אנחנו לא מרבים לדבר על שיתופי פעולה מסחריים, אך אי אפשר להתעלם מאחד שווה במיוחד: אחת לשנה מביא ארצה אמריקן אקספרס מספר שפים מפורסמים לארוחה מקומית מרובת מנות. 
בעבר זה נקרא "ראונד טייבל", וכיום האירוע נקרא ה"20 DAYS BY AMERICAN EXPRESS"- מסעדת פופ־אפ, שבכל ערב (למשך 20 יום) תגיש ארוחת טעימות בת עשר מנות, המהווה תוצר של שלושה חודשי עבודה של השף תומר טל והשף הפרואני בעל כוכב המישלן חורחה מונוז, שף הפטיסרי פבריציו פיורני, בעל הכוכב גם כן, והמיקסולוג הספרדי סנטיאגו אורטיז ג’אקום.
מאז הזכייה שלו במקום השלישי המכובד ב”פיפטי בסט”, השף תומר טל לא מפסיק לעבוד, להתארח ולארח שפים מכל העולם, עם ארוחות מיוחדות, וכמובן לתפעל את המסעדה שלו “ג’ורג’ וג’ון”. פה מביא תומר את יכולות היצירה שלו בשיתוף פעולה טעים בארוחה בת עשר מנות, שתביא אתכם למטבחים של תומר, חורחה, סנטי ופבריציו במנה אחת.

מה אוכלים?

את הארוחה תתחילו בקוקטיילים של סנטיאגו, מיקסולוג ספרדי מפורסם שמחזיק בכמה מקומות ברחבי ספרד, ובהם בר קוקטיילים ומסעדות. סנטיאגו מכין לארוחה הזו חמישה קוקטיילים מצוינים על בסיס טקילה פטרון, משולבים בתמציות שהוא מכין, כגון סודה זיתים, מלח מעושן ועוד, ופותח את הארוחה בשוט כיפי של טקילה עם ליקר כוסברה וחלפניו לצד ג'לי לימון, שמדמים את השוט טקילה וליים של שנות ה-80 הקשוחות שלנו.
רוב המנות משלבות בין תומר לחורחה, ובעיקר בין חומרי הגלם שלנו לחומרי גלם הבסיסיים שמביאים איתם השפים. לדוגמה, טרטר האינטיאס משלב את המשמש העונתי גם בתוך הרוטב המטריף עם העגבניות המוחמצות, וגם כלדר מתקתק שעוטף את הטרטר שיש בו צ'ילי וג'ינג'ר. את התירס הפרואני תמצאו פה בקונוס פרמז'ן פריך ממולא בקרם תירס צהוב, פופקורן בדאשי וקאוויאר מקומי, ואת גרסת החריימה שדרגו עם פלפלים פרואניים צהובים חריפים הנקראים אחי אמריז'ו, שמספקים חריפות מתוקה ומיוחדת.
חלב הטיגריס הוא הכינוי לנוזל הסביצ'ה בפרו, שנחשב למעורר ומחזק. בגרסה שמשלבים תומר וחורחה יש שילוב של ליים, חומץ, כוסברה וחלב שקדים, שעוטפים נתחי דג ומעליהם טוויל חומוס קראנצ'י.
מנה נהדרת נוספת הייתה מנת הבשר היחידה בארוחה, שהגיעה כטורטיית לחוח ועליה נתח עסיסי בטירוף של שורטריב מזוגג בליקר דובדבנים עם קטשופ שיפקה - וואו, איזה ביס עסיסי, כזה שמלכלך את היד ומפוצץ את הפה.
מרענן החך שמסיים את החלק המלוח פותח את החלק של שף הפטיסרי פבריציו פיורני, בעל כוכב המישלן, עם גרניטה של תפוח ירוק, טרטר אבטיח וקציפת בזיליקום.
לאחר מכן פבריציו, שידוע בחיבתו לקינוחי שוקולד, ממשיך לקינוח של קרמו שוקולד וקרם של פירות אדומים וקראמבל שקדים. הארוחה מסתיימת בפרלינים מקסימים וטעימים, מעוצבים לפי הטעמים שלהם - פרלין בוטן ממולא בבוטנים, פרלין ממולא בפטל ופרלין ממולא בשקדים. סיום מושלם.
תשמעו, הארוחות האלו אולי לא הכי זולות, אבל הן גם לא מאוד יקרות והן מספקות לחובבי הקולינריה ומיטיבי הלסת, עם הצצה למטבחים חדשים וטעמים מעניינים.
ולא פחות חשוב, האווירה נהדרת. תומר מלווה את הארוחה לאורכה, ומסביר בהומור המקסים שלו כל מנה ומנה ואת הסיפור מאחוריה, וכל הארוחה עוברת כחוויה אחת כיפית, טעימה ושמחה. שווה ללכת
תפריט ארוחת הטעימות, הכולל עשר מנות (כולל מתוקים), יוגש במחיר של 459 שקל לאדם (לא כולל שתייה, למעט מים, קפה ותה). לקוחות אמריקן אקספרס נהנים ממכירה מוקדמת ומהטבה בלעדית: 100 שקל הנחה להזמנה תמורת הטבת בונוס.

מסעדת 20 DAYS BY AMERICAN EXPRESS תפעל עד 30 ביוני.
מלון NYX - הרכבת 29, תל אביב. 
להזמנת מקום: היכנסו לאתר של אמריקן אקספרס.