מנה ראשונה: תפוח אדמה מדורה אותנטית סטייל

זו מנה אהובה שהכי פשוט בעולם להכין אותה, ומתקבל פה טעם אחד לאחד כמו במדורה. אופן ההכנה: משטחים על תבנית 1 קילו מלח גס, מניחים עליו שמונה תפוחי אדמה גדולים או כמה שנכנסים בתבנית (כדאי לשים כמה שיותר כי זה מתחסל), מחממים תנור ל־200 מעלות ומכניסים אליו את תפוחי האדמה ל־45 דקות עד לריכוך מלא. על הלהבה של הגז שמים רשת ומניחים את תפוחי האדמה עד שהם הופכים שחורים לחלוטין – כמו במדורה. ככל שזה יהיה יותר זמן, עובי הקליפה השרופה יתעבה ויזכיר מדורה אמיתית. מכאן, תהיו יצירתיים. כל אחד והתוספות שהוא אוהב, החל בחמאה ומלח גס ועד שמנת, גבינות, חמאה או פטריות.

מנה עיקרית: סטייק על המחבת

החלק החשוב ביותר הוא בחירת נתח איכותי ומיושן כהלכה. אז כיצד נבחר נתח סטייק איכותי? בהנחה שאתם סומכים על הקצב שלכם בקשו פשוט נתח מיושן ומשויש (כשהשומן מפוזר ולא מרוכז במקום אחד על פני הסטייק) היטב. אנחנו טועים רבות לחשוב שככל שהנתח אדום יותר הוא טוב יותר. ובכן, בשר שעבר יישון כהלכה מאפיר וצבעו נהיה כהה יותר ואף מגיע למצב של מעטפת כהה מאוד בגוון חום עמוק. לחיצה על הבשר שתשאיר ממש חותם בבשר גם תעיד על כך שהבשר יושן. חשוב: לפני הצלייה יש להוציא את הנתח מקירור לפחות שעה לפני.

לצלייה טובה ואיכותית ועל מנת לקבל את פסי הצריבה יש לחמם את מחבת הפסים, או הפלנצ'ה, עד שתהיה רותחת ממש. על מנת שלא להבעיר את המחבת, נשמן את נתח הבשר במקום את המחבת ונניח אותו על המחבת הלוהטת לצריבה טובה מכל צד עד למידת העשייה הרצויה. מאוד חשוב לא להניח את הסטייק על מחבת שלא חוממה היטב מראש. שימו לב: בנתחים עד חצי קילו רצוי שלא להפוך את הנתח מספר פעמים על המחבת, אלא לאפשר צריבה טובה על הצד הראשון ולהפוך רק כשממש רואים מסביב לסטייק טבעת בישול ודם ניגר ממנו בצדו העליון. רק בשלב הזה רצוי לתבל במלח ופלפל גרוסים גס. אפשר להעשיר בגבעול רוזמרין או טימין להשלמת ארומה וטעם נהדר.

סטייק של ''האותנטי'' (צילום: פרטי)
סטייק של ''האותנטי'' (צילום: פרטי)

קינוח נמסיס שוקולד עם ברולה מרשמלו

החומרים:

350 גרם שוקולד מריר איכותי, לפחות 60% מוצקי קקאו
220 גרם חמאה
5 ביצים
100 גרם סוכר
125 מ"ל מים
180 גרם סוכר (להמסה במים)

לגנאש:

1/2 כוס שמנת להקצפה
200 גרם שוקולד מריר לפחות 60% קקאו

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל־160 מעלות. מומלץ להניח תבנית או קערת פיירקס עם מים בתחתית התנור. משמנים תבנית אפייה קפיצית עגולה ומרפדים את התחתית בנייר אפייה שגזרתם לפי מידת התבנית. במיקסר מקציפים את הביצים עם 100 גרם סוכר, עד לקבלת קצף אוורירי ששילש את נפחו. בסיר נפרד מחממים 180 גרם סוכר עם 125 מ"ל מים, עד שהסוכר נמס לחלוטין. מסירים מהאש. מוסיפים את השוקולד והחמאה לסירופ הסוכר, ומערבבים עד לאיחוד על להבה בינונית. מסירים מהאש ומצננים מעט.

מוסיפים את תערובת השוקולד לקצף הביצים תוך כדי הקצפה אטית עד לאיחוד. יוצקים את התערובת לתבנית ומכניסים לתנור. אופים במשך כ־30 דקות. העוגה יוצאת מהתנור לחה מאוד במרקם הפנימי, לא לדאוג כי היא תתייצב בקירור. מכניסים לקירור לכמה שעות ואז מוסיפים את הגנאש מעל. עם מספריים חותכים מרשמלו באמצע באלכסון ומסדרים על העוגה. עם ברנר שורפים לשנייה את הקצוות של המרשמלו.

עוגת נמסיס שוקולד של ''האותנטית'' (צילום: פרטי)
עוגת נמסיס שוקולד של ''האותנטית'' (צילום: פרטי)