את מסעדת "קמאקורה "הכרתי כשהיא רק נפתחה בתחילת הקורונה, ומשהו לא זרם לי. המנות היו כבדות, עמוסות, קיטשיות בגישה שלהן ועייפות מבחינת חומרי הגלם, והחוויה בהתחלה הייתה בדיוק כל מה שהיה לי בראש לגבי מסעדת בשרים כשרה.
אבל דברים משתנים, אנשים לומדים, בעלים ושף מתחלפים ושינויים קורים - ואומנם אנחנו קופצים לסוף, אבל “קמאקורה" היא מסעדה טובה, ובעיקר טעימה, ואין שום קשר לזה שהיא כשרה.
אומנם המחשבה על מסעדת בשרים יפנית כשרה קצת מוזרה בהתחלה - השילוב הזה בין מטבח יפני, שמבוסס ברובו על פירות ים וחזיר, למסעדת בשרים כשרה, ועוד בלוקיישן לא סקסי בעליל - מתחם הבורסה ברמת גן. אז כן, ל"קמאקורה" אין נתוני פתיחה חיוביים אבל היא מפתיעה לחלוטין, ואף שהיא נשמעת קצת כמו מלכודת לצרפתים - הקהל היה לגמרי מעורב. בכל זאת, שפע של חניה ואחלה נתחי בשר, ושנייה ממרכז תל אביב.
האווירה שונה לגמרי מעוד מסעדה תל אביבית. יש משהו בווילונות הכבדים, בעץ, באינטימיות שאופפת את המקום ובאיורים היפניים המיוחדים, שמספקים אווירה מיוחדת, רכה ומלטפת ומאוד מבודדת מהעולם החיצון, כזו שמזכירה קצת ביסטרו צרפתי קלאסי.
גם השירות שמלווה את כל הארוחה הוא קלאסי צרפתי. נכון שדיברנו על יפני, אבל המסעדה הזו מספקת ארוחה אולד סקול סטייל - ארוחה שבאים אליה כדי לאכול ופחות לבלות. ארוחה עם ראשונות ועיקריות, יינות וסאקה, מלצרית שמפנה בזמן הנכון את הצלחות ואת הסכו"ם, מנהלת משמרת שעוברת לבדוק שהכל בסדר, ומגבונים חמים לניקוי הידיים כבר בהתחלה. אם תרצו, אז הלוקיישן של המלון מספק לה את הנוכחות היציבה והרצינית שיש במקום.

מה עם האוכל?

התפריט לא ענק, אבל עשיר, ויש בו מספר ראשונות וכמה עיקריות, שמשחקות בין היפני לבשר עם טוויסטים קטנים לכיוון המטבח המקומי. לצד התפריט הרגיל מוגש תפריט ארוחת טעימות ("קייסיקי") במחיר לא רע בכלל, שמספק את בחירת השף מתוך התפריט, ובעצם - טעימת רוחב. מרגיש כאילו מישהו עשה עבודת בית מדויקת בלהכיר ולהבין את המטבח היפני על בוריו, כולל האלכוהול וחומרי הגלם.
התחלנו בטרטר דג, שישב על אצת נורי בטמפורה וקרם אבוקדו ווסאב - ביס של פריכות מתפצפצת עם חריפות לימונית עדינה.
מנה נהדרת שמוכיחה את יכולות המטבח היא "גומא קבטו” - כרוב צלוי וחמאתי ועליו זילוף של גומא (טחינה יפנית) עדינת טעמים, עם חריפות מרומזת ובצל ירוק. מנה שיש בה גם מרקמים וגם טעמים מיוחדים - אל תוותרו עליה.
"מאנצ’י קאסטו” - קרוקטים בסגנון יפני - כדורי בשר צלעות, ג’ינג’ר וכרישה, רכים במיוחד במעטפת פריכה על רוטב הוי סין. ביס כיפי במיוחד. מנה נהדרת נוספת הייתה ה”סינטה טטאקי” - רצועות דקות אדמדמות וצרובות בעדינות עם פונזו, כמהין, צ’ילי אדום מותסס בקוג’י ובצלי שאלוט - המון טעמים בביס אחד. הצ’ילי המותסס היה נהדר ומלא אומאמי.
לעיקריות לקחנו לברק שלם מטוגן, עמוס בניחוחות של למון גראס, ג’ינג’ר ועשבי תיבול, לצד סלט פאפאיה מרענן ושורט ריב שמנמן עטוף תיבול קוריאני, ג’ינג’ר ודבש על ירקות צרובים - שתי מנות שונות באופיין ובמרקמים שלהן, שסיפקו שתיהן סיומת נהדרת לארוחה טובה ובעיקר מנה עיקרית נדיבה ומלאת טעמים, שנתנה לחומר הגלם העיקרי את המקום שלו.
איך המחירים? ממש טובים! בשונה ממרכז העיר, פה תמצאו ראשונות ב-50 שקל ועיקריות שמתחילות ב-80 שקל. תוסיפו לכל זה שפע של סאקה ויינות וקינוחים שלא מנסים להיות חיקוי לקינוחים חלביים - וקיבלתם ארוחה רצינית, עשירה ומשביעה, עם המון סטייל קלאסי ואינטימי.
סך הכל, "קמאקורה" היא מסעדה נהדרת, כשרה (כשרות צהר), שבעיניי זה אומר לא מעט על האופי והגישה, ועם טעמים נהדרים ומדויקים ושילוב מופלא בין הצבעוניות היפנית, איכות חומרי הגלם והשירות הקלאסי.

אהליאב 5, רמת גן