כל מארח, מתלבט איזה יין להגיש בארוחת החג. הסקוטית מבית ישרקו, המייבאת ומשווקת מגוון רחב של יינות, חולקת טיפים לבחירת יינות שיוסיפו לאירוח, ישלבו ויתאימו את היין לתפריט המתוכנן. על מנת שנתאים את היינות לארוחה בצורה מדויקת, האוכל צריך להדגיש את המאפיינים של היין והיין צריך להשלים את האוכל, מבלי להאפיל אחד על השני.

עם מנת דגים  –  מומלץ לשתות עם יינות לבנים ארומטיים העשירים בטעמי פירות עדינים, שלא יאפילו על טעמי הדג כמו: יין לבן מזן ענבים שנין בלאן מסדרת קייפ ג'ואל (דרא"פ), יין לבן גוורצטרמינר של לאון באייר (צרפת) וסוביניון בלאן טומטיט (ניו זילנד). יש להגיש צונן.

למנת עוף  –  מומלץ לשתות עם יינות לבנים, יינות רוזה ויינות אדומים קלים,  כמו: ריזלינג חצי יבש של פיליפ דרסלר (צרפת, להגיש צונן), יין רוזה שאטו קאבלייר (פרובאנס, להגיש קר) ודומיין סבאניס לימניונה (יוון). טעמי היין ומנת העוף, מייצרים חגיגת טעמים עשירה בפה.

לצד מנת בשר –  מומלץ לשתות יין אדום מורכב, ארומטי ופירותי. היינות יכולים להיות מזן אחד (זני) או מתערובת זנים (בלנד) העיקר שישרו הרמונית טעמים בארוחת החג. היינות המומלצים: קברנה פרנק מסדרת מדבר 22 (ישראל), אונאנימה מיקב מסקוטה (ארגנטינה), שאטו לקרואה מונטלאבר (צרפת), מרקז דה קסרס רזרבה (ספרד), סילק & ספייס – ספייס רוד (פורטוגל).

לקינוחים: מומלץ לשתות יינות חומציים עם מתיקות ברורה או ליקרים. היינות מומלצים ביותר - לבן חצי מתוק של ברון דה לסטאק (צרפת) לצד מנות מבוססי פירות, אדום חצי יבש מסגנון אמרונה של סרטורי רייוס (איטליה) עם מנות מבוססות גבינה ושמנת, פורט טאוני של סנדמאן (פורטוגל) עם מנות שוקולד. הליקרים המומלצים ביותר: אמרולה (דרא"פ) שניתן גם להכין ממנו קינוחים מעוררי השראה עם טעם ייחודי שאין שני לו, ליקרי השוקולד הטובים בעולם של מוצארט (אוסטריה) כדאי להוסיף מהם על גלידות וקינוחים קפואים, ליקרי השמנת של בוטגה (איטליה) שישדרגו לכם כל קינוח לחוויה איטלקית קלאסית, וקסו קסו ליקר התות המלכותי מבוואריה היחיד עם 66% פרי.

טיפים שחשוב לדעת לפני רכישת יין: 

  • יינות לבנים כדאי לרכוש מהבציר העדכני ביותר, ניתן לראות ע"ג תוית היין. אם היין יקר, לרוב ניתן ליישנו בבית לתקופה של מספר שנים מהבציר ואף כדאי לרכושו מהחנות בגיל מתקדם.
  • גם ביינות אדומים ניתן לרכוש בטווח גילאים על בסיס המחיר, מומלץ להתייעץ עם מומחה היינות בסניפים.
  • לא מומלץ לטלטל את היין יתר על המידה לאחר רכישתו.
  • אין להשאיר את היין ברכב לאחר רכישתו, מאחר והיין מושפע מטמפרטורה החמה ברכב, עלול להתקלקל ואף לפרוץ מהבקבוק. 
  • כדאי וחשוב להקפיד על אחסון נכון של בקבוקי היין בבית עד לפתיחתם. יש לאחסנם בשכיבה במקום חשוך וקריר, מומלץ במקרר יינות. בכל
  • מקרה טמפרטורת השימור צריכה להיות נמוכה מ-15 מעלות צלזיוס.
  • לאחר פתיחת היין ובמידה נשאר יין יש לאטום את היין בחזרה באמצעות פקק השעם או פקקי וואקום ולשמר במקרר לא יותר מיומיים. 
  • אם לא נשאר הרבה יין כדאי למזוג לתבנית קרח ולהוסיף עלי תיבול וכך ליצור תיבוליות בהכנה ביתית.
  • רצוי לשתות בכוס יין עגולה שקופה עשויה זכוכית או קריסטל בעלת רגל. מומלץ לשתות יין לבן מכוס בעלת מפתח צר יותר מגוף הכוס ויין אדום מכוס עם מפתח רחב יותר מהכוס ליין לבן. 
  • כמות היין שמומלץ למזוג היא עד שיא קימור הכוס. 
  • בכדי למצות את ההנאה מהיין, יש לפתוח את פקקי היין ביינות האדומים כשעה לפני המנה המיועדת על מנת לפתוח את היין ולקבל
  • מלוא הטעמים מהיין.  לאחר המזיגה יש לערסל אותו מעט בכוס להריח ולשאוב הנאה מהארומה. ביינות לבנים פתיחה של כחצי שעה לפני הארוחה תספיק.