עובדי אלישרא, חברת בת של אלביט מערכות, פתחו היום (שלישי) בעיצומים ובשביתה. השביתה תנוהל בצורה כזו שהיום ישבתו מהנדסי ופקידי החברה, ואילו מחר יגיע תורם של ההנדסאים, הטכנאים ועובדי הייצור.



השביתה נפתחה במסגרת סכסוך עבודה המאושר על ידי ההסתדרות.



בחברה ישנם 1,500 עובדים, מתוכם 900 עובדים בהסכם הקיבוצי. לטענת העובדים, הנהלת חברת האם רוצה להעביר את כל עובדי חברת אלביט וחברות הבת שנמצאות בהסכם הקיבוצי לחוזים אישים, ובכך לחסל את העבודה המאורגנת בקבוצת אלביט מערכות.



עובדי אלישרא הדגישו כי סמנכ"ל הכספים של החברה, ניר שני, ציין בפורום ועדים כי בקרוב צפויים 500 מפוטרים בחברה מקרב העובדים המאוגדים. החשש הוא כי הפיטורים יבוצעו במסגרת מעבר החברה למתחם החברה בחולון ובמסווה של שינוי ארגוני ואיחוד עם חברות הבת תדיראן מערכות ותדיראן וספקטרלינק,  הפועלות מהמתחם בחולון.



העובדים עוד טוענים, כי הנהלת אלביט מוציאה עבודה למיקור חוץ, במטרה להפוך את אלישרא לחברת פיתוח והנדסה בלבד. במקביל לכך, הם טוענים, פתחה החברה במלחמת התשה נגד עובדים מאוגדים, במטרה לגרום לעובדים להתייאש ולעזוב את החברה. דבר זה יאפשר, לטענתם, להגדיל את העבודות שימסרו לקבלנים חיצוניים או לקלוט עובדים חדשים שלא במסגרת ההסכם הקיבוצי.



כבר היום 50% מסך העבודות של אלביט הם במיקור לעומת 10% לפני כשלוש שנים. באלביט מערכות מסרו ל"מעריב-אונליין" כי הם לא מגיבים על הנושא.