“המטרה היא להגיע לפלייאוף העליון, להעביר עונה טובה עם כדורגל טוב ולהמשיך לקדם את שחקני הבית”, אומר ל”המקומון” יו”ר הפועל רמת גן-גבעתיים עינב חזנוולד, בראיון מיוחד לקראת פתיחת משחקי הליגה הלאומית בכדורגל.
הפועל רמת גן-גבעתיים תפתח את הליגה ביום חמישי הבא, 24 באוגוסט, במשחק ביתי מול הפועל נוף גליל.
אשתקד פתחה הקבוצה את העונה במשחק ביתי מול מכבי קביליו יפו, שבו היא הובסה 4-1, ורק לאחר זעזועים מקצועיים הצליחה לקראת סוף העונה לייצב את מצבה ולהיחלץ מהתחתית הבוערת.
חזנוולד מאמין שהלקחים הופקו והפעם מצפה עונה טובה יותר ל”אורדונים”. אבל המשימה לא תהיה קלה.
“צמצמנו בכחצי מיליון שקל את התקציב לעונה הקרובה, והוא יעמוד על כ-5 מיליון שקל בלבד. אנחנו לא מצליחים להתחרות עם התקציבים הגבוהים בליגת הלאומית, שמגיעים ל-7-8 מיליון שקל”, הוא אומר - “קשה להביא שחקנים טובים עם תקציב נמוך יחסית”.
גם אין להפועל רמת גן-גבעתיים בית.
“נכון, באצטדיון רמת גן אין אווירה ביתית, אבל לא רצינו שהקבוצה תשחק מחוץ לרמת גן. הקבוצה תתאמן במהלך השבוע בבית דגן, כי ברמת גן אין מגרש עם דשא טבעי, שעליו ניתן להתאמן”.
מדוע עדיין אין לכם בית?
“החלל העצום אחרי הריסת מגרש המכתש בגבעתיים נותר. הריסת המכתש גרמה לשבר גדול מאוד, שעדיין לא התאחה. בזמנו הובטח להפועל רמת גן-גבעתיים שייבנה איצטדיון חלופי במזרח העיר - חבל שזה לא קרה. בניגוד לערים אחרות, שבהן נהרסו מגרשים שהיו בתוך אזורים בנויים, רק הפועל רמת גן-גבעתיים ממשיכה להיות הומלסית. גם באצטדיון וינטר אי אפשר לשחק ולהתאמן. אני מקווה שבסופו של דבר יימצא פתרון ושווינטר יהיה הבית שלנו”.
וינטר יכול להוות תחליף הולם למגרש המכתש?
“אין תחליף למכתש, אבל זה עדיף מאשר לנדוד למקומות אחרים, או לארח באצטדיון רמת גן, שאין בו אווירה ביתית”.

“מביאים הרבה גאווה לעיר”

חזנוולד מציין כי הפועל רמת גן-גבעתיים, חרף התנאים הקשים, היא קבוצת הייצוג הבכירה ביותר מהעיר שהצליחה לשרוד בליגה השנייה. “לפני 20 שנים הכח רמת גן ומכבי רמת עמידר היו קבוצות בליגות הבכירות. רק הפועל רמת גן-גבעתיים שרדה בליגה הלאומית, ואנחנו מביאים הרבה גאווה לעיר”.
אילו לקחים הפקתם מהעונה הקשה שעברתם?
“אורי גוטמן, שהגיע במהלך העונה, ממשיך לאמן את הקבוצה. בניגוד לעבר וכחלק מהלקחים, הצלחנו לשמור על מרבית הסגל מהשנה שעברה. הסגל השנה יכלול לפחות עשרה שחקני בית, שזה המספר הגבוה ביותר בליגה הלאומית. נביא עוד שני זרים ושני ישראלים כחיזוק. קשה לאתר את שחקני החיזוק המתאימים, וזה מתנהל בעצלתיים, אבל זה יקרה ותהיה לנו קבוצה טובה”.
עוד חולמים על הצמרת?
“אני רוצה לרוץ בצמרת, ולשם אנחנו מכוונים. היעד הראשון יהיה להגיע לפלייאוף העליון, להעביר עונה טובה עם כדורגל טוב ולקדם את שחקני הבית”.
מה פוטנציאל האוהדים של הפועל רמת גן-גבעתיים?
“למשחקי הבית מגיעים כאלף אוהדים, ואם הקבוצה תהיה בצמרת - יבואו 3,000-2,000 אוהדים. יש לקבוצה פוטנציאל גבוה של אוהדים. כבר כיום אני רואה סבים, הורים וילדים המגיעים ביחד למשחקים וצובעים את היציע. זה עובר מדור לדור”.
קבוצת הנוער ירדה לליגה השנייה. תנסו להחזיר אותה לליגה הראשונה?
“השנה תהיה להפועל רמת גן-גבעתיים מחלקת הנוער הגדולה ביותר בתולדות המועדון. היא תכלול כ-850 ילדים ובני נוער שישחקו במסגרת בית הספר לכדורגל ו-16 קבוצות תחרותיות. רוב הקבוצות משחקות בליגות הבכירות, והיעד יהיה להחזיר את קבוצת הנוער לליגה הראשונה. אנחנו משקיעים המון במחלקת הנוער, שהיא העתיד של המועדון. אני מכיר אישית כמעט את כל הילדים וההורים, ואנחנו תומכים במחלקה. למנהל בית הספר מונה שחקן העבר אבי ברשצקי, שיש לו זיקה למועדון”.
חזנוולד מבקש להדגיש את שיתוף הפעולה ההדוק בינו לבין שני חבריו להנהלה - עו”ד משה הוברמן ואבישי אברהם. “האהבה הגדולה למועדון הפכה אותנו לחברים טובים עם מטרה משותפת. יש לנו גיבוי מהבעלים של המועדון - יהודה דולינר, שמתגורר בארה”ב ויש לו אהבה ורגש להפועל רמת גן-גבעתיים. הוא גדל בגבעתיים, והמועדון מאוד חשוב לו”.
חזנוולד מדגיש את הגאווה והמסורת של הפועל רמת גן-גבעתים לדורותיה. “המועדון מהווה גאווה גדולה לערים רמת גן וגבעתיים, בהיותו מועדון הכדורגל הגדול בשתי הערים. מאות בני נוער מתאמנים ומשחקים במועדון, ואלפי אוהדים גרים בשתי הערים”, הוא מדגיש.
ראשי הערים מעריכים את זה?
“רן קוניק בגבעתיים וכרמל שאמה הכהן ברמת גן מעריכים את התנהלות המועדון, ואני בטוח שהם יידעו גם בעתיד לתמוך ולעזור לנו לשמור עליו ולבסס את קיומנו. המקום של הפועל רמת גן-גבעתיים הוא בליגת העל, ועוד יהיו שנים טובות לאוהדים”.