יש לא מעט סיבות להירתע ממסעדות שמגישות גם פיצה וגם המבורגר. עם כל הכבוד לרבגוניות, המבורגר נעדיף לאכול בהמבורגרייה המתמחה בתחומה ובעלת ניסיון בייצור הקציצה המושלמת; וכשנרצה פיצה, נחפש אותה בפיצריות ובמסעדות איטלקיות נחשקות.

"ג'ינוס" היא כנראה יוצאת דופן: המסעדה החיפאית החדשה בעיר התחתית, בסך הכל בת חודש, מציעה שלושה סוגי מטבחים שונים - וכל אחד מהם הוא בול בפוני. כשתהינו כיצד, התברר שהשף ג'נאן סלימאן הוא בעל כמה תעודות שף מצטיינות, בעל ראש גדול ותשוקה בלתי מתפשרת לבישול. לא סתם, כנראה, מקועקע שם המסעדה על זרועו. 

מהמטבח האיטלקי טעמנו פיצה מצוינת, הנאפית כאן בטאבון ומוגשת יחד עם מספריים. האמת שזה באמת כיף לגזור לעצמכם את הפיצה שבחרתם. הבצק פריך, עבה בשוליים ודק למדי במרכזו, והתוספות טובות וטריות (69־56 שקלים בהתאם לתוספות). כדורי הארנצ'יני, גם הם מהמטבח האיטלקי, עשויים כאן בטוויסט מעניין: במקום אורז, הבסיס הוא פסטה, ויחד עם תירס וגבינה, שלושת הכדורים המטוגנים המונחים על גבי רוטב עגבניות שרופות הם טוויסט מרענן (48 שקלים).

מסעדת ג'ינוס (צילום: אלון צרפתי)
מסעדת ג'ינוס (צילום: אלון צרפתי)

המנה האחרונה שבחרנו מהתפריט האיטלקי היא דווקא שילוב צרפתי ומונגולי: קרואסון פתוח ועליו טרטר עגל קצוץ המתובל ביד אמן - צלפים, בצל סגול וגרמולטה. מנה סנסציונית בטעמיה (48 שקלים). הטרטר, אגב, הומצא על ידי אנשיו של ג'ינג'ס חאן, שכבשו את רוסיה במאה ה־12: את הבשר הנא הם נהגו להניח מתחת לאוכפי סוסיהם, הוא התרכך מתנודות הדרך, ולאחר מכן נקצץ עד דק ונאכל ללא בישול.

מהמטבח האמריקאי טעמנו מק אנד צ'יז עסיסי (48 שקלים), ומהמטבח הלטיני צ'וראסקו - נתחי פלדה מושרים בצ'ימיצ'ורי, שהוגשו וול דאן ואיבדו מעט מעסיסיותם. ועדיין, היו טעימים (82 שקלים, כולל תוספת של תפוחי אדמה). מאמריקה הלטינית הזמנו גם את הקינוח המצוין שמוכן במקום: עוגת קרם בטעמי אלפחורס, בעלת מתיקות מעודנת ומענגת במקסימום, שסיכמה לנו: לא משנה מה הוא מבשל, יש לשף הזה יד. אם כבר אתם מגיעים לחיפה תחתית, לכו למסעדה הזו שמגישה אוכל עילי. 

מסעדת ג'ינוס (צילום: אלון צרפתי)
מסעדת ג'ינוס (צילום: אלון צרפתי)

“ג'ינוס", הנמל 27, חיפה, 04-8574432 (לא כשר)

בריאות בכל פינה

ארוחת הבוקר במלון “קאזה” בנהריה היא רק תירוץ להגיע לכאן. בזמן שהמוני בית ישראל מסתערים על אילת ומשלמים סכום אסטרונומי עבור שהייה במלונות, האלטרנטיבה הצפונית מספקת גם חוסר צפיפות, גם בריכה כיפית וגם אוכל טעים - וכל זה בחצי מחיר. האם ימי התהילה של נהריה כמעצמת תיירות חוזרים?

ארוחת הבוקר כאן מפתיעה ביג טיים. למרות היותו מלון בוטיק בעל 59 חדרים בלבד, הארוחה כאן משופעת במגוון מרשים שלא מבייש גם מלונות גדולים פי כמה. כעשר מנות חמות מוצעות, בהן שקשוקה, פשטידות, פטריות ממולאות ומאפים מעלפים. גולת הכותרת היא השולחן המרכזי, שם ניתן למצוא – לבד ממבחר הגבינות – סלטים ומנות מכל קצווי תבל: חומוס ערבי, גוואקמולי מקסיקני, קינואה מפרו, דגים מוחמצים מהמטבח המזרח־אירופי ועוד ועוד.

כששאלנו לפשר המגוון, התברר שמאחורי המטבח נמצא שף מרקוס בילבאו סברליך, שעלה ארצה מצ’ילה לפני תשע שנים בלבד – היישר לנהריה. ההשראות הקולינריות שלו שונות ומגוונות מכל קצווי תבל, הוא כיכב גם בתוכנית טלוויזיה בצ’ילה סביב אוכל בריא וקיבל תואר שף גם במטבח היפני. אז בבוקר לא טעמנו סושי, אבל הבריאות נראית בכל פינה – המון סלטים טריים ושונים זה מזה.

מלון קאזה (צילום: יפעת כהן)
מלון קאזה (צילום: יפעת כהן)

מעבר לאוכל, “קאזה” הוא מלון בוטיק חדש למדי: הוא הוקם ממש לפני הקורונה, ועם זאת הוא מעוצב כאילו האייטיז נעצרו מלכת. עיצוב הרטרו נעשה במחשבה תחילה - מהגובלנים שעל הקירות, הרדיו הענקי בלובי, הטפטים, הספות התקופתיות, תמונותיהם של כוכבי עבר הוליוודיים, ואי אפשר לפספס את הטלפון עם השפופרת של פעם בכל חדר. 

המלון נמצא בתחילת שדרות הגעתון ומיקומו מצוין, קרוב לתחנת הרכבת וסמוך לכביש 4, כך שהגישה אליו מהירה, קלה ונוחה. קניון ארנה המפואר במרחק דקה מהמלון ונעים לצאת ולטייל בשדרה הרחבה המציעה בתי קפה, חנויות שונות ומסעדות. והמחירים? החל מ־700 שקלים לחדר זוגי כולל ארוחת בוקר באמצע שבוע (1,000 שקלים בסופי שבוע). לכו! 

“קאזה", שדרות הגעתון 1, נהריה, 04-6811900 (כשר)

מבחן כלים

צ'ה צ'ה צ'ה: הפינים האלה גאונים. בעוד שאנחנו הישראלים מכינים תפוחי אדמה במדורה, הם מכינים בה ופל בלגי. כן כן, מה ששמעתם: באמצעות מוט ארוך (74 ס"מ), על מנת שלא תחטפו כווייה, אתם מניחים את הבלילה בתוך תבנית עשויה מברזל יצוק. דקות בודדות על האש, והרי לכם ופל בלגי־פיני למהדרין. מאחורי המוצר נמצאת חברת MUURIKKA, שבאמתחתה כלים רבים לבישול ולאפייה בשטח, אידיאלי למטיילים.

מכשיר ופל בלגי  (צילום: דן הללי)
מכשיר ופל בלגי (צילום: דן הללי)

275 שקלים (כעת במבצע ב־250 שקלים), להשיג באתר חברת "וול דן" או בטלפון 074־7100015