אני אוהבת להכין עוגות שניתן להכין אותן במהירות, ללא הקצפות, שלבי הכנה וטכניקות שונות. עוגות שמספיק להן קערה ומטרפה טובה - קרי עוגות בחושות. מערבלים או טורפים יחד הכל והופ לתבנית. אפייה קצרה והבית מתמלא בריח וניל מזמין. כזו בדיוק היא העוגה שלפניכם.

לעוד מתכונים היכנסו לאתר הקולינרי של פסקל פרץ רובין https://www.pascalpr.co.il/

העוגה מבוססת על גרסת המקור של עוגת הספרה (safra) או הבסבוסה האהובה מהמטבח הצפון־אפריקאי. לכן תמצאו להכנתה עשרות גרסאות, חלביות או פרווה. היא אהובה מאוד על בני משפחתי וחשבתי שיהיה נחמד שתכינו אותה.
היופי בהכנתה של העוגה הוא לא רק שהיא קלה, היא טעימה מאוד. ניתן לשנע אותה אתכם לכל אירוע, מפגש חברים או פיקניק. כמו כן אפשר לשלוט על הגובה שלה בהתאם לסוג התבנית בה תאפו את העוגה. כאן למשל היא נאפית בתבנית מלבנית אך אפשר להשתמש בתבנית טבעת נמוכה ומעוטרת.


עוגת סולת עסיסית
החומרים (לתבנית מלבנית בגודל 35×27 ס"מ):

לבצק:
5 ביצים L או 6 M
1 כוס סוכר
1/2 כוס פתיתי קוקוס
1 כוס קמח, מנופה
1/2 1 כוסות סולת
4 כפות שקדים קצוצים
1 כף צימוקים
2 שקיות סוכר וניל
2 שקיות אבקת אפייה
1 כוס שמן
3/4־1/2 כוס מיץ תפוזים טרי
אפשר להוסיף אם רוצים 2־1 טיפות תמצית שקדים

לשימון:
1/4 כוס טחינה גולמית

לעיטור:
1/2 כוס פתיתי קוקוס
או שקדים מולבנים פרוסים

לסירופ:
2 כוסות סוכר
1/2 1 כוסות מים
1 כוס מיץ תפוזים
2 כפיות מיץ לימון
2 שקיות סוכר וניל
להגשה – עטרות נייר

אופן ההכנה:
1. להכנת הבצק: שמים בקערה עמוקה את הביצים, הסוכר, הקוקוס, הקמח והסולת ומערבלים קלות. מוסיפים את השקדים, הצימוקים, סוכר הווניל ואבקת האפייה וטורפים היטב הכל יחד.
2. מוסיפים תוך כדי ערבול, בהדרגה ולסירוגין, את השמן ומיץ התפוזים (ותמצית שקדים במידה שאתם משתמשים). מערבלים לבלילה אחידה.
3. מברישים היטב את תחתית ודפנות התבנית בטחינה הגולמית, מעבירים את הבלילה לתבנית, מפזרים מעל את השקדים הפרוסים, אם בחרתם לעטר בשקדים, ואופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני (180 מעלות) למשך כ־30 דקות, או עד שקיסם הננעץ בעוגה יוצא נקי ויבש. מוציאים מהתנור ומצננים מעט. בעזרת סכין חותכים את העוגה לריבועים שווים.
4. להכנת הסירופ: שמים בסיר קטן את הסוכר, המים, מיץ התפוזים, סוכר הווניל ומיץ הלימון ומבשלים על אש בינונית במשך כ־20 דקות. יוצקים את הסירופ על פני העוגה המצוננת עד שהסירופ נספג היטב בין חריצי חיתוך העוגה.
רק כאשר העוגה קרה לגמרי אפשר להעביר את הריבועים לעטרות נייר.