לצד רוחות המחאה ששוטפות את תל אביב, יש גם רוח אביבית המורגשת בצומת הרחובות שלמה המלך וקינג ג'ורג'. אולי הסיבה לכך היא שבבר היין "וינונה פוראבר" החליטו לפתוח בשישי בצהריים ללא הזמנת מקום - פשוט להיכנס מהרחוב, ליהנות מקצת ביטים גרוביים, יינות פראיים ואוכל טוב.
ביום שישי מצאתי את עצמי סופגת את קרני השמש הלוהטות, שהחליטו להדגים לי מה הולך להיות פה עוד חודש, ומתיישבת לי באפיסת כוחות ב”וינונה פוראבר”, בואכה קינג ג’ורג, כשסביבי שפע של אנשים מותשים המחפשים למצוא מקום מוצל ומשהו קר לשתות.
לכבוד הפתיחה של שישי בצהריים, אביתר נתן לכל טבח בצוות המטבח של בר היין לבחור מנה קטנה שמסמלת עבורו את כניסת שבת - ויצר תפריט של מנות קטנות, כיפיות, שיוגשו לצד מנות דגל מהתפריט וכמה מנות מיוחדות לשישי.
אבל לפני הכל, בחיאת, תשתו משהו צונן, איזה יין כתום מיגוסלביה או מבעבע קרואטי, לבן צונן מספרד או אדום ים תיכוני מאיטליה. כל עוד זה יין - זה מעולה, וב”וינונה פוראבר” יודעים לעבוד עם יינות, גם מבחינת מחיר וגם מבחינת טעימות.

שנפתח שולחן? 

שישי בצהריים זה זמן מעולה לאכול והרבה, כי אז יש לכם זמן לקרוס לשנ”צ מושלם ולקום רעננים לארוחת ערב נוספת, או פשוט לעשות לכם שישי עצלנים כיפי - כי מגיע לנו.
התפריט בימי שישי כולל גם את התפריט הרגיל של המסעדה, אבל בינינו - התפריט הקטן שיצר אביתר הוא מושלם. חוץ מקינוח, לא הרגשתי צורך להוסיף לו שום מנה.
ערימה של לחם טרי עם ממרחים התחילה את הביס הראשון עם פלפל שושקה קלוי בחומץ חרז, אורגנו ופטה צאן, וגם הסקורדיליה (קרם שקדים ושום יווני) נמרחה מיידית על הלחם. מזלגות נשלחו לערימה של גבינה עיראקית צלויה על עלי גפן מטוגנים וזרעי עגבניות. בין לבין לקחנו ביס מכבד קצוץ מדהים שקיבל קריספי שאלוטס, המשכנו לסשימי דג טרי על מרק עגבניות מתובל ולגרבדלקס ביתי נהדר, וקינחנו בפנקוטה קורנפלקס המעולה שיש במקום.
ארבע כוסות יין, שבע מנות וקינוח אחד - שלחו אותנו הביתה מאושרות ורגועות.
אם אתם חשים עוד רעב, אז יש גם חריימה מעולה, ניוקי עם תבשיל תרד שחור, כרישה צלויה עם גבינה מלוחה וברוסקטה של פורל מעושן על קרם פרש. בקיצור, רעבים ופיכחים לא תצאו השישי הזה, אז תודיעו להורים שאתם לא באים.

כל יום שישי, החל משעה 12:30
שלמה המלך 2, תל אביב
טלפון: 03-6777211