הפעם נפתח את ספר האגדות עם הסופר הדני הנס כריסטיאן הנדרסון, שאחראי על קלאסיקות כמו: "בת הים הקטנה", "הברווזון המכוער" ועוד. האגדה הנוכחית- "בגדי המלך החדשים", מתאימה לעיסוק בוודקה, תזקיק ניטרלי, שהמרכיב העיקרי בו הוא מים, וככל שנזקק ונסנן אותו נקבל מוצר חלק, אלגנטי, שקוף ובלתי נראה. ממש כמו בגדי המלך. מצד שני חומרי גלם כמו 100% חיטה, מי מעיין רכים, 8 זיקוקים דודיים וסינונים בפילטר מיוחד, הופכים את 'לג'נד אוף קרמלין' לוודקה עשירה בעלת גוף מלא, שתהליך הייצור שלה, הכולל שימוש במכלי נחושת מסורתיים תורם למרקם הייחודי, לאופי העשיר ולטעם המלכותי שלה.

הקרמלין (צילום: רויטרס)
הקרמלין (צילום: רויטרס)

מלך התדמית 
סיפורנו עוסק במלך שהתעניין רק בעצמו ובמה שילבש, לא בשום דבר אחר. כאשר שמע על שני חייטים שהבטיחו לתפור לו את הבגד המיוחד והטוב שנראה אי פעם, ציווה עליהם לתפור לו בגד כזה בתקציב בלתי מוגבל. במציאות החייטים הנוכלים לא תופרים שום דבר, ומשכנעים את המלך כי הם משתמשים בבד משובח ובלתי נראה לעיניהם של אנשים טיפשים ונחותים. בבסיס התרמית עומדת העובדה שהחייטים רק מעמידים פנים שהם מייצרים משהו. ולמרות שאף אחד כולל המלך, שריו ויועציו, מסוגל לראות את ה"בגדים", כולם מעמידים פנים שהם רואים אותם, מחשש להיתפס לא כשירים או טיפשים. כך נוהג גם המלך. 

הטיפשות מלכה 
לאחר שבועות רבים של "עמל" וציפייה מצד הממלכה כולה, החייטים מדווחים למלך שהבגד מוכן ומלבישים אותו בתנועות ידיים בלבד. המלך מכנס את העם כולו כדי שיחזו בו בבגדו החדש, וכאשר הוא עולה לבמה כדי להציג את הבגד המיוחד, כולם מפגינים התפעלות כדי לא לצאת טיפשים. עד שילד בקהל, צעיר מדי כדי להבין את הרצון להעמיד פנים, צועק: "המלך  עירום!", כשהזעקה מתפשטת בקהל בעקבותיו. המלך מבין כי האמירה נכונה אך נאלץ להמשיך במצעד הבושה.

קוקטייל, Naked Negroni (צילום: קרינה גנץ)
קוקטייל, Naked Negroni (צילום: קרינה גנץ)

מלוכה נכונה 
את מוסר ההשכל של האגדה, החושפת תהליכים חברתיים מהסוג שגורם ליחיד להיגרר אחר הכלל במחיר האמת, אפשר להעביר גם לברים.  ברגע שהם ייפתחו כמובן. תמיד עדיף לשאול את הברמן מה יש בקוקטייל ולספר לו מה תרצו, במקום להנהן אוטומטית, ולנסות להיראות חכמים ומביני עניין. כדי לא לגרור לקוחות לעולם של אשליות והונאה עצמית, אני  מנסה לגרום להם לבחור את הטעמים, העוצמה והתקציב של חוויית השתייה, בה הם מעוניינים. הם חייבים לקבל תמורה אמיתית לכספם, מבחינת איכות המוצר, ונוכחות כל חומרי הגלם שהובטחו, בכמות מקובלת. אני נוהג לתת לקוקטיילים קלאסיים טוויסט להפוך אותן לחוויות דרינק-סטגרם, אבל מעל הכל, מקפיד שהם יכילו באופן ברור את כל מה שאני מבטיח. אז כמחווה למלך העירום, בחרתי להכין הפעם נגרוני ערום- NAKED NEGRONI 

מה צריך:  
40 מל' וודקה לג'נד אוף קרמלין
20 מל' אמארו דל קאפו
25 מל' גראן טורינו ביאנקו
זסט קליפת תפוז
 
מה עושים:
מוזגים את המרכיבים לכוס ערבוב, מוסיפים קרח ומערבבים 20 שניות.
מסננים לכוס קוקטייל ומקשטים בקליפת התפוז.