כבר תקופה שאני שומעת על הבראנץ' ב"נורדר" (דיזנגוף פינת נורדאו בתל אביב), אבל חשבתי שבגלל המקום המאכזב שהיה שם קודם, לא ממש לבדוק אותו. אוי, כמה שטעיתי.
ה"נורדר" הוא בר-מסעדה עם קוקטיילים מצוינים, ובעיקר אווירה כיפית וחיובית, שירות מעולה ואוכל חכם, ששובר כל סטריאוטיפ של בר. ואף שעדיין לא הספקתי להיות שם בערב, אני רוצה לציין שהבראנץ' שלהם חובה לכל מי שמחפש פינוק בצהרי שישי-שבת. 

דרינק טוב וסרדינים

קודם כל, קחו לכם קוקטייל. יש להם בתפריט לא מעט אפשרויות, אבל כדאי להתחיל עם משהו קליל ורענן כמו הטורי - ג'ין מושרה בפלפל אנגלי ומלפפון, ליקר סמבוק, שרטרז, מחית אננס ולימון; או אירופיאן - ג'ין, צ'ינזאנו רוסו, פסיפלורה, לילט לבן ומבעבע. שתי הבחירות ההתחלתיות האלו הגיעו בכוסות גדולות וקרות, האלכוהול היה במינון רגוע והאנרגיות נפתחו הכי כיפי. אוסיף הערה קטנה: היה נחמד אם האלכוהול היה מוזל יותר - כרגע הוא עומד על כ-42 שקל לקוקטייל - בכל זאת זה בראנץ' ולא בילוי לילי.
עכשיו כשפתחתם רעב, בואו נפתח שולחן. התפריט בנוי מצלחות קטנות - שלוש ב-49 שקל, או חמש ב-89 שקל. מנות קטנות שעשויות היטב ומספקות ביס ראשוני נהדר, כמו קערה של סלט ביצים קצוץ גס עם בוטרגה, כבד קצוץ עם בצל קריספי, תפו"א מעושנים באיולי, דג כבוש על שמנת ובצל ירוק, לאבנה מעושנת עם חמציץ ושמן זית משובח ועוד. עכשיו, עשו לי טובה, עם כל הכבוד לדיאטה - הקטנות האלו חייבות, אבל חייבות, פחמימה. צלחת הלחמים (18 שקל) מגיעה עם לחמניות בריוש רכות ופרוסות עבות של לחם מחמצת, חמאה רכה וריבת שרי פיקנטית שעפתי עליה.
זו הנקודה הכי כיפית של הבראנץ', כל בראנץ'. הרגע הזה שאתם לוגמים מדרינק בשעה מוקדמת של היום, מנשנשים ונהנים מהשלווה. 
אחרי שחיסלתם את רוב ההתחלות, מתחילה הדילמה האמיתית, וגם פה, בעיניי, טמונה החוכמה של התפריט ב"נורדר". ברוב הבראנצ'ים תמצאו מנות מוגזמות, עמוסות. פה יש כ-15 מנות שבאות להשלים את ההתחלות, לא גדולות מאוד אבל מיוחדות, ואפשר לקחת כמה ולחלוק.
ברוסקטה של ברי חרוכה וריבת תותים; לחם קסטן פיצוחים עם גאודה עיזים, מוצרלה ותרד; בריוש עם ביצה עלומה והולנדייז תירס; סלט שוק עם גבינה מלוחה; בייבי לפת מפוחמת עם גבינת פנחס וזעתר טרי; דגים נאים ועוד. בהחלט תפריט מרשים. 
אנחנו לקחנו כריך מושחת של לחמניית בריוש עם רוסטביף, איולי דאשי וביצת עין כתומה (52 שקל). ביס שמתחיל בפריכות רכה של לחמנייה מושלמת וצולל לתוך רכות שומנית של חלמון ביצה ורוסטביף. אין מה לעשות, דברים שמנמנים זה טעים.
כדי לאזן את השמנמנות, לקחנו סלט שוק גדול (42 שקל), שכלל גם פרוסות דקיקות של צנוניות, לפת, מלפפוני בייבי וצ'אנקים של גבינה מלוחה עם זעתר טרי ושמן זית מדהים. סגרנו את העיקריות בסשימי דגים עם בייבי שומר ואבן יוגורט (64 שקל). הכל טרי ממש, פריך ורענן. גם המחיר ממש סבבה, כי אפשר לאכול מנות בינוניות פלוס ב-40 שקל בלי להעמיס על הכיס.
אני לא חייבת מתוק בסוף ארוחה, ואם היה לי מקום לעוד משהו - הייתי דוחפת עוד לחמניית בריוש. אבל בגלל השמועות על הקונדיטורית של המקום, כן בדקתי, ואכן העוגה הבאסקית הייתה מעולה, ולא פחות מזה - הקינוח של גלידת השקדים. 

שישי-שבת, 16:00-10:00 | דיזנגוף 245, 
תל אביב-יפו | להזמנות: טל' 073-3319417