולרית מאוד. קיבלנו זוג שיפודי פרגית שנמשחו במחית קארי אדום לוהט עם חלב קוקוס, בליווי סטיקי רייס לאיזון החריפות וסלט תאילנדי. הבשר היה עסיסי במיוחד, הטעמים קצת אגרסיביים ויתאימו לחובבי הקארי והקוקוס, בדגש על רמת החריפות. 

״jai” של שף תומאס זוהר (צילום: סטודיו אסף קארלה דימיטרי)
״jai” של שף תומאס זוהר (צילום: סטודיו אסף קארלה דימיטרי)

משם, למטבח שציפינו לו אולי יותר מכולם, ״souk” הים תיכוני של יוסי שטרית. רצינו הכל, אבל הלכנו על לב לבה של כל מסעדת בשרים ישראלית, הקבב (25 ש"ח), לצד סלט חצילים שרופים (8 ש"ח) וטחינה (8 ש"ח). מוגש על פיתה פתוחה ועבה. הסלטים היו מצוינים, החציל עם טעמים חזקים של שום, מעט בצל ופטרוזיליה והטחינה במרקם חלק ומושלם, מעט מתקתקה עם תיבול סומק עדין. אהבנו את השילוב ביניהם יותר מכל אחד מהם לבד. ונגיע לעיקר, הקבב. טעים, די עסיסי, עם עשבי תיבול. הפיתה הייתה גם טעימה אבל קצת פחות נוחה לאכילה, היינו מעדיפות לאפה דקה יותר שתאפשר ביס יותר נעים, בטח בישיבה על הבר, אבל סך הכל התרשמנו לטובה ונהנינו מהמנות. 

סגרנו את החלק של האוכל עם ההמבורגר המפורסם של הפרופסור (69 ש"ח) שהגיע בתוך לחמנייה שחורה ומוגש עם צ׳יפס עבה ועסיסי. הבשר הגיע בטעמים מעושנים שהם חלק מהזהות של הפרופסור, טעים מאוד. הופתענו לטובה מהלחמנייה השחורה המחוזקת באבץ כפי שהוסבר לנו. היא הייתה רכה, טעימה ומפנקת והביס היה מושלם. יש כמו המבורגר על הבר? 

קינחנו בשתי האופציות שמציע המקום, ״בום של שוקולד״ (38 ש"ח) ו״שכבות של ברולה״ (36 ש"ח). הקינוחים סגרו את הארוחה בצורה נחמדה, אם כי הורגש שהם פרווה. השוקולד היה טעים וקצת מתוק מדי, לא הכי מאוזן מבחינת מרירות. קינוח הברולה הגיע קר, מה שהחמיא לו מאוד, עם בננה בצד שלדעתנו אם הייתה צלויה מעט בקרמל הייתה יותר נכונה למנה. 

בסיכום החוויה כולה, נהננו מאוד. הלוקיישן האורבני לא צפוי עם האווירה שיצרו שם. ווייב קליל, פאן, צעיר אבל לא מדי, שירות מעולה, תפריט אלכוהול עשיר, אוכל טעים והרבה מבחר. מה עוד אפשר לבקש? אה וזה המקום המושלם לדייט נייט. תרשמו לעצמכם.

DNA בהובלת יוסי שטרית (צילום: סטודיו אסף קארלה דימיטרי)
DNA בהובלת יוסי שטרית (צילום: סטודיו אסף קארלה דימיטרי)