ג'ין: BOMBAY BRAMBLE
בית הג'ין 'בומבי ספייר' משיק בימים אלה את Bombay Bramble- ג'ין מושרה בפירות יער ללא תוספת סוכר. ה-BOMBAY BRAMBLE עובר תהליך במהלכו מתמזגים, לאחר הזיקוק, ניחוחות הערער של הג'ין עם תמצית פטל אדום ושחור טריים ובשלים, המייצרים ניחוח וטעם מודגשים וצבע סגול כהה מרשים. מחיר מומלץ: 149 שקלים
 
מה אומרים: ג'ין כיפי, ריחות עזים של פירות יער וחמיצות מהנה. בלי המתיקות שניתן לחשוש  ממנה עקב הצבע העז והמחשבה על ג'ין פירותי. עבד יופי יופי עם טוניק וקצת ליים. בקיצור הדרינק החדש שלנו לקיץ.

בומבי באמבל (צילום: יחצ חול)
בומבי באמבל (צילום: יחצ חול)

וויסקי: טאמנווילין שרי קאסק 
"טאמנוולין שרי קאסק", מיוצר במזקקת "טאמנוולין"שהוקמה בשנות ה- 60,  בספייסייד, סקוטלנד. "טמנוולין שרי קאסק", מתיישן בחביות אלון אמריקאי ושלושה סוגי חביות שרי אולורוסו, משלושה בתי שרי שונים, לקבלת פרופיל טעמים ייחודי וגוון ענברי. מחיר מומלץ: 159 שקלים

מה אומרים: הניחוחות המקורמלים יותר מתוקים מהטעם: עוגה, וניל, טופי אבל גם רמיזות של תפוזים. יופי של ויסקי לסוף ארוחה או סתם כשבא לנו משהו מתוק ואין כלום בבית. 

וויסקי טאמנוולין  (צילום: יחצ חול)
וויסקי טאמנוולין (צילום: יחצ חול)

וויסקי 2:  לוך לומונד 12
מהדורת 2020 של הסינגל מאלט הוותיק, ייחודית מאחיותיה בגלל השימוש בשלושה סוגי חביות אקס-בורבון. הראשונה הגיעה מארה"ב לאחר שיושן בה בורבון, אחרות הן חביות במילוי שני או שלישי, שכבר יישנו בהן לוך לומונד. חלק מהחביות עברו תהליך של חריכה מחדש באש אשר גורם לעץ להיות כהה יותר ובעל טעמים מעושנים מעט. מחיר מומלץ: 169 שקלים
 
דעת השתיינים: מצוין לשתייני ויסקי מתחילים שרוצים משהו מתקדם, הוא לא מאיים וקל לשתייה, עם טעמי פירות בשלים אך לא מתוקים , לצד מתקתקות כיפית באף אבל עדיין מספק את החריכה הקטנה והעומק בלגימה. ויסקי שכיף להחזיק על המדף בלי לפחד שהאורחים יחסלו.

וויסקי לוך לומונד 12 (צילום: יחצ חול)
וויסקי לוך לומונד 12 (צילום: יחצ חול)

בירה במהדורה מוגבלת:  אידאלים - Hot Chili Stout של שפירא
 מהדורה מיוחדת לרגל הוצאת האלבום החדש של שאנן סטריט - "אידאלים". לאחר טעימה רחבה של פלפלים חריפים, מצאו החבר'ה משפירא את הפלפל שיתאים לבירת סטאוט - פלפל מאדאם ז'אנט מהערבה, בעל טעמים לימוניים וחריפות גבוהה, הפלפלים הוכנסו טריים לבישול הבירה ומשם הכל היסטוריה. 5.2% אלכוהול, גוף מלא וצבע כהה במיוחד. מחיר מומלץ: 15 שקלים
 
מה אומרים: שילוב מסקרן ודי מאוזן בין חריפות מעקצצת, טעם לימוני עדין והלתת הקלוי. הסטאוט נותן כבוד לפלפל החריף והחריפות יודעת לתת את הביס הקטן בחיך בסוף הלגימה מבלי להשתלט.

קצת חריף לך? שאנן סטריט ובירה אידיאלים של שפירא (צילום: נעם ריבקין פנטון)
קצת חריף לך? שאנן סטריט ובירה אידיאלים של שפירא (צילום: נעם ריבקין פנטון)

בירה: Estrella Damm 
קרלסברג ישראל – IBBL, מקבוצת קוקה-קולה ישראל, מצרפת אל שורותיה את מותג הבירה הספרדי אסטרייה דאם (Estrella Damm). זוהי בירה לאגר פרמיום בהירה, ים תיכונית, בעלת 4.6% אלכוהול ואף הבירה הרשמית של מועדון הכדורגל של ברצלונה. הבירה הפכה למותג ספרדי שבמשך השנים עטף עצמו בשפע עיצובים ספרדיים צבעוניים מגאודי ועד בארסה. מחיר מומלץ: 8-10 שקלים ותימכר גם בחבית בברים. במקביל תשווק בארץ גם הגירסה ללא גלוטן: Daura Damm
 
מה אומרים: קלה, פריכה ומרעננת, מעט רמיזות לתפוז. בירה שקל וכיף לשתות וכזו שתתאים לכל ארוחה בלי להשתלט.

הכוכב של ברצלונה - אסטריה דאם (צילום: יחצ חול)
הכוכב של ברצלונה - אסטריה דאם (צילום: יחצ חול)

ליקר תפוז: CARDENAL MENDOZA ANGELUS
אנג'לוס הוא ליקר הדרים, מבוסס ברנדי חרז מספרד ותפוזים איכותיים, שמזוקק במזקקה בשיטת 'באן מרי' (מזקקת אדים). יתרון שיטה זו הוא בייצור תזקיקים עדינים, ארומטיים וקלילים. הוא מיושן בחביות שרי ויש לו צבע מהגוני ענברי ושפע של תבלינים והדרים. 40% אלכוהול. מחיר מומלץ: 179 שקלים
 
מה אומרים: וואו! האף מתמלא בריחות של תפוז מקורמל וברנדי מתובל ובפה יש התפוצצות של עושר טעמים מתוקים, מרירים מתובלים ובעיקר תפוזיים. אחד הליקרים הכיפיים שיצא לי להיתקל בהם, עשיר מאד, עבד מושלם כאפריטיף על קרח עם סלייס תפוז וגם בקוקטיילים עם ג'ין או קמפרי, תכלס אפילו על גלידה הוא היה נהדר. יופי של דרינק.

ליקר קרדנל אנג'לוס (צילום: יחצ חול)
ליקר קרדנל אנג'לוס (צילום: יחצ חול)

יין: חדשים מיקב בת שלמה
בת שלמה, רוזה 2020 הופק בשיטה המסורתית לייצור רוזה, מענבי גרנאש שנקטפו ידנית מוקדם על-מנת לשמור על רמות החומציות הגבוהות וליצור גוון ורוד בהיר. 11.5% אלכוהול. מחיר מומלץ: 90 שקלים
 
בת שלמה, סוביניון בלאן 2020 שהייה בקור במיכלי בטון בצורת ביצה במשך חמישה חודשים, אפשרה ליין תנועה טבעית ואווריריות, והקנתה לו תערובת נעימה של טעמים, ניחוחות ומרקם.  13.1% אלכוהול . מחיר מומלץ: 90 שקלים (ניתן להשיג גם בבקבוקים קטנים)
 
מה אומרים: יופי של יינות! רוזה יבש יחסית, טעמים עדינים של הדרים ופירות לבנים וניחוח מטריף של קיץ ופרחים. סוביניון בלאן  נפלא, פריך , מורכב, חומציות ועשבוניות מאוזנים - תענוג אמיתי ופקק הזכוכית הוא תוספת כיפית כי קל לסגור את הבקבוק וזה אחלה בקבוק לשמור. שני היינות מתאפייני בעדינות והאלגנטיות.

 יין: חדשים מיקב בן דוד 
בן דוד, דליה 2019 DALIA: בלנד בורדולזי קלאסי, המורכב מ- 40% קברנה סוביניון, 30% מרלו, 20% קברנה פרנק ו- 10% פטי ורדו מכרמים מובחרים בגליל העליון, כאשר כל זן מיושן בנפרד במשך 12 חודשים בחביות מעץ אלון צרפתי. המיזוג הסופי נערך לאחר שהיינות הגיעו למיצוי מלוא טעמיהם. היין לא עובר סינון. 14.3% אלכוהול. מחיר מומלץ:  59 שקלים
 
רומי 2019 ROMI: בלנד של 40% קברנה סוביניון, 20% סירה, 20% קברנה פרנק ו- 20% מרלו מכרמים מובחרים באזור כרם בן זמרה, כל זן מיושן בנפרד במשך 14 חודשים בחביות מעץ אלון צרפתי. המיזוג הסופי נערך לאחר שהיינות הגיעו למיצוי מלוא טעמיהם. את הגוון הארגמן- עמוק, תורם הפטיט סירה.  לא עובר סינון 14% אלכוהול. מחיר מומלץ : 79 שקלים
 
מה אומרים: שני היינות מושלמים לרגעים החורפיים שיש לנו השנה, שניהם מתובלים ואדמתיים. "רומי" הוא יין עשיר ומלא, עם טעמים של פירות בשלים וקפה וסיומת עצית. "דליה" הוא יין רך, פירותי ומאד מלא, שיתאים לארוחה טובה, אבל יכול לשמש כפתיח, בזמן  שה-"רומי" מחכה לתורו. 

יין: יינות רוזה חדשים של יקב כרמל 
לקראת הוולנטיין השיק היקב שני יינות רוזה קלילים ונגישים מבחינת טעם ומחיר.
רוזה SELECTED 2020: חצי יבש, קליל ופירותי, מענבי גרנאש, מרסלן וקלדוק מכרמים נבחרים ברחבי הארץ. 11% אלכוהול. מחיר מומלץ: 30 שקלים.
 
רוזה 2020 EXCELLENCE: חצי יבש, קליל ורענן, המשלב מפגש מרתק והרמוני בין פרנץ' קולומברד לקברנה סוביניון. 10.5% אלכוהול. מחיר מומלץ: 25 שקלים.
 
מה אומרים: עיזבו אתכם מוולנטיין, שני היינות הללו קלילים ופירותיים ויהיו אחלה בקבוקים לקחת לים או לאיזה פיקניק של אמצע יום.

יין: מתיאוס רוזה מבעבע 
רוזה פורטוגלי, המיוצר בשיטה המסורתית מענבי באגה (טינטו פינו) ושיראז. צבעו ורוד סלמון ובעל גיזוז עדין, חצי יבש, 11.5% אלכוהול. מחיר מומלץ: 49 שקלים.
 
מה אומרים: בדיוק מה שרוזה קייצי קליל צריך להיות, פשוט, פירותי, סיומת של תותים ופטל, חומציות רעננה. כזה שאין לו אגו ושאפשר לשתות בכל מקום מצונן היטב כדי לאזן את המתיקות. אל תגלו אבל עובד לא רע גם עם קוביית קרח וסלייס של תפוז.

יקב כרמל, מתיאוס, יקב בן דוד, יקב בת שלמה (צילום: אייל קרן,יחצ)
יקב כרמל, מתיאוס, יקב בן דוד, יקב בת שלמה (צילום: אייל קרן,יחצ)

סיידר: APPS אוכמניות שחורות APPS BLACKCURRANT
הסיידר האוקראיני מוסיף טעם חדש למשפחה- אוכמניות כחולות, 5.9% אלכוהול, מיוצר בתסיסה של מיץ תפוחים ובתוספת תמצית אוכמניות שחורות. המחיר: 9 שקלים.
 
מה אומרים:  החמיצות של האוכמניות מרעננת את המתיקות התפוחים  ומשדרגת את הסיידר לכדי משקה מרענן במיוחד.

סיידר אוכמניות של APPS (צילום: פייסבוק)
סיידר אוכמניות של APPS (צילום: פייסבוק)