לא משנה אם אתם מנאמני משרד הבריאות או מחסידי פרופסור לס, והאם אתם סבורים שיש להסתגר עד יודבר הנגיף או שאתם בטוחים שמדובר בתבהלה ולא במגפה, הרי שדבר אחד בטוח: בשבועות הקרובים – ויתכן שאף בחודשים הקרובים – לא תוכלו לנהל את הדיון הזה מעל כוס בירה בפאב. כך למשל, רק בשבוע שעבר החמאתי כאן לקרלסברג על קרלסברג לומה, בירת הלאגר הכשותית החדשה שלהם – ואילו עתה אפשר ליהנות ממנה רק בגרסת הבקבוקים, כי הברזים שבברים נתייתמו.

מצב חדש, מהלכים חדשים 
לא כל הברים נסגרו. חלקם פועלים תחת רישיון של מסעדה, מזנון, בית אוכל או אפילו מכולת. הכל תלוי בטיב ה"מאעכר" שאת שירותיו שכרו כדי לקבל את הרישיון. מה שברור הוא שעבור חובבי הבירה, הבקבוק הוא האופציה היחידה. שורה של מהלכים מלמדים שבחברת "טמפו", מי שמייצרת, בין היתר, את גולדסטאר, מותג הבירה הנמכר ביותר בישראל, חשבו על כמה מהלכים שמותאמים במיוחד למצב החדש של הגבלות ישנות בואכה  סגר במתכונת כזאת או אחרת. זוכרים את "חביתוש", משלוח של בירה מהחבית באריזה מיוחדת? אחרי שבטמפו מיהרו לספח את המיזם החדש אל האתר שלהם blend.co.il הם השיקו שירות חדש ומיוחד: מנוי בירה, או כפי שהם מכנים אותו: מנוי גולדסטאר עד הבית, ללא עלות משלוח.

גולדסטאר בקבוק חוזר 500 מ''ל  (צילום: יחצ)
גולדסטאר בקבוק חוזר 500 מ''ל (צילום: יחצ)
קודם כל, קצת על הבקבוק 
הבקבוקים עליהם מבוסס השירות הם בקבוקים של גולדסטאר חצי ליטר בבקבוק חוזר. המוצר הזה, שהושק אך לפני כשנתיים, מצטיין במחיר נוח של שישה שקלים לבקבוק (לרוב זהו המחיר של בירות בנפח שליש ליטר). כלומר- הבקבוק עצמו עולה 7.2 שקלים, אך יש בו מרכיב של פיקדון בסך 1.20 שמוחזר ללקוח. מעבר לעלות מול התועלת, התחבב הבקבוק הזה על שוחרי איכות הסביבה, שרואים במיחזור ערך. הבעיה היא שאפילו הם לא תמיד הטריחו את עצמם לסופרמרקט כדי ליהנות מההחזר, בטח לא בימים שבהם כל יציאה מהבית היא מחושבת ומתוכננת. השרות החדש פתר גם את הבעיה הזאת, שכן במסגרתו ניתן לקבל בכל חודש ארגז גולדסטאר עם 20 בקבוקי 500 מ”ל ("חוזרים") עם שליח עד הבית בתוך 48 שעות בלבד, ללא עלות משלוח.
 
בירה עד הבית, איך זה עובד
עם המשלוח הבא יאסוף השליח את הארגז עם הבקבוקים הריקים – ויספק תמורתו ארגז חדש, כשדמי הפיקדון מנוכים מהמחיר, כלומר: 120 שקלים לארגז עם 20 בקבוקים, 6 שקלים לבקבוק (יש אפשרות להזמין גם את גרסת "גולדסטאר אנפילטרד", שעלותה תהיה 132 שקלים לארגז). משלוחים של בירות, יין ואלכוהול רבו מאוד בתקופת הסגר (הראשון?!), ממש כמו משלוחי המזון, אבל זו הפעם הראשונה שבה מציע גורם מסחרי לא רק משלוח אלא גם איסוף וזיכוי תמורת הפיקדון.
גולדסטאר, ארגז בקבוקים חוזרים  (צילום: יחצ)
גולדסטאר, ארגז בקבוקים חוזרים (צילום: יחצ)

שירות צופה פני עתיד
השירות מתקשר עם הטרנד הירוק, מטפל באחת הבעיות של הבירה בשוק החם – העובדה שלפעמים קל יותר לשאת הביתה מהסופרמרקט שניים-שלושה בקבוקי יין או אלכוהול כבד יותר, במקום בירות בנפח ומשקל גדולים יותר, מעניק פיתרון כלכלי לימים שבהם גם מי שיכול להרשות לעצמו מעדיף לחשב כל שקל, ולא פחות חשוב – יוצר העדפה למותג ברשתות קמעונאיות וחנויות ייעודיות, בעת ששוק התדמית של הברים סגור והיכולת להשפיע על הצרכן באמצעות ברזי בירה, מיתוג ותמריצים לבעלי הפאבים, היא מוגבלת עד לא קיימת. כמובן שבטמפו מבטיחים כי בכל שלב ניתן להפסיק או להקפיא את המנוי על פי צריכת הלקוח.