אולי התיאור בכותרת נשמע לכם מעט מוזר, אבל זה בדיוק מה ש”לונל” - המקום החדש שנפתח בפלורנטין - מציע לתל אביביים שראו וטעמו כבר הכל.
מחלונותיו השקופים של “לונל” נשקף נוף מגוון. מבנהו העגול מוקף מצד אחד באזור הבילויים הערני של שכונת פלורנטין, מעברו השני אזור המוסכים המחוספס, ומחלון אחר מיתמרים בנייני רביעיית פלורנטין המעוצבים של האדריכל אילן פיבקו, ובפנים? מממ... בפנים יש גם כן מין שעטנז שמביא ירושלמיות אסלית של השף, עם אווירה תל אביבית וקולינריה צרפתית.  
אין מה לומר שלוקח כמה דקות טובות לנסות להבין מה בדיוק מציעים בלונל. האווירה קלילה, אבל יש רצון לתת לה סטייל, פאסון. השולחנות ערוכים בקפידה, המלצרים חרישיים ומלאי רצון לשרת, ומצד שני התפריט מתחיל בצלחת חריפים – בקיצור, שמח.
את התפריט יצר השף ינון אלעל, ובו מנות הממזגות השראות מפרובנס ומירושלים. מדובר בטכניקות קלאסיות בפרשנות אישית של השף, שפוגשות חומרי גלם מקומיים, אבל עם המון רצון לעשות משהו מעבר למסעדת שוק.
ינון אלעל השתתף ב”משחקי השף”, היה שף תפעולי של מאיר אדוני, “מחניודה”, “קפה פופולאר”, והתמחה במסעדת המישלן המקסיקנית PUJOL. הוא מחייה חלום אישי ישן - לשלב בין הילדות שלו בירושלים, עם כל התבלינים והריחות, לבין טכניקות מהמטבח הצרפתי, שאותו הוא כל כך אוהב. 

מה מקבלים מכל זה?

בריוש סמנה מלוחה, קצח, רסק עגבניות וסחוג ירוק (38 שקל); כף (ממש כף) עם טרטר דג, דובדבן, גבינת שמנת, בצל סגול, פיסטוק וכוסברה (38 שקל); טרטר בקר, קרקר ירושלמי, איולי הנסי, שום קונפי, קורנישונים, כוסברה ובצל שאלוט (62 שקל); גרטן רטטוי קישואים, עגבניות, פלפלים, חצילים, בצל, שום, עשבי תיבול ופטה (56 שקל); שיפוד פטריות יער עם בר בלאן, גלייז סילאן ואריסה ושמן ירוק (79 שקל); סשימי דג נא, טפנד זיתים, אבטיח, גבינת פטה, זעתר ושמן זית (76 שקל); טורטליני בצל ובושה, חמאת יין אדום, אפונת גינה וקציפת פרמזן (82 שקל); פילה דג, פסטה בלי צורה, בויאבס וכוסברה (97 שקל); המבורגר ראגו, בריוש בצל כבש, בצל מקורמל, קורנישונים ואיולי צ'יפס (89 שקל); ועוד.
יש בתפריט את אותה אקלקטיות שיש במקום, קצת מכל דבר. כי אי אפשר באמת להרים מסעדת צרפתית קלאסית באמצע פלורנטין, זה לא יעבוד ולכן חייבים קצת לשחק איתה, ולשלב בה עוד אלמנטים מקומיים כדי הקהל התל אביבי והאורחים מבחוץ יוכלו להתחבר. מצד שני, חסרה בפלורנטין מסעדה של ממש. גם אם אין הרבה קהל לזה היא חסרה, ויש מצב ש"לונל" יתפסו את הנישה הזו.
האוכל עשוי היטב, מאוד מפתיע. לא יודעת למה מפתיע - אולי כי לא היו לי ציפיות כשנכנסתי, ולכן כל המנות היו לי טעימות ממש ומפתיעות, והורגשה שם יד בטוחה ומקצועית בכל ביס וביס.
יש במקום גם שף קונדיטור, יואב רמות, שפיתח קינוחים שמנסים גם לייצר איזה שעטנז בין עולמות הקינוח, ודווקא פה פחות מצאתי את עצמי - לפחות ממה שאנחנו טעמנו. מקרון כנאפה, קרם ריקוטה ועיזים, פרלינה פיסטוק, קדאיף מקורמל ופיסטוק קלוי - היה קצת בלגן בצלחת ומאוד מתוק. גם המילפי היה מתוק מדי. צלחת הפטיפורים, שכללה ביסים מתוקים קטנים, הייתה מצוינת.
זו רק ההתחלה של "לונל", ויש עוד עבודה לפניהם, אבל המטבח מצוין, הצוות נהדר, ויש פה אוכל ששווה לבוא בשבילו. מה הם יעשו עם זה? רק נותר לנו לחכות ולראות. 

LUNEL - אברבנאל 72, תל אביב
טלפון - 077-9800339