בראוניז הם ריבועי שוקולד מפוצצים בשוקולד, עסיסיים, נימוחים ועשירים. כל שנדרש הוא רבע שעה של עבודה, ועוד חצי שעה של אפייה, וקיבלתם את הבראוניז הכי משגעים בסביבה. אני אוהבת לפנק את ילדיי בריבועי בראוניז. לבראוניז יש עשרות גרסאות הכנה ושלל תוספות שניתן להוסיף לבלילה, למשל אגוזים, שוקולד לבן, צימוקים - כל אלו יוצרים ריבועי בראוניז בטעמים נפלאים.

העיקרון החשוב ביותר בהכנת בראוניז הוא להקפיד על זמני האפייה היות שאפייה ארוכה מדי מייבשת אותם, והם מאבדים מאיכותם. רצוי להקפיד על גודל התבנית: תבנית קטנה מדי תניב עוגיות עבות וגבוהות מדי, ולכן יש להקפיד שגובה עיסת הבצק בתבנית יהיה 1 ס"מ. אם מרפדים את התבנית בנייר אפייה, הדבר יקל את הוצאת העוגה לפני החיתוך לריבועים. חשוב לצנן היטב את העוגה קודם לחיתוך. הבראוניז נשמרים עד שבוע במקרר וניתנים להקפאה.

למתכונים נוספים באתר הקולינרי של פסקל

בראוניז שוקולדיים במיוחד:

החומרים (לתבנית בגודל 33*27 ס"מ או מלבנית בגודל 30*20 ס"מ):
300 גרם שוקולד מריר
200 גרם חמאה (מחמאה)
קורט מלח
4 ביצים
180 גרם קמח מנופה
1/2 כוס סוכר
150 גרם סוכר דמררה
2 טיפות תמצית וניל משובחת
1/2 כפית תמצית רום

תוספות:
שלל חטיפי שוקולד, פרלינים, שוקולד צ'יפס

לעיטור:
1/2 כוס ברס (אגוזים מקורמלים קלויים וגרוסים)


אופן ההכנה:
1. מניחים את השוקולד והחמאה בקערת זכוכית וממיסים במיקרוגל במספר פולסים. מוסיפים מלח ומערבבים היטב לבלילה אחידה.
2. מניחים בקערת מערבל חשמלי את הביצים ומקציפים במהירות גבוהה תוך הוספה הדרגתית של הסוכר הלבן וסוכר הדמררה. מקציפים עד לקבלת תערובת תפוחה ובהירה במשך כ־5־8 דקות. מבליעים את השוקולד המומס והקמח בקציפת הביצים בתנועות קיפול עד לקבלת תערובת הומוגנית. מוסיפים את תמצית הווניל והרום ומבליעים בעיסת הבצק (אם רוצים, מוסיפים נטיפי שוקולד ו/או פרלינים ומבליעים בעיסת השוקולד).
3. יוצקים את בלילת הבצק אל תבנית משומנת היטב או מרופדת בנייר אפייה ומשטחים. מפזרים על פני העוגה את הברס ואופים בתנור שחומם מראש לחום של 170־180 מעלות במשך כ־20־25 דקות. מוציאים מהתנור כששולי העוגה יציבים, והיא סדוקה מעט. מרכז העוגה צריך להיות רך. מכניסים למקרר למשך כשעה על מנת שהעוגה תתייצב טרם החיתוך.
4. מוציאים את העוגה מהמקרר, משחררים מהתבנית וחותכים לריבועים שווים בגודלם. מכניסים לכלי בעל סגירה טובה ומאחסנים במקרר.

בראוניז (צילום: פסקל פרץ-רובין)
בראוניז (צילום: פסקל פרץ-רובין)

טיפסקל להצלחה:
1. איך יודעים שעוגת הבראוניז מוכנה? כאשר העוגה תפוחה, והשוליים שלה יציבים יותר מהמרכז, שנשאר רך למגע.
2. רוצים לקבל ריבועים אחידים ויפים? הכניסו את העוגה למקרר, ואחרי שהיא מתקררת - טבלו סכין חדה במים חמים ופרסו אותה בקלות. התחילו עם חיתוך פס דק מהשוליים היבשים של העוגה, ורק אחר כך חתכו אותה לריבועים אחידים.
3. לקבלת בראוניז ללא גלוטן אפשר להחליף את הקמח הרגיל בקמח נטול גלוטן.