את "סנטי" (Santi) של גיא אריש (משיה) הוא הקים מתוך רצון לערער על מושגים קונבנציונליים כמו “מסעדה” או “בר יין” ולשנות את התפיסה של איך בנויה ארוחה. 
“רצינו להעניק לסועד למקום שאפשר לבלות בו, לאכול מנות מיוחדות ולשתות יין מטורף בכוסות. לדייק עוד יותר את החוויה של האורח, שבאה לידי ביטוי בצורה שונה לגמרי ממה שמסעדה קלאסית היום נותנת. ביסים מעניינים, אלכוהול אחר, להיכנס לחוויה שמאפשרת יותר לטעום”, מסביר אריש.
אני מגדירה את “סנטי” כאחד המקומות היותר סקסיים וכיפיים שחוויתי לאחרונה. ויודעים מה, האוכל שם הוא לא בהכרח הכי טעים שאכלתי בחיי. הוא מגניב וכן טעים, אבל לא משהו שהעיף אותי קולינרית כמו כל המסביב - האווירה הנכונה, השירות הכל כך מדויק והאלכוהול המשובח.
“סנטי” יושב ברחוב גורדון בתל אביב, בחלל לא גדול המחולק לשניים. בכניסה תבחינו ישר בשולחנות בגבהים שונים ובבר שפונה אל חלון גדול, שבו תוכלו להביט בנונשלנטיות בעוברי האורח. השוס בעיניי הוא החלל הפנימי, שם יש אי ענק שמשמש גם כמקום ישיבה לאורחים וגם כמשטח עבודה לשף ולצוות שלו. אני רוצה להתעכב רגע על הצוות, שהיה באמת מדהים. הרבה זמן לא נהניתי משירות וממינגלינג כזה - לא היה רגע שלא עברו לשאול מה נשמע או סתם לחייך. כל בקשה הכי קטנה נענתה, וגם כשלא התאפשר - הם עשו הכל כדי לגרום לי להרגיש סבבה (ואני יכולה להיות נודניקית של ממש). 
לנו לא היה את המזל לתפוס מקום באי, אבל ישבנו על בר שפונה אל החלל החיצוני וכזה שמקבל גישה למטבח החצי פתוח, אבל הכי חשוב - היינו קרובים לברמנים. ובואו נודה בזה, זה לוקיישן חשוב.
תפריט הקוקטיילים של “סנטי” פשוט מעולה, וכולל קוקטיילים קלאסיים עם טוויסט. אני חובבת קוקטיילים טובים, ותעיד על כך הרופאה המשפחתית שמנופפת לי בצילומי הכבד שלי כמו שאמא שלי מנופפת לי בתמונות של נכדים. תפריט היין גם כן משובח, וכולל 50 בקבוקים - שמתוכם כשישה נפתחים לכוסות על פי חשקי הצוות.
באוכל גיא לא מתפרע, ומשחק על הרבה דגים נאים, מנות קצת יוצאות דופן, אבל שום דבר לא מפוצץ קולינרית. רק הממרחים המטורפים והרטבים שהוא מצרף לצד כמה מהמנות עוזרים להבין כמה הוא מוכשר. 
התפריט בנוי מראשונות מסקרנות ופותחות תיאבון, כמו צלחת של דגים נאים שמוגשת על האידרה בליווי רטבים; טרטר בקר על אומאמי בסגנון כורדי; חסת ליטל ג’אם ממולאת בגארום פטריות ומפוצצת בגבינה מדהימה, שהופכת את הכל לביס מיוחד. אל תוותרו על הלחם שמגיע לצד חמאה מלאת טעמים ושאר ממרחים. 
החלק השני בתפריט בנוי ממנות קטנות על גריל פחמים, כמו ירקות צלויים, פטריות יער, שיפודון של לבבות, נקניקיה מתובלת של ערן ביק ושאר בשרים. המנות לא גדולות, והמחירים בהתאם.
בואו נדבר שניה על המחיר. ב”סנטי” עשו קטע נהדר - כלום לא מנקר את העין מבחינת מחיר, ולכן הארנק שלכם לא נלחץ. הראשונות נעות על טווח ה-40+, ובגריל אפילו פחות, למעט השפיץ שייטל שמגיע ל-72 שקל.
ולסיום סיומת, לקחנו את הקינוח שנשמע הכי מוזר: רי יו לה - מין הומאז’ לדייסת האורז שגיא היה מקבל בילדותו עם כל מיני צלוחיות פינוקים לצדה. לא התחברתי כל כך, ולהבא אני אסיים עם איזה דז’סטיף או פשוט עוד מנה.
“סנטי” נותנת שואו, אבל שואו מגניב, אלגנטי, מאוד זורם, קהל של 30+, רעש כיפי של אוכל ודיבורים, לא קרחנות - אבל תנועה, זרימה מתמדת של אנרגיה שבא לך לבלוע בביסים גדולים. כיף. כיף גדול.

גורדון 17, תל אביב
פתוח בימים שני-חמישי בשעות 22:30-18:00
הזמנות דרך אונטופו בלבד