שנה חדשה, החלטות חדשות. ואחת מההחלטות היא קצת להוריד במשקל, להתחיל לאכול יותר מסודר; והדילמה הקבועה שלי בצהריים, טוב נו, גם בערב - מה לאכול כך שלא יכביד עליי ושאוכל להמשיך את היום, אבל גם לא לרעוב. בקיצור, כן, לפעמים אני חייבת פינוקים קולינריים בריאים. כי בינינו די נמאס מארוחות דיאטטיות שנראות כמו דכאון קליני. לכן "פלנטי" - המקום החדש שנפתח על פינת אחד העם-אלנבי בתל אביב - עושה לי שמח בלב ובבטן.
השותפים שעומדים מאחורי "אמריקה בורגרס" בתל אביב בסך הכל רצו למצוא את עצמם מחדש בעיר, ולאכול משהו טעים ובריא על הדרך. השלושה - טלי פל, תמיר לוי ורועי הנדלס - הבינו שאת המנות שהכי בא להם לאכול ביומיום אפשר למצוא פה ושם, בבתי קפה מסוימים ובמסעדות אחדות, אבל לא במקום אחד, ולא באמת כמו שהם רצו. היתרון בזה שיש לך כבר עסק פועל הוא שאתה יכול להרשות לעצמך לשחק ולהמציא משהו, שהוא בדיוק מה שבא לך.
"פלנטי" זו מזללה מהירה, אבל לא של ג'אנק, אלא דווקא של קערות מובנות המשלבות מרכיבים חמים וקרים, חלבון, שומן ופחמימות - לכדי מנה משביעה, אבל לא מעייפת. כזו שסוגרת פינה בלי רגשות אשם.
הקערות של "פלנטי" לא מושחתות, ולא תמצאו רטבים כבדים, קציצות, בשר בקר או שפע של פחמימות כגון תפוחי אדמה. הן מורכבות בצורה מאוזנת (עם ייעוץ של דיאטנית) מכמות של  פחמימה כגון אורז או קינואה, עוף/דג או טופו וירקות חמים וקרים ושומן של אבוקדו ורטבים - סוג של פוקי, אבל בטעמים אחרים. הכל מעורבב עם הרטבים לפני הגשה, ומתובל בלי הרבה יכולת לשינוי.
הרטבים פה בעיניי הם השיחוק הגדול. הם נותנים את השומן ההכרחי לתזונה מאוזנת, אבל גם היצירתיות שלהם מספקת את הקיק שהמנה חייבת כדי לא לשעמם. למשל, רוטב בזיליקום-בלסמי, רוטב אריסה לימון, רוטב קשיו תמרהינדי, רוטב ג'ינג'ר-קשיו ועוד. השימוש בקרם קשיו מחליף את המיונז - ובעצם משאיר את השומן אבל בפן בריא יותר.
העוף לא בנוי רק מחזה עוף, אלא מעוף שלם מפורק, ולכן הוא לא יבש, ומהשאריות מכינים ציר למרק עוף שלהם. הקטניות עוברות הנבטה כדי לייצר יותר חלבון למנה, והכל מתוכנן כך שתוכלו לקחת הביתה או להזמין - ועדיין יהיה לכם טעים.

אז די לחפור - בואו נראה מה אוכלים פה.

בגזרת הקערות טעמנו קערה אסייתית, שכוללת טופו (אפשר להחליף לעוף צלוי), קינואה אדומה חמה, קשיו קלוי, כרוב צלוי, כרוב לבן, גזר, מלפפון, עגבנייה, כוסברה, בזיליקום, חסה ורוטב קשיו ג'ינג'ר פיקנטי; קערת עוף-אריסה, שכוללת עוף צלוי מפורק (חם), קינואה לבנה חמה, גרעיני דלעת קלויים, גרגירי חומוס, דלעת + גזר + כרוב צלויים, כרוב אדום חי, סלרי טרי, מלפפון, כוסברה, נענע, רוקט, מיקס עלים, רוטב אריסה, חבשוש ולימון כבוש; קערת דג, שכוללת סלמון צלוי, קינואה אדומה חמה, טורטייה קראנץ', אבוקדו, שעועית שחורה, דלעת וגזר צלויים, כרוב לבן חי, עגבנייה, כוסברה, מיקס עלים ורוטב כוסברה חלפיניו מוחמץ-פיקנטי.
הטעמים היו נכונים, השפע בצלחת סיפק טעמים, מרקמים שונים וצבעוניות מגרה. התיבול טוב. בדג היה חסר מעט מלח, אבל זה תוקן בהמלחה קלילה. בנקודה הסופית זה סוג של סלט חם, וכמו שאתם יודעים, סלט זה דבר שאוכלים לאט, ולכן הוא משביע יותר. בהתחלה הייתי סקפטית, אבל תחושת השובע נשארה אצלי עד הערב, וזה הכי חשוב, והמנות האלו הן פתרון נהדר לדינר קליל ולא מכביד. רוב המנות הן ללא גלוטן או שניתן לטבען אותן.
החיסרון היחיד - המחיר. זו אכן ארוחה מלאה, אבל כמות החלבון לא גדולה מאוד והרוב זה ירק, והמחיר מתחיל מ-54 שקל ומגיע עד 66 שקל לדג. בהחלט צריך לשלם על איכות ויצירתיות, אבל במחיר כזה הייתי שמחה לעוד חלבונים.
חוץ מזה, המקום מגיש מרקים נהדרים, ויש לו חליטות עשבים קרות ונהדרות שממותקות ממש מעט ברכז תפוחים, שאני אישית התמכרתי אליהן.

אחד העם 38, תל אביב. במשלוחים בוולט 
שעות פעילות: בימים א'-שבת, 16:00-11:00