"מה אוסנת אוהבת הכי בעולם? ג׳ין! אז חשבתי שאת הבנאדם הנכון לעדכן אותו", ככה נפתח המייל שקיבלתי מיותם שילה, הבעלים של ספייסהאוס. עכשיו, בוא נבין משהו, גם אם זה היה מייל ספאם שנועד לגרום לי להעביר כספים לאלמנה של שליט אפריקאי במצוקה או לבקש ממני פרטי בנק להעברה של ירושה שממתינה לי בשוויץ- המילה ג'ין הייתה גורמת לי לפתוח אותו. כי אני באמת אוהבת ג'ין הכי בעולם. למזלי זה לא היה נסיך ניגרי או ירושה שווייצרית, אלא יותם שילה שרצה לעדכן אותי במסגרת גל הקוקטיילים שהספייסהאוס התחילו לייצר, הוא הכין ג'ין מתובל שאני חייבת להכיר. אז באתי.

בית מרקחת של דרינקים 
בתחילת הגל הראשון של הקורונה, מעטים יכלו לחזות את גודל הדיכאון שעומד לנחות עלינו ואת המחסור בשתייה חברתית איכותית. בין מהבודדים שעלו על זה היו יותם ושותפיו מהספייסהאוס שהתחילו לייצר קוקטיילים קלאסיים וייחודיים, כולם בבקבוקונים חומים, סטייל בית מרקחת. הרעיון התגלה כלהיט היסטרי ועד מהרה התווספו תוויות מגניבות ומארזים מושקעים, כשאת הכל מלווה גם מחיר שפוי ושעות שמחות של 1+1 . ספייסהאוס הפך לבית מרקחת של דרינקים לא רק בעיצוב אלא גם בתכל'ס ומפה השמיים הם הגבול.

ג'ין מלפפונים- ספייסהאוס (צילום: מיכאל טופיול)
ג'ין מלפפונים- ספייסהאוס (צילום: מיכאל טופיול)

 "חיפשתי להכין דרינק ג'ין ולא עוד גין. במקום להוסיף מיני עלים מלפפון ותיבול לכוס,
רציתי שכל התיבול וההשריה יישבו כבר בבקבוק וכל מה שתצטרכו לעשות
זה למזוג את זה על קרח  ולשתות, מקסימום לפתוח את זה עם סודה או טוניק
אבל כל הטעמים כבר בתוך הבקבוק".

יותם פותח בקבוק עגלגל מלא בנוזל ירקרק עדין, מוזג אותו על שתי כוסות מלאות בקרח ומסיים בקצת טוניק, ניחוחות ירוקים, הטעם מלפפוני מודגש, ירקרק ודי מתקתק, אני אוהבת את הג'ין שלי מריר וחזק, מצד שני היה לי כל כך קל לדמיין את עצמי לוקחת בקבוק כזה לים, לפיקניק לארוחה אצל חברים ולהנות מדרינק ג'ין כיפי וארומטי.

אז אנחנו בעולם של ליקר או עולם של ג'ין?
"אנחנו בעולם של קוקטיילים" עונה לי יותם "אבל כן, הטרמינולוגיה הנכונה עבורו תהיה ליקר ג׳ין או ליקר דה ג׳ין והוא מאוד כיפי לשתייה נקי או עם טוניק. לאלו שאוהבים אלכוהול חזק יותר, כמוך, הייתי פותח אותו עם סודה ומקרר אותו ממש ואז הטעם פחות מתוק ויותר ירוק. זו מהדורה מיוחדת של ג׳ין שזיקק עבורי חבר טוב לפי מתכון שלי במזקקה פרטית, בתיבול ערער, זעפרן וקליפות הדרים, לאחר קבלת חומר הגלם טיפלתי בו בכמה דרכים, בין היתר השרייה עם מלפפונים, דילול קל בליקר תה ביתי ומה שמתקבל הוא ג׳ין באחוז אלכוהול נמוך יחסית (25%) שאמור להתאים למנעד רחב של צרכנים, לאו דווקא רק לחובבי הג'ין.

אני משערת שכיאה לספייסהאוס , זו רק ההתחלה?
בהחלט,כבר התחלנו לחשוב על רום מושרה וברבן. כל חומר גלם שייתן ללקוח את ההנאה והיכולת פשוט למזוג ולשתות בלי שהוא יצטרך שום דבר נוסף.

את ג'ין המלפפונים של הספייסהאוס תוכלו להשיג באתר בקבוק בודד ( 99 שקלים), במארז עם טוניק ומיני קישוטים (129 שקלים) וגם עם כוסות הייבול (169 שקליםׂ)