רגע לפני תחילת הלימודים החלטתי להגיש לכם מתכון נפלא ללחמניות שמונה, לתוכן תכניסו כל מלית וממרח לארוחה עבור הילדים שחוזרים לבית הספר.

ברור לי שלא תעמדו ותכינו כל בוקר לחמניות תוצרת בית, כי כולם צריכים לרוץ לעבודה ולמסגרות, אך חשבתי שלכבוד פתיחת שנת הלימודים החדשה נפנק את הילדים בלחמנייה תוצרת בית. אפשר להכין כמות מראש ולהקפיא, ולהפשיר לילה קודם במקרר או על השיש.

לעוד מתכונים היכנסו לאתר הקולינרי של פסקל

מכינים בצק שמרים שהוא קל להכנה ונפלא ללישה ידנית, למרות שאני חייבת להודות שאני מעדיפה להכינו במערבל חשמלי עם וו הלישה. כיוון שאני מכינה כמות מאוד גדולה של בצק אזי הלישה במערבל החשמלי ממש נוחה. למדתי שעל מנת להצליח בלישה במעבד החשמלי, חשוב מאוד לשנות מספר פעמים את מהירויות עיבוד הבצק תוך כדי הלישה. בדרך זו מדמים הכי טוב את הלישה בכפות הידיים. כמובן שאתם יכולים להכין את הבצק גם ידנית.

בצק שמרים חייב לנוח, או יותר נכון צריך לאפשר לו את התנאים והזמן על מנת שיתפח ויכפיל את נפחו. לשם כך יש לתת לו את התנאים האופטימליים והדבר קורה במקום חמים.

לחמניות שמונה

החומרים (ל־24־28 יחידות קטנות):

1 קילו קמח מנופה
50 גרם שמרים לחים
1/2 כוס סוכר
1 כף סילאן
1/2 כוס שמן
2 כפות מחמאה/נטורינה
1 כפית מלח
1 ביצה
1/2 2־3 כוסות מים פושרים

להברשה:
1 ביצה טרופה

לבזיקה:
1/2 כוס גרגירי שומשום (לא הכרחי)

אופן ההכנה:

1. מערבבים בקערה את הקמח, השמרים, הסוכר, השמן, הסילאן, מחמאה/נטורינה, המלח והביצה. מוסיפים את המים בהדרגה תוך כדי לישה, עד שהבצק אחיד וחלק. משהים לתפיחה במקום חמים.

2. מחלקים את הבצק ל־15־20 חלקים שווים בהתאם לגודל הלחמנייה הרצויה. מעצבים כל חלק בצק לרצועה ארוכה בעובי של כ־2 ס"מ וסוגרים אותה לצורת 8. מתחילים משמאל לימין, ואת קצוות הרצועה משני הצדדים דוחפים בתוך שני עיגולי השמונה שיצרתם (במקרה שבוחרים להכין צורה אחרת, מספר הלחמניות ישתנה בהתאם לגודל ולצורה). בדרך זו מכינים את יתר הבצק.

3. מסדרים את הלחמניות ברווחים על תבנית משומנת או מרופדת בנייר אפייה. מברישים את הלחמניות בביצה טרופה ובוזקים עליהן גרגירי שומשום. אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני־גבוה של 200 מעלות במשך כ־25 דקות. מצננים היטב, חוצים אותן לאורך וממלאים בכל תוספת אהובה (נקניק, ביצים, טונה, וממרחים שונים). מרפדים בין התוספות בפרוסות ירק לפי טעמכם, מפלפלים וממליחים. סוגרים היטב, עוטפים בנייר סנדוויץ’ ומצמידים ברכה קטנה ליום הלימודים הראשון.

שתהיה שנת לימודים פורייה.

טיפסקל

על כל 50 גרם שמרים טריים הוסיפו שתי כפות גרגירי שמרים יבשים. אפשר להשתמש בשמרים טריים בקובייה או בגרגירים. מספיק לערבב את גרגירי השמרים בקמח, אין צורך להמיס בנוזל או להתסיס אותם קודם. לשמרים היבשים יש חיים ארוכים. שומרים אותם במקרר או במקפיא וכך תמיד יש שמרים בבית.

טעימה מטורקיה

שבוע המטבח הטורקי, שחל השבוע ברחבי העולם, יצוין בישראל בשבת אמינה ארדואן. במהלך האירוע יוכנו במקום כמה מתכונים מהספר על ידי שפים טורקים, בהם עלי גפן ממולאים עם דובדבנים חמוצים, חציל מפוצל במילוי בשר טחון ובקלאווה ביתית. האירוע ילווה במוזיקה טורקית, בתערוכת ציורים ועוד. הפסטיבל מאורגן על ידי התאחדות יוצאי טורקיה בישראל, והוא בחסות משרד התרבות והתיירות הטורקי ושגרירות טורקיה בישראל.

טרמינל העיצוב, רחוב אהוד קינמון 32, בת ים, 11:00־18:00. כניסה: 20 שקלים