אהבתי לכרובית ידועה בקרב מכריי ובני משפחתי. בדרך כלל אני מגישה אותה כמו פרח לשולחן - שלמה, עגולה ונשענת על גבעולה, אחרי ציפוי ואפייה שהופכים אותה ליפהפייה, פריכה ושזופה. לפעמים היא מוגשת כסלט טרי ורענן – או אז מפצלים אותה לפרחים קטנטנים ומתבלים בעשבי תיבול, מיץ לימון ושמן זית. במקרים אחרים היא נכנסת לתוך מאפה או פשטידה.

אך ברוב הפעמים היא הכי אהובה על בני משפחתי כשהיא מפוצלת לפרחים, עוברת לפעמים חליטה קצרה, טבילה בבלילה וטיגון - כל אלו הופכים אותה לחטיף מושלם. כשאני מצליחה לשמור על חלק מפרחי הכרובית המטוגנת שלמים, אני נוהגת לצוות להם רוטב חמצמץ או פיקנטי.

כרובית (צילום: פסקל פרץ-רובין)
כרובית (צילום: פסקל פרץ-רובין)

פרחי כרובית מטוגנת

החומרים (ל־6־8 סועדים):

1 כרובית גדולה מפוצלת לפרחים בגודל בינוני או קטן

לטבילה וטיגון:

2 כוסות קמח לבן או קמח מצה דק או פירורי לחם משובחים או כל קמח אחר
מים
1 כפית מלח
2 כפות חומץ
1/2 כפית כמון
1/2 כפית פלפלת מתוקה או חריפה
מלח ופלפל לפי הטעם
2־1 ביצים טרופות + 3 כפות מים
שמן לטיגון - רדוד או עמוק

לרוטב:

מיץ משני לימונים
3 כפות שמן זית
מלח ופלפל גרוס לפי הטעם
3 שיני שום כתושות/קצוצות

לעיטור:

3־2 גבעולי פטרוזיליה קצוצים דק
 
אופן ההכנה:

1. שמים בקערה מים, כפית מלח ושתי כפות חומץ. מכניסים את פרחי הכרובית ומשרים אותם במים כשעה. שופכים את המים ושוטפים היטב את הכרובית.
2. מערבבים בקערה את הקמח/פירורי הלחם והתבלינים. טובלים את פרחי הכרובית בביצים הטרופות. מעבירים לקערה עם תערובת הקמח/פירורי הלחם המתובלת. מצפים ומהדקים היטב את מעטפת הפירורים.
3. מחממים שמן ומטגנים את פרחי הכרובית העטופים בשמן חם משני הצדדים עד לקבלת גוון חום זהבהב. מוציאים ומניחים על מגבות נייר סופג. מגישים לצד רוטב לבחירתכם, ואפשר להסתפק רק בהבזקת מלח.
4. לקבלת מרקם עדין משתמשים בפרחי כרובית חלוטים: מבשלים את פרחי הכרובית במי מלח במשך כשמונה דקות לריכוך ראשוני. מסננים את נוזלי הבישול ושוטפים מיד במים קרים. טובלים את הכרובית בביצה ובתערובת הקמח/פירורי הלחם ומטגנים. לקבלת מרקם קריספי משתמשים בפרחי כרובית טריים כמו שהם, טובלים בבלילה המתובלת ומטגנים.
5. מסדרים את פרחי הכרובית המטוגנים בכלי הגשה. בצלוחית נפרדת מערבבים את כל חומרי הרוטב ויוצקים על פרחי הכרובית. מעטרים בפטרוזיליה קצוצה.

טיפסקל

בוחרים היטב את הכרובית ומשרים במי מלח ומעט חומץ. מפצלים לפרחים. יש להיזהר מבישול יתר של הכרובית טרם הטיגון, כדי שלא תהפוך רכה מדי. לבלילה אפשר להשתמש בפירורי לחם, קמח רגיל או קמח מצה, ואליהם להוסיף 3־2 כפות גרגירי שומשום או שתי כפות קורנפלקס גרוס. את הכרובית אפשר לתבל בכל תבלין שאוהבים. הקפידו על טיגון בשמן חם ולא חם מאוד. אף על פי שניתן לטגן בשמן רדוד, אני מעדיפה לטגן את פרחי הכרובית בשמן עמוק.

הרוטב יכול להשתנות בהתאם לטעמכם: רוטב חמוץ־מתוק, אפשר להוסיף טחינה או מעט סילאן. אפשר להכניס בין הפרחים מעט גבינה קשה, לפזר מעט אגוזים גרוסים או פירורי לחם. זה המקום להיות יצירתיים.