בימים אלה מוצגת בקניון עזריאלי בתל אביב התערוכה "יחד ננצח" - תערוכת אופנה חברתית וציונית המקדשת את צבעי דגל ישראל. התערוכה מוצגת בקומה השנייה של הקניון וכוללת דגמים של מגוון מעצבי ומעצבות אופנה ישראלים.

תערוכה זו מציגה שילוב של אלמנטים אופנתיים עכשוויים ומסורתיים המעניקים כבוד למורשת התרבותית העשירה של ישראל. בין המשתתפים: היוצרות גילי סיוון כהן וטלי דביר ליבנת, שיצרו עבור “יום ההשראה הבינלאומי”, ו”פורום 120 מנהיגות מחברות” שמלה בה נטוו 1400 חוטי כסף וחסד לזכר נרצחי 7/10. דגם זה הופק בחסות תימא האגודה לטיפוח חברה ותרבות. שנרתמה למיזם עם אומן הריקמה התימנית דניאלה גריידי. השמלה נתפרה  על ידי מעצבי אופנה ישראליים בהתנדבות , החלק העליון בעיצוב אסיה והחלק התחתון בעיצוב דילן פרייאנטי, חגורה בעיצוב יעל שרעבי.

עוד משתתפים בתערוכה המעצבים: אסיה, דילן פרייאנטי, חן בר כליפה, רעומה זקש, אפרת קליג, יואב מאיר, אור פז, גבירה וולקוביץ,  עדן רביבו, ירדן חנוכה, רייצ’ל הורביץ, מרב יוחנן, יעקב דוק, יעל שרעבי.

תערוכת יחד ננצח בעזריאלי תל אביב (צילום: רחלי נפתלי)
תערוכת יחד ננצח בעזריאלי תל אביב (צילום: רחלי נפתלי)

אסיה: “במותם ציוו לנו את.. החיים באחדות. מחוך מבד גולמי שעליו מודפסים סמלי מגן דוד ומשפטים מתוך שיר השירים, הבולט מבניהם: ״אל תירא ישראל״ כמסר ותקווה לעם בתקופה זו, והמשפט ״כי עזה כמוות אהבה״- כמסר ברור על הרצחם בהגנה ואהבת המולדת. הצבע הנבחר הוא לבן: כסמל לתכריכים, תקווה וחיים, וכסמל לדגל לבן שאנו חברה מרימים על מנת להשכין שלום בנינו ואחדות בעם. מעל החצאית נטוו ע״י מאות מבני המשפחות השכולות ואזרחים שהגיעו להשתתף בטווית החוטים, למעלה מ 1400 חוטי חסד כסופים כמספר הנרצחים ב 7 לאוקטובר שאנו מציינים 30 יום להרצחם. בקצהו של כל חוט נקשר מכתב אישי מגולגל שנכתב במקום ע״י המשפחות, אזרחים והאורחים. את הדגם לבשה הדוגמנית ומלכת היופי של ישראל: טיטי שהתהלכה בכיכר עם שמלת מייצג זו ומסביבה חגו הקהל ושרו שירי תקווה. טיטי החלה את הדלקת נרות הנשמה עם שמלה זו בכיכר.”

אור פז : “מדינת ישראל היוותה כור היתוך חברתי תרבותי שהושתת על הכוונה ליצר חברה משותפת וזהה, וככזאת היא דרשה מהמהגרים להפנות עורף למסורות והתרבויות של ארצות המוצא. הקולקציה חוזרת לארצות המוצא של המעצבת, אשר טושטשו עם כור ההיתוך, וכך בדקה אור את היכולת שלהן להתערבב האחת בשנייה. צלליות, חומרים וצבעוניות אותנטית נשטפו כדי לייצר את אותו דף לבן, ומהנקודה הזו לצוף ולמצוא את דרכן חזרה אל פני השטח. דגם מתוך פרויקט הגמר של המעצבת, בוגרת שנקר. זו קולקציית ready to wear לנשים, המשלבת פרשנויות עדכניות לאותן מסורות ובכך מייצגת את מה שישראלי הוא עבורה.”

תערוכת יחד ננצח בעזריאלי תל אביב (צילום: רחלי נפתלי)
תערוכת יחד ננצח בעזריאלי תל אביב (צילום: רחלי נפתלי)

רעומה זקש: “שם הבגד; 'הכלה מרעים' או 'ימלה לכלה שלא הגיע'. אני הבאתי שמלת כלה, לכל הכלות הנערות הצעירות שלא יזכו להתלבש בשמלה כלה לבנה. השמלה בגב חשוף, כי  היינו חשופים, הבד מורכב ממאות פפיונים לבנים, הפפיון הוא הסרט הנורא שעברו הנערות והנשים".

יואב מאיר: “שמלת גלבייה בהשראת המדבר הארץ ישראלי וצביעה של מגני דוד כחולים. השמלה ללא מגדר מתאימה לגברים, נשים ומי שלא מגדיר את עצמו, היא חוגגת את היופי של אזרחי ישראל ומאפשרת מרחב לכולם וכולן”.