במשך שנים הייתי מהנשים הללו שמזלזלות בקיומו של ולנטיינס דיי בין אם בגרסתו העברית ובין אם בגרסתו הלועזית. שכנים היו רואים אותי צועדת ברחובות וצועקת כמו פישנזון: "מי צריך בכלל חג אהבה, חג אהבה זה כולירע". זה לא שאני חושבת שיש איזו תועלת בחגים הללו שבסך הכל דוחקים גברים לקיר עם מתנות מוזרות, דוחקים לקיר גם נשים רווקות שתמיד האישיו של רווקותן עולה בתקשורת, בין אם הן ירצו ובין אם לאו. 

רומנטיקה. והמון אלכוהול 
אז אני אמנם לא משנה את דעתי לגבי "חג האהבה" המעושה. אבל החלטתי במקום להיות צינית עד אימה, לקבל הפעם את פני החג בשנת 2021 דווקא בחגיגת אהבה גדולה. חברות, אהבה זו לא רק זוגיות. אהבה זו גם חברות אמת, אהבה אלו גם חברות, אהבה במיוחד אחרי שלושה סגרים מבחילים ושנה שבאמת הוציאה את כולנו מאיזון, היא לא משהו שנזלזל בו כשהיא מגיעה נכון? אז השנה אני בוחרת לחגוג את חג האהבה ויהי מה, עם רומנטיקה עצמית (או זוגית, עוד נראה) והמון אלכוהול.

מתנות, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')
מתנות, אילוסטרציה (צילום: אינג אימג')
לא רק יין של קיץ 
יינות הרוזה שפרחו פה בקיץ חזרו אטרקטיביים גם באמצע חודש פברואר. ואני מודה שלפני כמה ימים פגשתי חבר יקר שלא ראיתי הרבה זמן לארוחת צהריים מאולתרת על ספסל. ועל אף הקור המקפיא ששרר באותו יום, הבאתי לנו רוזה חמדמד וקריר שרענן לנו את הנאחס הנפשי מהדיונים על הארכת הסגר. וזה מה שהבנתי לאחרונה, שרוזה הוא לא רק יין של קיץ, הוא פשוט יין משמח.  

אז הנה כמה בקבוקים ורדרדים שאני שותה בשבוע האחרון כדי לדייק לכן את החג. נכון, יש עוד שבוע, אבל זה בדיוק הזמן להזמין און ליין ולקבל את הבקבוקים בדיוק ביום החגיגי. בינתיים בואו רק נתפלל שלא תהיה מגבלת מרחק או מגבלת שהייה בבית של מישהו אחר עד ה 14.2 כי אני בונה על הגג של רותם.  

conde valdemar 2019
אני אוהבת יינות ספרדים, לכם היין הראשון שטעמתי בסדרות הרוזה החגיגיות היה זה של יקב ולדמר יקב משפחתי מריוחה שהוקם במאה ה 19 ועדיין מנוהל על ידי הדור החמישי במשפחה. היין הוא  בלנד טעים ביותר של גרנאש ו-ויורה.  יין שהייתי נותנת אותו במתנה וגם שמחה לחלוטין לקבל. הוא היין החגיגי שלי השנה ואחד מאלו שיככבו בערב על הגג. (50 שקלים) 

סגל, רכסים דישון רוזה 2019
השני הוא של יקב סגל, מסדרת רכסים דישון רוזה. סדרת רכסים מביאה יינות מכרמים יחידניים, מה שהופך בעיני את חווית השתייה למיוחדת הרבה יותר, במיוחד כשמדובר באירוע חגיגי. הדישון הזה שנוצר מענבי קברנה סוביניון מהגליל העליון, הוא יבש במיוחד ומתאים לארוחת ערב רומנטית מול האח. או במקרה שלנו פטריית חימום שלקחנו מהבר השכונתי בהשאלה. (39 שקלים)
 

יקב סגל, רכסים דישון רוזה (צילום: יח''צ)
יקב סגל, רכסים דישון רוזה (צילום: יח''צ)

ברקן, רוזה כרם עלמה 2020
השלישי, ברקן ריזרב במהדורת הזהב, מענבי כרם עלמה, הפתיע ממש. גם מכיוון שהוא ממש זול 40 ₪ לבקבוק, וגם מכיוון שהוא טעים נעים וכייפי והבקבוק שלו דק כך שאפשר לדחוף אותו בכיס הפנימי הזה של המעיל ולעשות "יעל אבקסיס בקסטרו" למי שאתן רוצות להפתיע. (79 שקלים)
 

יקב ברקן, רוזה כרם עלמה 2020 (צילום: יח''צ)
יקב ברקן, רוזה כרם עלמה 2020 (צילום: יח''צ)