סנטיאגו אורטיז ג'קום התחיל את הקריירה האלכוהולית שלו לפני 13 שנה ממש במקרה, כשהוא שילב את לימודי העיצוב הגרפי והאופנה שאז למד, בעבודת ברמנות שמטרתה הייתה להכניס כסף.
בעבודה מזדמנת באיביזה הוא פוגש את – קאהידה- האדם שישנה לו את הקריירה ויהפוך להיות המנטור שלו- יפני שמלמד אותו את אומנות זן הכנת הקוקטיילים. בשלב הזה סנטיאגו מבין שזו האהבה האמיתית בחייו והוא מחליט ללמוד מיקסולוגיה בצורה מקצועית ונוסע לעבוד וללמוד ברחבי העולם כדי ללמוד את ההבדלים בין הברים השונים ומפה הכל היסטוריה רווית חומרי גלם ותזקיקים והמון טעמים.

ברזומה של סנטיאגו יש את הבארים הטובים ביותר בעולם, מניו יורק דרך פאריז ועד אמסטרדם אותם הוא חוקר ולומד עד הרגע שבוא מחליט לחזור לברצלונה וליישם את כל מה שהוא למד למקום אחד משלו בו הוא משלב את הידע שלו בעיצוב גרפי, עיצוב וצילום ומייצר שיתופי פעולה משלו וקוקטיילים מיוחדים לצד ייעוץ לברים ומסעדות מפורסמות. את המקום הראשון שלו פתח סנטיאגו בברצלונה ב- 2016 בר בשם   33 by Santi Ortiz שם הוא שיתף פעולה עם שפים מפורסמים מספרד ויצר שיתופי פעולה בינלואמיים לראשונה, מאז הוא מחזיק ב- 6 מקומות שונים ברחבי ספרד Love and Bad Company במדריד,  קאייבודי בברצלונה ועוד שתי מסעדות במיורקה והוא מספר בחיוך שלמרות כל הפרוייקטים הוא הכי אוהב להיות ב- Love and Bad Company כי שם הוא מרגיש הכי בבית- למרות שבבית הוא הכי נהנה מכוסית של ויסקי טוב.

סנטיאגו ספרד (צילום: יחצ חול)
סנטיאגו ספרד (צילום: יחצ חול)

הצלחתי לתפוס אותו לזמן קצר ודרינק מהיר כדי לגלות עוד כמה דברים

במה נאבקת בהתחלת הקריירה שלך?
אני משער שבעיקר איבדתי לא מעט חברים וזוגיות כי השקעתי את כל כולי בעבודה ובלימודים ברחבי העולם וויתרתי על חיים אישיים לחלוטין, זה קשוח אבל זה גם מי שאני וזה מי שהקוקטיילים שלי הפכו להיות, טוטאליים, ייחודים ולמרות המאבק בבדידות ועם הניתוק הצלחתי להוציא מעצמי את הטוב ביותר שאפשר.

"היכולת לדעת להנות מכל אלכוהול ולייצר בכל זמן נתון הוא הקסם של מיקסולוגיה מכיוון שהידע לחבר בין טעמים הוא הדבר החשוב ביותר- ממש כמו להיות שף, בכל רגע נתון אני מחפש את הטרנדים החדשים שיתנו לי השראה, המטרה שלי היא להפוך את עולם הקוקטיילים לשווה ערך לעולם הבישול"

 ניסינו לברר עם סנטיאגו מה הקוקטייל האהוב עליו אבל כמו כל מאסטר קוקטיילים- הוא לא מוכן להתוודות מה הילד המועדף, הוא אוהב להכין את כולם ולשתות בהתאם לחשקים של אותו הרגע. אבל אם הוא חייב לבחור הוא היה בוחר בעיקר נגרוני ומרטיני יבש וכמובן ויסקי טוב – אבל זה כבר נושא אחר

סנטיאגו ספרד (צילום: יחצ חול)
סנטיאגו ספרד (צילום: יחצ חול)

עם מי היית יושב לדרינק ואיזה דרינק?
עם המורה היפני והמנטור שלי שבזכותו אני במקום הזה כיום

יאיר בקייר, יזם  ובעלי הפרוייקט : "בכל פעם שאני מרכיב נבחרת של אנשי קולינריה לפרוייקטים כאלה אני מתחיל קודם כל מהשף הראשי שבמקרה הזה זה הוא שף חורחה מונוז, חיפוש אחר המיקסולוג המושלם המליץ לי השף חורחה על סנטי, אותו הוא הכיר כי הוא היה מסיים אצל סנטי על הבר מידי לילה ושותה את הקוקטיילים המופלאים שלו, ונוצר קשר מיוחד בינם. לאחר בירור הבנתי שמדובר באחד מהמיקסולוגים הכי טובים בעולם אז זה התאים לנו באופן מושלם. "

בפרוייקט הנוכחי יכין סנטיאגו 5 'קוקטיילים מבוססי טקילה פטרון שנותנת את החסות וישלב בין חומרי גלם מעולם הקולינריה וטעמים ייחודים שרק הוא יודע להכין.

כחלק משיתופי הפעולה הבינלואמיים זכה סנטיאגו ללא מעט פרסים אם בספרד ואם בתחרויות בינלאומיות ואם תשאלו אותו איפה הוא רואה את עצמו בעוד חמש שנים- הוא פשוט יחייך ויענה לכם- בעוד פרוייקט חדש ומרגש.

20 DAYS BY AMERICAN EXPRES  8-30 יוני,  NYX הרכבת 29 תל אביב  מלון . 
תפריט ארוחת הטעימות הכולל 10 מנות כולל מתוקים במחיר של 459 שח לאדם  ואינו כולל שתייה למעט מים וקפה ותה.  
לקוחות אמריקן אקספרס נהנים ממכירה מוקדמת ומהטבה בלעדית: 100 ₪ הנחה להזמנה תמורת הטבת בונוס 
לינק להזמנת מקומות:   https://www.to-mix.co.il/20days/