סיגרים של תפוחים ופיצוחים בקרם שקדים וניל

המצרכים (לכ־30 סיגרים):
8־10 דפי פילו, מופשרים
שמן צמחי להברשה

לתפוחים:
3 תפוחים ירוקים (גרני סמית) קלופים וחתוכים לקוביות קטנות
1 כף שמן קוקוס
1/3 כוס סילאן
1 כף מיץ לימון טרי

למלית:
1 כוס תערובת אגוזים (מלך, פקאן, לוז, פיסטוק, צנוברים), קצוצים דק
1 כוס שקדים טחונים
1/4 כוס שמן קוקוס
1/4 כוס רסק תפוחים טבעי, ללא סוכר

לקרם שקדים וניל:
4 כפות חמאת שקדים טבעית
1/2 כוס מים
2 כפות אבקת סוכר
2 כפות שמן קוקוס
גרגירים ממקל וניל טרי אחד
1 כפית מיץ לימון טרי

להגשה:
שברי פיסטוקים, אבקת סוכר

סיגרים טבעוניים של תפוחים ופיצוחים בקרם שקדים וניל (צילום: ארי שביט)
סיגרים טבעוניים של תפוחים ופיצוחים בקרם שקדים וניל (צילום: ארי שביט)

אופן ההכנה:
1. מתחילים בבישול התפוחים: ממיסים כף שמן קוקוס במחבת רחבה ומאדים את קוביות התפוחים כ־2 דקות. מוסיפים סילאן ולימון ומבשלים עוד 2־3 דקות. מכבים את האש ומניחים להתקרר.
2. מעבירים לקערה את כל חומרי המלית ומערבבים היטב לאיחוד. מוסיפים את התפוחים עם הרוטב שבמחבת ומערבבים. מחממים תנור ל־180 מעלות.
3. מגלגלים סיגרים: פורשים דף פילו על משטח העבודה (את היתר מכסים במגבת נקייה שלא יתייבשו). מברישים בשמן ומחלקים לארבעה מלבנים.
4. מניחים לרוחב כל מלבן שורה דקה מהמלית ומשאירים שוליים נקיים של 2 ס"מ משני הצדדים. מקפלים פנימה את השוליים ומגלגלים לסיגר הדוק. מניחים על תבנית עם נייר אפייה על צד התפר וממשיכים כך עם יתר דפי הפילו והמלית. אופים 12־15 דקות עד להזהבה.
5. בזמן שהסיגרים בתנור טוחנים בבלנדר מוט את כל חומרי הקרם לקבלת קרם חלק. אם צריך, מוסיפים עוד מעט מים.
6. יוצקים מהקרם לקעריות הגשה ומניחים מעל את הסיגרים (אפשר לחצות אותם באלכסון ולהשעין זה על גבי זה). מפזרים שברי פיסטוקים ואבקת סוכר ומגישים.

מתכון של ori_shavit@. אורי שביט היא כותבת הבלוג "טבעוניות נהנות יותר" ורב המכר "המטבח הטבעוני שלי". בימים אלה היא מנחה סדנאות בישול טבעוניות בזום.

כך תעברו את ימי הסגר בשלום

1. בכל הזדמנות שניתן, צאו לגינה השכונתית, שם יוכלו הילדים להתנסות בכל מה שנחוץ להם: תנועה במרחב, פעילות של מוטוריקה גסה, ריצה, טיפוס וחיזוק חגורת הכתפיים. הכינו מראש קופסה עם ירקות ופירות חתוכים ובקבוקי מים.
2. קחו איתכם אופניים, בימבות וכל כלי בעל גלגלים. צאו עם הילדים למגרש הכדורסל השומם, לפארק הקרוב או לכל מקום שבו יוכלו לרכוב על כלי הרכב שלהם.
3. היעזרו בהיכרות הקרובה של הילדים עם המסכים על מנת לחפש רעיונות לפעילויות משותפות, בהן משחק, חוג ציור קומיקס, הכנת קולאז' או יצירת תכשיטים בבית.
4. הסגר הוא הזדמנות טובה לפרוץ את הטריטוריות המוכרות ולאפשר לילדים לקחת חלק משמעותי יותר במטלות הבית. זה הזמן להיפטר מהבגדים הקטנים על מידותינו ולמיין יחד צעצועים, משחקים, יצירות וכלי מטבח.
באדיבות יהודית אוליבר, מדריכת הורים מוסמכת מטעם מכון אדלר