דיזנגוף סנטר ותיאטרון אורנה פורת ימשיכו בחנוכה הקרוב את שיתוף הפעולה המוצלח שלהם משנים קודמות ויעלו את הצגות האיכות שלהם לילדים ולנוער. ההצגות יעלו 3 פעמים ביום במהלך חופשת חנוכה. בנוסף, מדי יום בשעה 16:30 הילדים וההורים מוזמנים לטקס הדלקת נרות ולחלוקת סופגניות ברחבה המרכזית של הסנטר.

תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער הוא תיאטרון רפרטוארי ישראלי שהפך למילה נרדפת למחזות איכותיים, המיועדים לילדים ולנוער. אמנם התיאטרון לא נוהג להופיע בקניונים ובמרכזים מסחריים, אך החיבור עם דיזנגוף סנטר מאפשר לקהל הרחב לצרוך תכנים מושקעים ללא תשלום. המופעים יתקיימו במתחם הבוטיק (מרחב מוגן) שבקומה 1-, בהתאם להנחיות פיקוד העורף.

דן פילץ, מנכ"ל ובעלים משותף דיזנגוף סנטר: "לאור ביטול מופעים רבים והצגות באולמות התרבות ברחבי הארץ, החלטנו שעכשיו יותר מתמיד חשוב להנגיש לילדים ולמשפחות תוכן איכותי וחינמי, על מנת לשמח את ילדי ישראל בחופשת החנוכה".

ההצגה עכבר העיר ועכבר הכפר של תיאטרון אורנה פורת (צילום: יוסי צבקר)
ההצגה עכבר העיר ועכבר הכפר של תיאטרון אורנה פורת (צילום: יוסי צבקר)

פירוט ההצגות:

יום ראשון ה-10.12.23 בשעות 13:30, 15:30 ו-17:30 – ההצגה "חברים על הגשר": זהו סיפור על שני חברים הכי טובים בעולם. במשך היום הם עוזרים זה לזה בעבודה ובערב שותים יחד כוס תה בחצר וצוחקים. יום אחד מתפתח ויכוח מאד גדול בגלל דבר מאד קטן, ושני החברים רבים ריב נוראי שבעקבותיו הם לא רוצים לדבר או אפילו לראות זה את זה לעולם. בדיוק אז מגיע לכפר נגר חביב וחכם ובזכותו הם לומדים בדרך מפתיעה שחברות היא הדבר הכי חשוב ולא שווה להרוס אותה בעד שום סיבה, גדולה או קטנה. מיועד לגילאי 4-7.

יום שני ה-11.12.23 בשעות 13:30, 15:30 ו-17:30 – ההצגה "אורחת פורחת": הצגת יחיד עם שירים מקוריים ובבות מקסימות בהשראת משל העורב הססגוני ומשל השועל והגבינה. ההצגה מתארת סערה שגלגלה אל החווה ביצה ומתוכה בקעה רובי, עורבת קטנה. רובי מוקסמת מחיות החווה שמטפלות בה בחום ובמסירות ומהחווה המטופחת והיפה, ומחליטה שהיא רוצה להישאר, לתרום ואף לקחת חלק ביריד הגדול שמתקיים בה מדי שנה. אבל שולה, השועלה הערמומית, שמתגנבת לחווה לועגת לה ומקניטה אותה. היא אומרת לה שהיא "אורחת פורחת" חסרת תועלת, שאינה נראית כמו חיית חווה ואינה שייכת... רובי מגיעה למסקנה שכדי להיות חלק מהחווה עליה להשתנות. היא יוצאת למסע ברחבי החווה במטרה לאסוף נוצות, פרווה וצמר בעזרתם, כך היא חושבת, תהפוך לחיית חווה אמיתית. במהלך מסעה היא עוזרת לנפרטיטי הפרה, לקסם הטווס ולצמר הכבשה ואפילו מצליחה להציל את היריד הגדול מפניו של שולה השועלה.  בזכות חבריה החדשים היא מגלה שהיא לא צריכה "להתקשט בנוצות של אחרים" ושהיא מיוחדת, נהדרת ואהובה בדיוק כפי שהיא. מיועד לגילאי 3-6.

יום שלישי ה-12.12.23 בשעות 13:30, 15:30 ו-17:30 – ההצגה "ע. הלל": בהצגה נפגוש את שירי הילדים האהובים של ע. הלל: מה עושים העצים, מדוע זברה לובשת פיג'מה, שתי אווזות, סלט ועוד. הלל אוהב מאוד את הטבע. בעלי החיים והצמחים הם החברים הכי טובים שלו. כשהוא עובר דירה הוא רוצה לקחת את כולם איתו  כדי שימשיכו לשחק יחד. דרך המפגש איתם הוא מבין כמה חשוב להם להמשיך לחיות בטבע וכמה חשוב לשמור על הטבע ולא להרוס אותו. הצגה על אהבת הטבע ואיכות הסביבה, על פרידה ועל כוחה של חברות אמת. מיועד לגילאי 4-8.

יום רביעי ה-13.12.23 בשעות 13:30, 15:30 ו-17:30 – ההצגה "עכבר העיר ועכבר השדה": בובי וצ'ופצ'יק הם שני עכברים שגדלים כחברים הכי טובים, עד שדרכיהן נפרדות – בובי עובר לגור בעיר הגדולה, וצ'ופצ'יק משתקע בטבע, בשדה הפתוח. לאחר שנים בובי עכבר העיר מגיע להתארח אצל חברו. צ'ופצ'יק נרגש מהמפגש, אך חברו העירוני סובל מהביקור, מהאוכל, מהאווירה, ואפילו לישון אינו מצליח. הוא עומד בתוקף על כך שחברו הכפרי יגיע לביקור בעיר כדי להראות לו היכן באמת נמצאים "החיים הטובים". צ'ופצ'יק נענה מיד, אך הביקור שמתחיל בהתלהבות מנפלאות העיר, מסתיים בסכנת חיים ואכזבה גדולה. שני החברים, שכבר חשבו שלא ייפרדו שוב לעולם, מבינים שלא כל מה שטוב לאחד בהכרח טוב לשני, ושלכל אחד מתאים משהו אחר. אפשר לכבד את צרכיו והעדפותיו של האחר – ועדיין להישאר חברים טובים לתמיד. מיועד לגילאי 4-7.

יום חמישי ה-14.12.23 בשעות 13:30, 15:30 ו-17:30 – ההצגה "המשאלה הגדולה": טובה ושאול מתגוררים בשכנות בכפר קטן, והם החברים הכי טובים. יום אחד נופלת לידיהם הזדמנות לבקש משאלות, אך בעוד המשאלות של שאול מתגשמות בזו אחר זו, חברתו הטובה נותרת בלא כלום – אף בקשה שלה לא זוכה למענה. סיפור מרגש על חברות מפתיעה, המלמד אותנו שהרבה מההצלחה והטוב שיש לנו, מתרחש בזכות האנשים שסביבנו, אלה שאוהבים אותנו ונותנים לנו מעצמם מכל ליבם. מיועד לגילאי 4-8.

מתי: 10-14.12.23, בין השעות 13:30-18:30
היכן: מתחם הבוטיק (מרחב מוגן) בקומה 1- בדיזנגוף סנטר.
מחיר: הכניסה חופשית