ספריית בית אריאלה ומחלקת הספריות של עיריית תל אביב יפו, מציעות בימים אלו פעילויות מיוחדות לימי המלחמה. חלק מהפעילויות הינן פרונטליות, בהרשמה מראש ובהתאם להגבלות ההתכנסות, חלקן מקוונות וכולן ללא תשלום.

התכנית למבוגרים לשבוע הקרוב:

31.10 ב-11:00: מספר הדמעות לספר הגבורה - מפגש עם הסופר חיים באר. המפגש אמור להיות רגע של חיבור עמוק וכואב אל לב לבה של המציאות המטלטלת שבה כולנו נתונים מאז 7.10. המפגש יעסוק בדרכי התמודדות של סופרים שונים עם פוגרומים, מלחמות ואסונות.

1.11 ב-11:00: רסיטל שופן עם המלחין, הפסנתרן והמנצח גיל שוחט - מופע מיצירותיו האהובות ביותר של שופן, גדול מלחיני הפסנתר.

2.11 ב-19:00: מתחילים סיפור - מחווה לספרו של עמוס עוז - מי לא התמודד מול פני הדף הלבן? במפגש זה נאזין לסיפורים של אלו שהצליחו לעמוד במשימה ונאזין לפתיחות הסיפורים האהובים על נועה קולר, נעמי לבוב ויוסי מרשק

בכל הקשור לשעות סיפור ופעילויות לילדים – אלו יתקיימו בהתאם למתווי החזרה למסגרות. בנוסף, השבוע (החל מ 2.11) תיפתח עונת התרבות החדשה של בית אריאלה הכוללת עשרות סדנאות כתיבה, קורסים והרצאות אליהן ניתן להירשם ולצרוך הן באופן מקוון והן באופן פרונטלי.

עונת התרבות החדשה מציעה מגוון רחב של סדרות מפגשים של מרצים ומרצות מרתקים, חדשים לצד וותיקים. פרופ' דן מירון יעביר לראשונה סדרה שתוקדש לפרנץ קפקא לציון 100 למותו, העיתונאי עופר אדרת ינחה את הסדרה "האגדות שלנו: מסע בעקבות מיתוסים היסטוריים מארץ־ישראל" ובה סקירה מחודשת על פרשות מכוננות בהיסטוריה הישראלית, ד"ר הנרי אונגר ימשיך לעונה שנייה של קריאה מאלפת בכתבי שייקספיר, הסופר חיים באר יציע קריאה בפרוזה של ביאליק לכבוד 150 למשורר הלאומי ואורן נהרי ייצא למסע בהיסטוריה בעקבות מגלי יבשות. 

העיתונאים מיה סלע ויובל אביבי יקיימו סדרת מפגשים שבה הם יראיינו אורחים מיוחדים בנושא ספרים שיכולים להרוג, נועה מנהיים ואיילת טריאסט יחזרו לספרי הילדות שלהן בסדרה מיוחדת בשיתוף דיגיטף, שפרה קורנפלד תארח מוזיקאים מובילים לשיחות על כתיבה וקריאה ופרופ' ענת בן דוד תצא למסע לניפוץ המיתוסים על האינטרנט: מתופעת המשפיענות ועד לצ'אט GPT.

לצד כל אלו יתקיימו במסגרת העונה סדנאות הכתיבה, ספינת הדגל של בית אריאלה כבר למעלה מ-30 שנה, שיציעו סדרות בהנחיית מיטב האמנים בחמישה מסלולים: פרוזה, שירה, תסריטאות, מחזאות ותקשורת דיגיטלית. בנוסף יושק השנה "סטודיו לכתיבה" הן בתחום הפרוזה הן בתסריטאות.