השף גיא גמזו לא מפסיק לפתוח הצלחות קולינריות, את מסעדת "אריא" המעולה אנחנו כבר לא זוכרים מרוב המקומות שהוא פתח - מהלחמניות המושחתות של "נונונו" ועד מזללת ההמבורגרים "בינגו". בימים אלו הוא פתח את "שה ויוי" - בראסרי לוהט וכיפי על אחת הפינות הכי עמוסות בעיר, דיזנגוף בואכה בן-גוריון, ואני אגלה לכם בשקט שאוטוטו הולכת להיפתח מסעדה נוספת שלו באזור תיאטרון הבימה.
אבל בואו רגע נקפוץ כבר לסוף, ונדבר על "שה ויוי". הבראסרי הזה הולך להיות המקום הכי עמוס בשנה הקרובה - תזכרו את זה.
בתקופה שבה יוקר המחיה ומצב הרוח הירוד הם שני הנושאים העיקריים לשיחה, יש משהו מעודד בשף שפותח מקומות ללא פחד, ויש משהו ממש מעודד בשף שפותח מקומות בתמחור מדהים.
"שה ויוי" היא בראסרי קלאסי, נינוח. השולחנות הערוכים פזורים על קו התפר של דיזנגוף אל מול זרם האנשים היפים שעוברים. בין לבין יש ספות נינוחות לישיבה. וכשאנחנו מתיישבים, חצי מסעדה כבר מלאה באנשים, ויש באוויר את הרעש הזה שאני כל כך אוהבת - רעש של אנשים מדברים ושל אנשים אוכלים. 
האוכל ב"שה ויוי" טעים, עשוי מדויק ומתומחר מדהים. התפריט עשיר ומספק את כל החשקים, מישיבה קז'ואלית על קפה ועוגה או יין ואיזה ביס קטן, ועד דייט רומנטי או ארוחת ערב מושקעת, ובכל המקרים לא תצאו עם נזק בכיס, אלא עם טעם של עוד בפה ועם השאלה המעצבנת "למה מסעדות אחרות לא יכולות גם לתמחר ככה?". 

מה אוכלים?

קרוקט תפוח אדמה וחציל קלוי (14 שקל), ברזואלה בתערובת תבלינים שמכינים במקום (28 שקל), דג כבוש עם חמאה צרפתית (32 שקל), ארנצ'יני תירס (14 שקל), מח עצם ולחם מחמצת (52 שקל), טרטר אמריקן (62 שקל), פרפה כבד עם ריבת משמש (48 שקל), גרבדלקס (54 שקל), רוסטביף עם צ'ימיצ'ורי זעתר, בלסמי לבן ושיפקה (67 שקל), סלט קיסר עם ביצה רכה וגבינת מעיין חרוד (58 שקל), סטייק שייטל וצ'יפס פריך במיוחד כמובן (98 שקל), מולים מרינייר (92 שקל), נודי ריקוטה עם תרד טורקי וירוקים (56 שקל), פורל ברוטב חמאה לבנה ושמפנייה (107 שקל) והמבורגר כמובן (68 שקל).
אתם קולטים את המחירים? מתי לאחרונה אכלתם סטייק וצ’יפס בציר בקר בפחות מ-100 שקל? או צלחת ברזואלה נהדרת בפחות מ-30 שקל!
כל הסיפור הזה מלווה על יד תפריט יינות וקוקטיילים, שנעשים על ידי הסומליה של המקום, וגם הוא מתומחר שפוי להשלמת החוויה. כוסות יין יתחילו ב-29 שקל, וקוקטיילים מתומחרים באזור ה-40 פלוס.
המשחק בתפריט נע בין מנות מתומחרות ממש בזול לבין מנות מתומחרות רגיל. יש חומרי גלם שניתן לשחק איתם ויש כאלו שפחות. בחוויה הכוללת – “שה ויוי” מספקת את הקז’ואל דיינינג, שקצת נעלם, כמעט בלי פוזה. אפשר לשבת כאן לדייט או לפגישת עבודה, לאכול משהו קטן או גדול, לשתות משהו ליד, ליהנות ולא לקרוע את הכיס. מאז שסגרו לנו את ה"בראסרי" של רותי ברודו (ועכשיו גם את "קופי בר"), יש מחסור במקומות כאלו, ואני שמחה שגיא החזיר לנו אחד כזה לפחות.

שה ויוי - דיזנגוף 166, תל אביב. לא כשר