בימים אלה, כשרבים מאזרחי ישראל רחוקים מבתיהם ומקומות העבודה שלהם בשל קרבה לקווי העימות ושירות מילואים, זה הזמן שלנו לתת קצת עבורם. לצד קניות שבועיות מחקלאיים ועבודה מזדמנת בקטיף, בשבועות האחרונים אנחנו נחשפים לעוד יוזמות חיוביות. 

אחת מהיוזמות המסקרנות, שעוזרת גם לעסקים בקווי העימות וגם למילואימניקים בעלי עסקים, קשורה בכלל לעולם היין. כולנו יודעים שרבים מהיקבים בארץ נפגעו גם הם במלחמה, וכדי לעודד ולתמוך בהם, דיזנגוף סנטר יערוך ביום חמישי ה-11.1.24 יריד טעימות יין. היריד, בהפקתה של חברת MyYain, יציע יינות ומשקאות אלכוהוליים של למעלה מ-30 יקבים ומזקקות מקווי העימות שבצפון הארץ ובעוטף עזה ושל עסקים של מילואימניקים.

כל אורח שיגיע ליריד יקבל במתנה כוס קריסטל איכותית של חברת Stolzle מבית "סופרנובה", שאיתה גם יוכל לטעום יינות ללא הגבלה ושובר בסכום של 25 שקל לרכישת יין ישראלי למימוש במקום. מחיר כרטיס השתתפות ביריד יעלה 100 שקל.

בין היקבים שמשתתפים ביריד: אובלס, אוריאל, אחת, בן עמי, הולי קאט, הולנדר, הלביאים, העונה, וין דה דורה, ורמיליון, טרה נובה, כינור דוד, כרמי אלול, לוטם, ללי יינות, מבצר עתלית, מוניץ. מזקקות: גולני/ירושלמי/קצרין, מזקקת אולגר, מיזון סרלה, מיטב, מלבק קומפני, מרשה, נאור, נחלה, נעמן, סלוקיה, סקוריה, עמק האלה, רקנאטי, רותם, שור, תל שיפון.

יריד יין בדיזנגוף סנטר (צילום: אלכס קפלן)
יריד יין בדיזנגוף סנטר (צילום: אלכס קפלן)

לדברי נתי נעים, מנכ"ל MyYain: "לאחר לבטים רבים האם ומתי ראוי לקיים יריד יינות אחרי השבת השחורה, הבנתי שבדיוק שכפי שהעסק שלי זקוק לזריקת מרץ – כחייל שמשרת במילואים מאז פרצה המלחמה, כך גם המזקקות והיקבים הנפלאים שלנו בארץ משוועים להחיות את עסקיהם. זה הזמן לתמוך ביקבים מקווי העימות שבצפון הארץ ומעוטף עזה, ויין יהיה חברנו הטוב במיוחד בזמנים קשים כאלו. בניגוד לאירועים קודמים שהפקנו, הפעם לא יהיה DJ וגם המחיר למשתתף הוזל ב-20%. בחרנו לקיים את היריד בסנטר, לב לבה של תל אביב, לאחר חודשים שהמקום הקים ותפעל את אחד מהחמ"לים הגדולים והחיוניים ביותר בארץ". 

קצת על היקבים המשתתפים:

יקב אוריאל: יקב בוטיק הממוקם בשדרות שמתמחה בבלנדים אדומים והוקם על ידי אורי אקיאן. בעקבות המלחמה, מחצית מהתוצרת של בציר 2023 נפגעה, כי לא ניתן היה לבצע סחיטה. כמו כן, המשגיח לא נמצא וגם לא העובדים שמגיעים מישיבת ההסדר בשדרות.

יקב מוניץ': איתי מוניץ' הבעלים והיינן של היקב הינו קצין קרבי ונמצא במילואים מפרוץ המלחמה. גם אחיו, שראל, הכורם של היקב, נעדר מהעבודה כי משרת במילואים (האחים נפגשו בעזה והעסק מתפקד בזכות הנשים והחברים).

שי ונקרט (יבוא וייצוג יקבים): אביו של עומר ונקרט, שנחטף מהמסיבה ברעים ונמצא עדיין בשבי החמאס. שי מייצג יקבים ישראלים כמו מרשה, סלוקיה ומייבא יינות מספרד וכמובן פועל רבות להחזרת בנו. גם היריד משתתף במסורת שיזם: שותים כוס יין להחזרת החטופים : #לחייעומר.

יקב רקנאטי: היקב הוותיק השקיע רבות ביקב ובמרכז המבקרים החדש בדלתון, ההשקה נדחתה והמרכז מבקרים סגור בשל הקירבה לגבול הצפוני.

יום חמישי ה-11.1.24, בין השעות 17:00-23:00 בקומת הגלריה (מינוס 1) שבדיזנגוף סנטר
כרטיסים בלינק: https://bit.ly/48aaO5F