בקומת הכניסה של מלון "דה נורמן" בתל אביב נמצאת מסעדת "אלנה", של השפים עומר שדמי ודניאל צור. זאת אחת מהמסעדות האהובות עליי, בזכות האוכל הקלאסי שעומר ודניאל מביאים פה. אוכל נטול מניירות, אבל מלא בטעמים. כזה שבכל מנה מתגלות שכבות של יצירתיות.
בימים אלה התחדשו השניים גם בתפריט עסקיות עונתי בשני מסלולים: ביזנס ופלז'ר. במסלול הביזנס תוסיפו למחיר המנה העיקרית עוד 22 שקל, שיקנו לכם שלושה טאפאסים משתנים; ובמסלול הפלז'ר תוכלו להוסיף עוד 59 שקל למנה העיקרית ולקבל גם כוס יין או שתייה קלה וביס מתוק. 
וכך אספתי חברה והעברנו לנו צהריים במרפסת המדהימה של "אלנה", כשאנחנו מרגישות לרגע שכלום לא נוגע בנו, לא ההפגנות, לא המצב של המדינה, לא האלימות ולא המחשבה על העבודה שלא יודעת שהברזנו.
התחלנו את הארוחה בנשנוש של לחם, שהיה מדהים. שילוב של כמה לחמים שיצאו מהטאבון לצד צלחת של שמן זית שנראה כמו ים ירוק, ובו מוטבעות פרוסות של עגבניית מגי מתוקה עם עלי זעתר מרירים. אחריהם הגיעו לשולחן סלט תפוחי אדמה ודג כבוש מנוקד בעירית, צלחת עם סלט קיסר ליטלג'אם ברוטב קיסר עז טעמים, פרמז'ן וצלפים מטוגנים עם ג'יבנה צלויה ועשבי תיבול. בשלב הזה, לצד כוס היין קרירה, הרגשנו מסופקות כמו נערות בנות 18 בהופעה של נועה קירל.
כפי שציינתי, מחיר הארוחה נקבע על פי המנה העיקרית, ואנחנו לקחנו טליוליני עם דג (135 שקל) - פסטה מופלאה מלאת ניחוחות ירקרקים של עשבי ליקוט; ואת ההמבורגר של "אלנה", שמגיע עם צ'יפס פריך (88 שקל), שהיה טוב ועסיסי כמו בכל פעם שאני מזמינה אותו. 
אין בעיניי ספק שהעסקיות של "אלנה" הן דרך מצוינת גם למי שתופס אותה כיקרה ליהנות ממנה. בארוחה שתעלה לכם 120-100 שקל לאדם תיהנו מסלסלה של לחם, עגבניות בשמנ"ז וזעתר, שלוש צלחות טאפאס ומנת פסטה מופלאה עם נתחי דג, לדוגמה. רעבים לא תצאו מפה.
עומר שדמי ודניאל צור הצליחו להנגיש את “אלנה” להמונים שמחפשים יציבות קולינרית, אבל איכותית ומעניינת. האוכל שלהם טוב, קלאסי, עם המון טוויסטים מעניינים, ובעיקר טריות ועונתיות, ולכן הוא אוכל שכיף לאכול. תוסיפו לזה שירות עם חיוך תמידי ואווירה ניחוחה - וקיבלתם מקום מושלם ללאנץ’ מפנק.
בין המנות: טליוליני דג ים, אוסובוקו, פיצ’י קצ’יו אה פפה, טורטליני חוביזה, ריזוטו קייל טוסקני, עוף סופרים אורגני לצד ירקות חרוכים בג’וספר, לברק שלם, סינטה עם סלט תפוחי אדמה חם ועוד.

התפריט מוגש בימים א'-ה', 
בין השעות 15:30-12:30
טל' להזמנות: 03-5435400, 
נחמני 25-23, תל אביב