בתור חובב הרפתקאות ואחד שדי מסור לבקשות העורך (הערת העורך: אוהב אותך הרבה), קיבלתי צ'ופר מהאגדות. להכין סדרה של קוקטיילים על בסיס הוודקה 'לג'נד אוף קרמלין', זו תהיה סדרת שישלבו קוקטייל בכל פעם אגדה אחרת, כשהמרכיב העיקרי בהם יהיה, בטח כבר ניחשתם בעצמכם, לג'נד אוף קרמלין.

וודקה מהאגדות 
על פי האגדה, בשנת 1430 רקח נזיר רוסי אורתודוקסי בשם איזידור ממינזר צ'דוב בקרמלין במוסקבה, נוסחה של משקה אלכוהולי, שהיוותה למעשה את המתכון הראשון לוודקה רוסית. יצירתו היקרה של הנזיר איזידור, יוצרה, במשך זמן רב, באופן בלעדי בדוכסות הגדולה של מוסקבה עבור חברי הכנסייה ובני משפחת המלוכה רוסית. האגדה ממשיכה לחיות עד עצם היום הזה בפורמט של וודקת דגנים טהורה שעוברת תהליך מטורף של שמונה זיקוקים דודיים ושבעה סינונים בפילטר מיוחד. הוודקה נעשית תוך שימוש במכלי נחושת מסורתיים שאחראים למרקם הייחודי, לאופי העשיר ולטעם החלק. לג'נד אוף קרמלין נודעה כוודקה המועדפת של הדומה ברוסיה והוגשה כמתנה לשרים ופקידים נכבדים ורמי מעלה. עיצוב הבקבוק שונה מבקבוקי הוודקה הסטנדרטיים ומעוצב כשיחזור של הקראף בו היא הוגשה במאה ה-15.

הכיכר האדומה, מוסקבה (צילום: רויטרס)
הכיכר האדומה, מוסקבה (צילום: רויטרס)
במעמד צייד אחד
בחרתי ב-'כיפה אדומה', סיפור עם צרפתי שהתגלגל לידי האחים גרים והפך לפיסת היסטוריה מרובת גרסאות. כיפה אדומה, ילדה קטנה עם ברדס אדום , התבקשה לבקר את סבתא החולה ולהביא לה פודינג וסיר חמאה, או עוגה וענבים, או לחם, חמאה ויין, תלוי את מי שואלים. ביער היא נתקלה בזאב שהפך לזר מרושע או, בהתאמה לתקופה הנוכחים לגבר עם מטרות לא טהורות (זה הכי פוליטקלי קורקט שלי מתנצל). הזאב ממשיך אל בית הסבתא כדי לטרוף את הדיירת, לחכות במיטתה לכיפה אדומה, לענות לסדרת שאלות בנוגע לממדי אברי הגוף של הזאב בהשוואה לאלה של סבתא ולטרוף גם את הנכדה. הסיפור מסתיים בסוף טוב כשמגיע צייד ומציל את היום.
לג'נד אוף קרמלין, כיפה אדומה, קוקטייל  (צילום: קרינה גנץ)
לג'נד אוף קרמלין, כיפה אדומה, קוקטייל (צילום: קרינה גנץ)
legend of kremlin - Little Red Riding Hood
כדי להכין את המשקה הזה משתמשים  קודם כל באגדה: וודקה לג'נד אוף קרמלין. מוסיפים צבעוניות אדומה - סירופ פירות יער, מוסיפים קצת זאביות - עם מעט וויסקי מעושן,  ומיץ חמוציות שמייצג את הסבתא. לסיום מכניסים את הצייד - מיץ לימון והדרים מיובשים שירעננו את העסק.

מה צריך:
50 מל' ודקה לג'נד אוף קרמלין
20 מל' ליקר פטל שחור - אלטנבורגר
15 מל' מי סוכר
50 מל' מיץ חמוציות
25 מל' מיץ לימון
20 מל' חלבון ביצה או מי חומוס
תרסיס של וויסקי מעושן - איילה מיסט, דה אוריג'ינל פיטד בלנד

מה עושים:
מוזגים את כל המרכיבים לשייקר ומשקשקים היטב ללא קרח
מוסיפים קרח ומשקשקים שנית, לסנן לכוס קוקטייל
מקשטים בהדרים מיובשים ורוזמרין
שותים באושר ועושר עד עצם היום הזה