את בשארה חינאווי יצא לי להכיר לפני כמה שנים באיזה אירוע - ונדלקתי עליו ישר. קשה קצת להתעלם מהשם חינאווי, שם שכל חובב בשר מכיר ישר כמשפחת הקצבים היפואית הכי מפורסמת בארץ. לבשארה יש מלא קסם אישי, הוא תמיד מחייך, תמיד יושב על הלקוחות – ותמיד, אבל תמיד, מפנק באיזה ביס טעים. הגישה הכיפית הזו לאנשים הופכת את הישיבה אצלו לחוויה אחת של כיף.
לפני כשנה וחצי בשארה החליט לקחת את ענייני הבשר צעד אחד קדימה - ופתח המבורגריה מושחתת בשוק הכרמל, המבוססת על בשר מזן הולשטיין (בקר המגיע מצפון הולנד), ממתכון שהוא שומר בסודיות כבר שנים, ובעיקר מבוססת על הידע המדהים שיש לו בבשרים. 
כיאה לבשארה, שחייב לעשות דברים קצת שונים, הוא החליט לייצר גם לחמניות מיוחדות אצל הקונדיטור ערן שוורצבד - לחמניות שמנמנות ורכות, שחורות ומתובלות, ולחמניות בריוש על בסיס שמן זית, רכות-רכות. העיקר שלא יהיה לכם משעמם. אף על פי שבינינו, מי שמגיע לחינאווי לאכול המבורגר - לא מגיע בשביל הלחמנייה, אלא מגיע כדי לאכול בשר משובח, והרבה.
אני מקווה שבאתם רעבים ועם חברים שאוהבים לחלוק, כי אנחנו מתחילים. התפריט לא משתולל, אלא הוא מתמקד בהמבורגרים עם כמה מנות פתיחה ופה ושם זליגות קולינריות טעימות ששווה לכם לבדוק אותן.
אני אוהבת לפתוח עם ערימת כנפיים מטוגנות בציפוי פריך לצד רוטב לוהט, כי זה תמיד מתחיל לפתח אצלי את הרעב האמיתי, וגם כי הציפוי אצל בשארה הוא ממש מעטפת פריכה וטעימה, שמשאירה את האצבעות של הידיים מלוחות ומלאות בטעמים שכיף ללקק. משם אני בדרך כלל עוברת להמבורגר גדוש בתוספות. ההמבורגר של בשארה טחון גס, בשרני מאוד ומעט דחוס, ולכן מתאים לסחוב עליו תוספות מגניבות שלא משתלטות עליו, כגון חלפיניו, רוסטביף מעושן וביצה שמצפה את הכל בחלמון כתום - או אז מתקבל ביס קצת מלוכלך כזה, מלא בטעמים שמכניסים את הפה לסחרור שמח ממש.
שימו לב שאצל חינאווי מגישים את ההמבורגר במידת מדיום וול, ולכן אם אתם אוהבים אותו אדמדם יותר - תזכרו לבקש.עכשיו, נכון שהגענו להמבורגריה מושחתת, אבל לפעמים מגלים שדווקא לא ההמבורגר זו המנה הכי טובה בתפריט, ואין מה לעשות - בשארה הוא אומן של בשרים, ושווה לטעום כל מה שהוא עושה. הקשיבו והסכיתו לי רגע.
בתוך כל תפריט ההמבורגרים המגרה של חינאווי מסתתרים להם שני כריכים ממש, אבל ממש, טעימים, ואני מבטיחה לכם שלא תתחרטו אם תזמינו אותם. 
האחד - כריך העוף המטוגן. גאד דאם כמה שהוא טעים! שני נתחים עבים, שמנמנים ורכים של פילה עוף בציפוי קראנצ’י של קורנפלקס גרוס מתובל על איולי קארי מדהים, בתוך לחמניית בריוש רכה. בחיי שאני כותבת את השורות האלו והפה שלי מתמלא טעמים של הביס הנהדר הזה. הכל בכריך הזה עובד נכון, יש מגוון של טעמים ומרקמים, ביס לוהט של בשר לצד הקרירות של איולי הקארי והרכות של הלחמנייה.
הכריך השני הוא כריך קצבים – כי בכל זאת הבחור קצב משכמו ומעלה. פה מדובר בלחמנייה לא ענקית, אבל כזו שיודעת להשביע, גדושה בערימת נתחים שונים, צלויים על רוטב פיקנטי וקצת ירקות, שהופכת לכריך בשרני וכיפי, שגם מהווה מענה למקרה שבו מאסתם בהמבורגר, או פשוט לסגירת פינה, כי המחיר שלו הוא כ-40 שקל בלבד. כמה מושלם.
טיפ קטן נוסף, אם הייתם כבר אכלתם את ההמבורגר ובא לכם לנסות משהו אחר, ותרו על הלחם ולכו על הסטייק והצ’יפס. קלאסיקה במיטבה - סינטה מעולה לצד ערימה של צ’יפס נהדר וקצת שום קונפי. הבשר מוכיח כמה חינאווי יודע את העבודה שלו, המנה הזו לא צריכה כלום חוץ ממעט מלח וכוס בירה קרה. 
אני מרגישה שאני חייבת דיאטה של חודש אחרי הכתבה הזו, מצד אחד, אבל מצד שני - בא לי המבורגר בטירוף ברגע זה.

הולשטיין - יום טוב 17, שוק הכרמל, 
תל אביב (לא כשר)