נתחיל מהסוף, כי אנחנו יודעים שאתם במתח, אחרי שנה של הפסקה, ולאחר תחרות צמודה , הזוכה בוורלד קלאס הישראלי לתואר הברמן הטוב ביותר בישראל לשנת 2021  הוא ייגור פראוזנקו ממסעדת TYO אשר עומד לייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית Global Finals אשר תתקיים השנה בתאריכים 4-8 בחודש יולי באופן וירטואלי.

הגמר המפוצל 
IBBLS, היבואנית והמשווקת הרשמית של מותגי תאגיד האלכוהול Diageo שנותן את החסות לאירוע, קיימה ביום ד' האחרון, את גמר תחרות World class Israel, שנערכה השנה באופן שונה. לא בבר אחד, שבו כולם מתאגדים כולם לגמר הגדול עם אורחים מחו"ל, שואו והמון אנרגיות, אלא בברים של שלושת הפיינליסטים: ייגור פראוזנקו (מסעדת TYO, ת"א), דוד קלינצ'ב (בר הזאלמה, ב"ש) וגורמי ספיאשווילי (bloom cocktail ב"ש).

האוסקר של הברים 
אחרי שנה שבה הברים וחיי הלילה ספגו מכה קשה בעקבות הקורונה, חוזרת התחרות הבינלאומית, שהוגדרה כ"טקס האוסקר של עולמות הבר". הגמר העולמי מתקיים מידי שנה במקום אחר בעולם. לאחר שבשנת 2020 התחרות בוטלה, השנה הגמר הבינלאומי הגדול יתקיים באופן וירטואלי לחלוטין בהפקה מורכבת שבה כל אחד מ- 54 הברמנים ברחבי העולם, מתחרה היישר ממדינתו. 

בר שירה, אריאל לייזגולד, נתיגות IBBLS,ייגור פראוזנקו הזוכה, גורמי ספיאשווילי, דוד קלינצ'ב (צילום: נווה אביאני)
בר שירה, אריאל לייזגולד, נתיגות IBBLS,ייגור פראוזנקו הזוכה, גורמי ספיאשווילי, דוד קלינצ'ב (צילום: נווה אביאני)

יותר מחמישים מתמודדים 
גם בארץ התחרות הייתה מורכבת ולא רק בגלל איכות המתמודדים שהפתיעו את השופטים אלא גם בגלל שאריות הקורונה אשר עדיין מגבילים את היכולת להתאגד לכדי אירוע ענק.  התהליך כלל מיון וסינון קפדני של למעלה מ- 50 ברמנים מכל רחבי הארץ שהגישו  את מועמדותם לפרויקט היוקרתי. המתמודדים התחרו במגוון אתגרים בשלבי רבע וחצי גמר. בשלב חצי הגמר אליו הגיעו רק 14 ברמנים, נדרשו המתמודדים להכין משקאות בשילוב הג'ין האנגלי טנקרי TEN כאשר השיפוט נערך על ידי צחי בן עמרם, גיא אריש, מוש בודניק ונועם הס.

שלושה אתגרים לשלושה פיינליסטים 
לאחר שנבחרו 3 פיינליסטים, עברה התחרות לשלב קשה יותר בו כל מתמודד היה צריך להתמודד, בבר שבו הוא עובד, עם שלושה אתגרים:
 Signature Serve: הכנת קוקטייל אחד מקורי, בעל חותם אישי, אשר ירשים את השופטים. הקוקטיילים התבססו על ה- Reserve Brands של דיאג'יו. הברמנים נדרשו להפגין יצירתיות, איכות, טכניקה, טעם, ידע, דייקנות, וורבליות, אירוח, פרזנטציה והרבה קסם אישי כאשר לרשותם 10 דקות בלבד.
 
Speed Rond: אתגר המהירות המדמה שיא של ערב בבר מלא, שבו המתמודדים נדרשו להכין 8 קוקטיילים קלאסיים ב-8 דקות ולהפגין יצירתיות, מולטי טאסקינג, מקצוענות וטכניקה והפעם כנגד השעון. הקוקטיילים התבססו על מותגי Reserve כאשר כל אחד מהם על בסיס תזקק אחר: קטל וואן, טנקרי, זאקפה, דון חוליו, בולט וג'וני ווקר.
 
 Blind Tasting: אתגר הטעימה העיוורת -על כל מתמודד לזהות נכונה ארבעה משקאות קלאסיים עם כיסוי עיניים ולנחש מהו הקוקטייל שנמזג. הקוקטיילים הקלאסיים אותם היו צריכים לזהות: דריי מרטיני, נגרוני, רוב רוי, בולוורדיר, רוסיטה ומרגריטה קלאסית. 

שפטו בגמר
אריאל לייזגולד, זוכה וורלד קלאס ישראל לשנת 2015 ומקום שני בעולם בתחרות הבינלאומית שהתקיימה באותה שנה בדרום אפריקה. ובר שירה, הזוכה הראשון ב-וורלד קלאס ישראל לשנת 2014 שייצג את ישראל בתחרות העולמית בלונדון וסקוטלנד.