הכירו את קרלסברג לומה, בירת לאגר כשותית, שפותחה והושקה בישראל ומצליחה להפתיע, שלא לומר לרגש. עד כדי כך שאפשר לקוות שבעידן בו נאסר על כניסת ישראלים לאירופה, היא תשמש שגרירה נאמנה למה שאפשר לעשות כאן, כן – אפילו בתחום הבירה שבו (לפחות מבחינת הצריכה לנפש) אנו מפגרים אחרי העולם. עסקינן בבירת לאגר עתירת כשות, לא מסוננת וזהובה בחוזק של 5.2% אלכוהול (כמו הקרלסברג המוכרת לנו), המיוצרת בשיטת Dry-Hopping - הוספת כשות בשלב מתקדם בתסיסה. (תהליך שמקובל מאוד במבשלות קראפט, אך קשה ליישום בייצור המוני). השיטה הזו מעניקה לבירה ארומה ייחודית ומרירות עדינה. היא מיוצרת מלתת שעורה, שלושה זני כשות ומיצוי של לתת שעורה וחיטה (ואכן רמזים לבירת חיטה מתגלים בטעם). זני הכשות הנבחרים מעניקים לבירה ארומה עשירה, פירותית וייחודית שהיא גולת הכותרת של לומה, יחד עם מרירות מאוזנת ונעימה.

ברומייסטר ענת מאיר  (צילום: אמיר יעקבי )
ברומייסטר ענת מאיר (צילום: אמיר יעקבי )
מורכבת, אבל לא מתחכמת 
קרלסברג לומה היא בירה מתעתעת: רגע אחד היא נדמית כלאגר קלילה ומרווה, ברגע אחר ניכרים טעמים פירותיים שמזכירים בירת חיטה מתובלת קלות – ויש שהיא מדגישה דווקא את הכשות המרירה, שמזכירה בירות מסוג IPA. לו הייתי נדרש לאפיין את הבירה בטעימה עיוורת, אפשר שהייתי מניח שמישהו התחכם ומזג משלושה ברזים שונים לכוס אחת. רק ש"קרלסברג לומה" אינה מתחכמת אלא משדרת קלילות נעימה. מי שעבדה קשה כדי להנגיש את הקרלסברג לומה, היא ענת מאיר, הברומייסטרית המוכשרת של המבשלה באשקלון, ששוב מוכיחה שזכינו לטאלנטית ברמה בינלאומית. כבוד.
קרלסברג לומה  (צילום: סטודיו פירמה)
קרלסברג לומה (צילום: סטודיו פירמה)
פיתוח מקומי, גאווה ישראלית 
קרלסברג לומה פותחה בשיתוף פעולה עם מחלקת הפיתוח של קרלסברג העולמית, כאשר קרלסברג ישראל היא הראשונה בעולם להשיק את הבירה הזו, אותה ניתן למצוא החל מהשבוע בבקבוקים (מחירה יהיה גבוה ב- 10%-15% ממחיר בירה "רגילה") ובגרסת חבית, בברים. מאחר שמדובר בבירה שצריכה לבטא את איכויותיה בצורה מיטבית, תצא מכאן הקריאה הנרגשת לבעלי הברים ולמוזגים: אנא אכסנו אותה כראוי ומזגו אותה לאט וביד אוהבת. הלקוחות יודו לכם.