ביום שישי, ה-17 למרץ, בין השעות 14:00- 10:00, יתקיים יריד שמני הזית הראשון של ישראל, יוזמה מקורית של ענף הזית של מועצת הצמחים הישראלית, המאגד תחתיו חקלאים, מגדלי זיתים ובתי בד מכל קצוות הארץ.

היריד, שיהיה פתוח לקהל הרחב ויציע עשרות דוכנים של מותגי שמן זית מקומי, לצד דוכני יינות, מאפים, לחמים ומתבלים, יתקיים ברמת הנדיב שבכרמל ויסכם את עונת המסיק הישראלית בחגיגה אדירה של שפע מקומי וססגוני, תחת קורת גג אחת. משמני הזית המסורתיים של משק ג'השאן שנעשים בגליל משנת 1863, שמני הזית המדבריים של משק 'מרום' במצפה רמון, השמנים הייחודיים של 'שמן הצפון' שהופקו מפירות מטע עצי זית עתיקים בני אלפי שנים בגליל, שמני הזית בחקלאות בעל של 'משק ימין', שמני הזית הנדירים ומעוטרי הפרסים של 'בד ושמן', 'פתורה', אנשי הזית, 'מגל', 'ארץ גשור' ועוד רבים נוספים.

שמן זית מרום (צילום: ענת חרמוני)
שמן זית מרום (צילום: ענת חרמוני)
 

 בתי הבד המשתתפים ביריד:

כרמזית ממשמר הירדן, אליעד, ארץ גשור, שיאון משאר ישוב, שמן זית אורון, בוטיק זית מושב ברק, לביא שמן זית מהגליל, משק צורי, שמן יוגב שמן מבית טוב, פתורה, יקב טורא, עץ השדה גבעת עדה, סינדיאנת הגליל כפר כנא, מרום שמן זית מדברי, משק ג'השאן קדמת גליל, שילוח מאלון הגליל, בוסתאן איתן, אדמה, משק ימין, מסיק מגל, בד ושמן, משק אשד, אנשי הזית ועוד .

בנוסף, לצד עשרות הסוגים השונים של שמני הזית, תוכלו למצוא ביריד דוכנים נוספים שיעצימו את החוויה ויהפכו אותה לחגיגה קולינרית אמיתית – תותים ופירות יער טריים של 'רוח שתות', חלות, לחמי מחמצת ולחמי טף בעבודת יד של 'לחמצת', גבינות ומעדנים תוצרת בית של 'בת הרים', ג'ונטלו-פיצה נפוליטנית, בר יין של 'אוטו יין' ובו מבחר משכר של יינות מקומיים, פרחים ועוד. כל זאת לצד טעימות של שמני זית השונים מתוך היצע ייחודי ורחב, סיורים מודרכים אל מאגר עצי הזית,  במה קולינרית -הילה אלפרט בהדגמה שלל שלל מנות  המשלבות שמני זית ייחודים.  

   

יריד שמני הזית רמת הנדיב, הכרמל הכניסה חופשית יום שישי ה-17/3/23 10:00-14:00