בואו אני אגיד מה עולה לי בראש כשאני חושבת על מסעדות חוף: מיטות מרוטות ומלוכלכות, אוכל יקר מלא בשמן, אבטיח מעפן ב-80 שקל, מקסימום צ'יפס ושניצלונים מעובדים ואלכוהול באיכות זולה ובמחיר מוגזם. תודו שאני צודקת. טוב, ברוב הפעמים.
אז קבלו את "לולי" - מסעדת חוף אחת שהיא ממש לא כזו, ויש לה בראנץ' כרגע שאתם חייבים לנסות אותו, כי זה אומר שזו הזדמנות לברוח מיום עבודה ולהיזרק מול הים.
כפיר ינין הוא שם חצי מוכר, אבל שתדעו שהוא היה אחד מהמשתתפים התותחים ב"משחקי השף" לפני כשנתיים, והוא גם השף האחראי על האוכל במסעדת החוף לולי, שנפתחה גם היא לא לפני הרבה זמן, כך שכבר ההתחלה יותר טובה מהרבה מקומות.
לולי הוא המקום לפגוש בו את הים בסטייל, לא עם הרגליים בחול, אלא בקו ראשון יחסית לים, שצופה על החוף ועל כל התנועה הצבעונית שעוברת. המסעדה ממוקמת בירידה מרחוב גורדון הסואן, בלוקיישן שעבר לא מעט ידיים בעבר - הרוב ללא הצלחה. היתרון בלולי הוא המרחב - 600 מ"ר, שכוללים דק וטרסות לישיבה, שלאחרונה עברו שיפוץ, וכלל הריהוט במקום הוחלף וחודש. שולחנות במגוון גבהים, בר גדול, ספות שהופכות למיטות שיזוף, ואפילו מקלחונים שבהם תוכלו להתרענן אחרי הביקור בחוף. בקיצור, שילוב אולטימטיבי בין מסעדה לים רק בלי החול. 

מה קורה עם האוכל?

כמו שאמרתי, הייתה בי הציפייה לאוכל בסיסי של סלט יווני, צ'יפס בטטה ושניצלים, אבל הנוכחות של כפיר בהחלט משנה את כל הציפיות. יש פה תפריט של ממש, עם דגים נאים, סלטים שווים, דרינקים מושקעים, וכן - יש גם צ'יפס, מה שמייצר אופציית בילוי לא רעה לערב דביק במיוחד.
מה נחמד לא פחות זו העובדה שהמקום מציע בראנץ' לאורך כל השבוע, ב-14:00-11:00 - מה שמספק מענה מושלם ליום חופש, כדי למלא מצברים ככה בסבבה שלכם עם ספר, או לכיף עם חברות.
בייגל שמנת סלמון קלאסי, טוסט גבינה מושחת, בוריק טורקי עם גבינת כבשים ותרד טורקי, סלט קיסר ענק עם נתחי עוף, חלה רכה עם שניצל, מטבוחה וחציל, שקשוקה עם חלה וטחינה - הם חלק קטן ממנות הבראנץ', ואל תשכחו את הדרינק של אמצע היום, שלשמו בכלל התכנסנו. 
אבל העיקר בעיניי הוא התפריט הרגיל, שיש בו מלא פתיחות מעולות, מנות מהטאבון, דגים נאים מעולים וכמה עיקריות שממש תאהבו. לחם מעולה עם עגבניות מגורדות ושום קונפי, צלחת של חריפים לוהטים שתמיד חייבים בכל ארוחה, מנה של כרוב צלוי על טחינה, מיקס ירוקים עשיר ממש עם פטריות שונות והכל מוקפץ בשמן זית, פוקאצ'ה של שווארמה פרגית או עם ארטישוק צרוב, טרטר טונה עם ויניגרט תמרים או דג לבן על גספצ'יו עגבניות שרי צהובות, שניצל ענקי וצ'יפס פריך, המבורגר בשרני או פילה של דג. כל המנות האלו נשמעות אש, ולגבי אלו שהספקתי לטעום בפעמים שהייתי שם אני בהחלט יכולה לומר שהן היו טעימות ממש ועשויות מצוין.
כל הסיפור הזה מלווה בקוקטיילים ממש כיפיים ונדיבים בגודל - ושווה ממש לנסות את הסנגרייה הלבנה. כל החוויה בכללי מאוד מפתיעה ונינוחה. אף אחד לא מציק או מנסה לפנות כמה שיותר מהר את השולחן, ומצאתי את עצמי מתפנקת על ספת השיזוף עם ספר ביד אחת, קוקטייל ביד השנייה, ושום מחשבה על עבודה או הפגנות וכדומה לא הצליחה להתגנב לי למוח לכמה שעות. אושר של ממש.

מה עם המחיר?

דווקא האוכל מתומחר ממש טוב, כמו מסעדה ממוצעת ולא מסעדת ים. רוב המנות בבראנץ' נעות על 60-55 שקל, ובתפריט הרגיל הן מתחילות מ-40 שקל ועולות ל-80 שקל בעיקריות, שזה ממש סביר. האלכוהול לא זול, אבל מחירי בקבוקי היין שפוי לחלוטין, וציפיתי להרבה יותר יקר.
הניקיון והשירות הרגוע והמתוקתק מוסיפים מלא בעיניי, ולכן החוויה בכללי היא ממש טובה, מרגיעה ולא המונית ושכונתית. שווה לחלוטין.

בימים ראשון-חמישי - 17:00 עד אחרון הלקוחות; בשישי ושבת - 9:00 עד אחרון הלקוחות‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
בראנץ’: ראשון-שבת - 14:00-11:00
הירקון 121 א’, טיילת תל אביב, חוף גורדון 077-9386252‬ | הזמנות דרך הפייסבוק