"תוך כדי המצב חיפשנו דרך להמשיך לפעול" אומר איש היין ג'יימי סלוק, מנהל מרכז היין היפואי Seren DPT שבימים כתיקונם משמש כמרכז מבקרים וטעימות עבור יקבי בוטיק. "רצינו להישאר נאמנים למה שאנחנו עושים וגם לתרום משהו. בדקנו את הרעיון עם חבר שעובד במד"א, פנינו ליקבים והבנו שהם, באופן גורף, היו שמחים על ההזדמנות לתמוך באנשים שתומכים בכולנו". בקבוקי היין, אומר סילוק, מועברים ישירות מהיקבים אל מוקדי מד"א ברחבי הארץ, האחראים על החלוקה בפועל לעובדים. "אנחנו עושים את הקישור בין היקבים למוקדים."

Seren DPT בימים טובים יותר  (צילום: יח''צ Seren DPT)
Seren DPT בימים טובים יותר (צילום: יח''צ Seren DPT)

 
ענף היין הישראלי מכיר תודה
למרות המצב הלא פשוט אליו נקלע, כמו כולנו, ענף היין הישראלי, היו לא מעט יקבים גדולים וקטנים שהצטרפו לפעילות ופתחו את מרתפי היין שלהם, בניהם: יקבי רמת הגולן, יקבי כרמל, דלתון, טוליפ, פסגות, רקנאטי, יעקב אוריה, אלונה, תשבי, נטופה, מאיה, ברבדו, נטע, שטרן, קפסוטו, גרוס, מדבר, קנאטיר, צוובנר, ויתקין, ננה, דרימיה, דדה, אלכסנדר, טורא, שירן ועוד. נכון לכתיבת שורות אלה, נתרמו כאלף בקבוקים, כאשר היעד הסופי הוא 2,300, כמספרם של עובדי מד"א. "זו התודה הקטנה שאנחנו יכולים להגיד לצוותים של מד"א שנמצאים בקו החזית ומשרתים את כלל האוכלוסייה, תוך סיכון בריאותם. היין הוא פרי עמלנו וזו הדרך שלנו להכיר תודה לחבר'ה שעוברים תקופה מטורפת", אומר גלעד פלם, מבעלי יקב פלם, אחד התורמים.
ג'יימי סלוק בפעולה  (צילום: יח''צ Seren DPT)
ג'יימי סלוק בפעולה (צילום: יח''צ Seren DPT)


זה לא המחיר, זו התרומה 
רשימת היקבים כוללת יצרנים מסחריים גדולים ויצרני בוטיק וברשימת היינות אפשר למצוא כאלה שנמכרים ב-300 ₪, לצד כאלה שנמכרים ב-40, אבל מחירי היין הם לא העניין. "יש המון סוגים של יקבים" אומר סלוק "שמסתכלים על זה כעל תרומה." אנחנו רוצים לנצל את ההזדמנות ולהודות גם לו.